کد خبر: ۶۷۵۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸
تعداد بازدید: ۶۵۴
اشک ناشی از عطر پیاز همه را فراری میدهد محققین و پژوهشگران ژاپنی برای این امر چاره ای اندیشیده اند و موفق به تولید پیازی بدون عطر و بدون هیچ اشکی شد ه اند.
به گزارش خبرداغ به نقل از دکتر سلام: اشک ناشی از عطر پیاز همه را فراری میدهد محققین و پژوهشگران ژاپنی برای این امر چاره ای اندیشیده اند و موفق به تولید پیازی بدون عطر و بدون هیچ اشکی شد ه اند

پیاز یکی از سالم‌ترین و طعم دهنده ترین سبزی هایی است که زمین به چشم خود دیده است اما قطعاً شما هم از اشک هایی که موقع خرد کردنش به چشمتان می آورد گلایه دارید. حالا این مژده را می دهیم که یک شرکت ژاپنی قرار است اولین پیاز ضد اشک را به بازار عرضه کند.

 اسم این پیاز جدید «توپ لبخند» است زیرا به جای آنکه کاری کند که اشک بریزید لبخند به صورتjان می نشاند و نتیجه دو دهه پژوهش است. سال 2002 بود که دانشمندان گروه غذایی هاوس مقاله ای منتشر کردند که در آن چنین فرضیه پردازی کرده بودند که شاید بتوان آنزیم های اشک آور موجود در پیاز را ضعیف کرد و درعین‌حال طعم کامل و ارزش غذایی آن را حفظ کرد.

این تحقیق درواقع برنده جایزه ایگ نوبل- جایزه ای که ابتدا باعث خنده و سپس به فکر فرورفتن مردم شود– شد اما سال گذشته این کمپانی اعلام کرد که نظریه اش سرانجام به واقعیت مبدل شده است.

می دانیم که خرد کردن پیاز به خاطر گاز فرّاری که توسط سلول های پیاز به وقت خراشیده شدن با چاقو آزاد می کند اشک تولید می کند. درحالی که منجمد کردن پیاز با کاهش جنبش اتم های آن خاصیت اشک زا بودنش را کم می کند اما در مقابل این پیاز جدید که در هر شرایطی هیچ اشکی به چشمتان نمی آورد هیچ است. همچنین گفته می شود که این توپ های خنده برخلاف پیازهای معمولی یادآور طعم شیرین سیب یا گلابی آسیایی است.

 سال جاری حدود پنج تن از این پیازها در چند فروشگاه آنلاین و غیر آنلاین توکیو به فروش رسید اما قرار است پاییز امسال به قیمت 450 ین (4.30 دلار) برای یک بسته دوتایی به صورت جهانی به بازار عرضه شوند.

این توپ های خنده در همان فروش آزمایشی امتحان خود را پس دادند اما بعضی ها بدبینانه نگران هستند که سرنوشت این پیازها نیز مانند سیب ها شود که به تدریج طعم اصلی خود را پس از سال ها پرورش انتخابی ازدست‌داده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: