کد خبر: ۶۷۴۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
تعداد بازدید: ۶۰۷
نقطه قوت ارتش واردنشدن به حوزه سیاست و اقتصاد است
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت پرهیز از تضعیف ارتش گفت که عدم ورود ارتش به حوزه سیاست و اقتصاد نقطه قوت آن محسوب می‌شود و نه نقطه ضعف.
انتقاد علی مطهری از اظهارات حسن عباسی علیه ارتشبه گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب،علی مطهری اظهار کرد: آقای عباسی در سخنانشان بی‌تفاوتی ارتش نسبت به برخی مسائل سیاسی و اقتصادی را یک نقص و ایراد برای انتقاد علی مطهری از اظهارات حسن عباسی علیه ارتشارتش برشمرده‌اند در حالی که اتفاقا این نقطه قوت ارتش است که صرفا کار تخصصی خودش را انجام می‌دهد و وارد حوزه سیاست و اقتصاد نشده است.

 وی افزود: اجتماع نیروی نظامی با قدرت اقتصادی و سیاسی و هم‌چنین قدرت رسانه‌ای باعث می‌شود یک نهاد نظامی به تدریج تبدیل به یک حزب قدرتمند سیاسی شود و این می‌تواند برای آینده کشور مخاطراتی ایجاد کند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه ارتش وظیفه‌ای که به او محول شده را به خوبی انجام می‌دهد تاکید کرد: به اعتقاد من ارتش کار درستی انجام می‌دهد که وارد حوزه های غیرمرتبط نمی‌شود.

نائب رئیس مجلس با اشاره به نقش برجسته ارتش در دوران جنگ تحمیلی تصریح کرد: عملیات شکست حصر آبادان بدون کمک ارتش و لشکر ۷۷ خراسان امکان پذیر نبود و این نیروی نظامی در عملیات آزاد سازی خرمشهر نیز نقش اساسی داشت. به طور کلی ارتشی که بازمانده‌ای از رژیم گذشته بود و مدتها بازسازی نشده بود در جنگ تحمیلی نقش موثری داشته است.

مطهری اضافه کرد:‌ روشن نیست صحبت‌های آقای عباسی با چه انگیزه‌ای گفته شده البته ظاهرا صحبت‌های ایشان مربوط به قبل بوده اما اخیرا منتشر شده است. به هر حال این سخنان ناپخته بوده و شاید هم ایشان به منظور تضعیف ارتش این حرف را نزده اما اثر بیرونی منفی دارد و ما امیدواریم ایشان صحبت‌شان را اصلاح کنند.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از تضعیف ارتش خاطر نشان کرد: در شرایط امروز منطقه ما نباید روحیه ارتش را تضعیف کنیم و به جای اینکه از ارتش به خاطر پرداختن به کار تخصصی‌اش تمجید شود آن را متهم به بی‌تفاوتی به مسائل اساسی کشور کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: