کد خبر: ۶۷۴۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
تعداد بازدید: ۵۴۳
ژاپن، کره جنوبی و هند خرید خود از ایران را در سال جاری افزایش داده‌اند.
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین: ژاپن، کره جنوبی و هند خرید خود از ایران را در سال جاری افزایش داده‌اند.

برداشته شدن تحریم‌ها باعث شده تولیدات نفت خام ایران به حداکثر خود برسد.

در بازار نفت جهان، ایران دوباره به روزهای طلایی خود بازگشته است. ایران به عنوان یکی از تولید کننده های بزرگ نفتی خاورمیانه پس از برداشته شدن تحریم ها در ماه ژانویه توانسته به بازار آسیا بازگردد و دوباره مشتریان خود را جذب کند.

میزان خرید ژاپن ۲۸ درصد ، هند ۶۳ درصد و کره جنوبی دو برابر شده است. میزان صادرات ایران ۲.۵ درصد در ۶ ماهه گذشته به چین افزایش داشته است.

افزایش کانتینرهایی که به آسیا می رود نشان دهنده این است که ایران موفق شده که به سمت جبران کاستی‌هایی که در زمان تحریم ها داشته برود. ایران تاکنون با افزایش 25 درصدی تولید خود در سال جاری میلادی، توانسته است ناباوری ها را ابطال کند و قصد دارد تا پایان امسال تولید خود را به بالاترین سطح هشت سال اخیر، یعنی چهار میلیون بشکه در روز، برساند.

ایران توانسته ۸۰ درصد از میزان بازاری که در اروپا و آمریکا داشته را دوباره از آن خود کند.

به گفته محسن قمصری ایران توانسته ۲ میلیون بشکه از ۳.۸ میلیون بشکه تولیدات خود را صادر کند. به طور میانگین در 6 ماه نخست 2016، ژاپن روزانه 206 هزار بشکه، هند روزانه 338 هزار بشکه، کره جنوبی با افزایش ۱۲۳ درصدی از گذشته روزانه 265 هزار بشکه و بیشترین میزان را  چین روزانه 603 هزار بشکه نفت از ایران وارد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: