کد خبر: ۶۷۴۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴
تعداد بازدید: ۷۶۴
جشن هنر پهلوانی ویژه نکوداشت هنرمندان برگزیده توسط بنیاد فردوسی، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان میراث فرهنگی و موسسه فرهنگی هنری فردوسی توسی، عصر دوشنبه چهارم مرداد در تالار سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، در برنامه جشن هنر پهلوانی، ضمن نکوداشت رامبد جوان از لوریس چکناواریان، موسیقی‌دان پیشکسوت به همراه تعدادی دیگر از هنرمندان کشورمان تقدیر شد.

لوریس چکناوراریان پس از تقدیر در این مراسم گفت: «برای یک موزیسین، صحبت کردن سخت است. من از بچگی در زورخانه بزرگ شدم و بزرگ‌ترین چیزی که از پهلوانان یاد گرفتم، وطن‌پرستی و خداپرستی بوده است.»

او ادامه داد: «من از طریق زورخانه با شاهنامه آشنا شدم و زندگی‌ام عوض شد. از بچگی عاشق شیرخدا و ضرب او بوده‌ام، راه زورخانه را پی گرفتم و با فردوسی بزرگ آشنا شدم.»

 

چکناواریان

در جشن هنر پهلوانی، لوریس چکناواریان، موسیقی‌دان پیشکسوت کشورمان تقدیر شد

این موسیقی‌دان افزود: «عمرم را برای جمع‌آوری ریتم زورخانه‌ای گذاشتم تا اپرای «رستم و سهراب» را نوشتم که کار دشواری بود.»

چکناواریان در ادامه گفت: «ما آدم‌ها، یک‌بار مصرف هستیم، متولد می‌شویم و می‌میریم. ما برای یکدیگر آفریده شده‌ایم. من از خدا تشکر می‌کنم که به من الهام کرد تا این اپرا را بنویسم.»

در ادامه جشن هنر پهلوانی از رامبد جوان تجلیل شد. او وقتی روی صحنه آمد، گوشه لباسش را به نشانه احترام در دست گرفت و گفت: «من عاشق هدیه گرفتنم و خوشحالم که من را دعوت کردید تا هدیه بگیرم. اگر برنامه دیگری داشتید، باز هم من را دعوت کنید تا جایزه بگیرم.»

پری صابری، کارگردان تئاتر نیز که در این مراسم حضور داشت، در باره اقتباس‌های نمایشی خود از شاهنامه توضیح داد: «فردوسی شناسنامه اصل من است و افتخار می‌کنم این‌چنین افرادی در ایران بوده‌اند. دل من برای ایران و کسانی که برای آن جان‌فشانی کرده‌اند پر از محبت است.»

او افزود: «من شش کار را روی صحنه آورده‌ام و در این زمینه، وقتی روی متون فردوسی شروع به کار کردم، متوجه شدم او یکی از درام‌نویس‌های جهان است و اگر به سراغش برویم، سخاوتمندانه دستش را به سوی ما دراز می‌کند. ما باید از این سرمایه استفاده کنیم.»

در بخش پایانی جشن هنر پهلوانی، از محمد مسلمی، علی فروتن، حمید گلی (اعضای گروه عموهای فتیله‌ای) و علیرضا آقایی، تهیه‌کننده این برنامه تجلیل شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: