کد خبر: ۶۷۳۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
تعداد بازدید: ۴۰۲
سخنگوی قوه قضاییه توضیحاتی را پیرامون دریافت‌ها و فیشهای حقوقی غیر متعارف ارائه داد و گفت : باید بپذییم همه باید به یک نوعی در این زمینه غفلت داشته‌ایم.
محسنی‌اژه‌ای: موضوع فیش‌های حقوقی غیرمتعارف، منحصر به حقوق نیستبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا،حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نود و نهمین نشست خبری خود با اهالی رسانه با بیان این مطلب اظهار کرد: مساله دریافت فقط منحصر به حقوق نیست یعنی کسانی حقوق غیر متعارف و پاداش‌های آخر سال را گرفته‌اند و از چند جا دریافتی داشتند و وام‌های کلان با نرخ پایین یک درصد را گرفته‌اند. باید همه دستگاه‌ها از جمله دولت، دستگاه نظارتی و قوه قضاییه به همه این دریافتی‌ها توجه کند و صرفا به یک فیش حقوقی از یک مرجع اکتفا نشود.

وی افزود:‌این موضوع قابل اغماض نیست و نباید مشمول مرور زمان شود و آنقدر طول بکشد که ذهن مردم به این سو متوجه شود که واقعا نظام نمی‌خواهد با آن برخورد کند. البته اقدامات خوبی انجام شده اما باید شدت یابد و تسریع شود.

وی ادامه داد: دولت و دستگاه‌های نظارتی و بازرسی‌ها از جمله بازرسی بانک مرکزی ، بانک‌ها و هر دستگاهی و حراست‌ها و دستگاههای نظارتی مثل دیوان محاسبات و بازرسی کل کشور باید گزارش خود را هر چه زودتر در رابطه با موارد تخلف اعلام کنند و مردم در جریان قرار گیر. همان‌طور که دولت قول داد و در بیانیه‌اش آمد که همه مردم در جریان قرار گیرند.همه گزارشات سریع‌تر داده شود تا در جایی که لازم است قوه قضاییه برخورد کند، تسریع شود.

معاون اول قوه قضاییه افزود:‌ مساله بعدی این است که امر ناپسند و اقدام غیر عادلانه و ظالمانه و تبعیض ناروا بوده و باید با آن برخورد شود اما نباید برخورد سیاسی، جناحی و جریانی شود. متاسفانه گفته شده با مسائل فیش‌های حقوقی می‌خواهند با دولت برخورد کنند و از زبان کسی هم شنیده می‌شود که مشاور بوده و یا سمت داشته که صحیح نیست. کاری شده که باید جلو آن گرفته شود و با کسانی که متخلف هستند، و مرتکب جرم شده‌اند برخورد بدون اغماض شود. در هر حال باید بپذیریم که در این زمینه به نوعی غفلت داشته‌ایم حال چه کم یا زیاد.

وی یاد آور شد: حراست‌ها و بازرسی‌های هر دستگاه اعم از بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات و نیز بازرسی کل کشور که می‌گوید من بیش از 50 مورد در سال گذشته و سال قبلش و در سال 92 اعلام کردم اما به هر ترتیب موضوع فیش‌های حقوقی اعلام نشد. در مواردی گفتند که کسی در دو جا حقوق می‌گرفته که نباید می‌گرفته یا پاداش یا اضافه‌کاری اضافی گرفته است. اما حقوق های 50 یا 60 میلیونی بوده است که لااقل بنده نشنیده بودم و قوه قضاییه هم نشنیده بود؛ بنابراین باید قبول کنیم ما به نحوی قصور کردیم و باید تدارکی دیده شود و این تدارک به این صورت باشد که هر چه سریعتر و به دور از سیاسی‌کاری با آن برخورد شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
0
0
آقای اژه ای از مفاسد اقتصادی گسترده وبی سابقه دوره احمدی نژاد چه خبر امت پس ازسه سال انتظار ازجنابعالی وقوه قضاییه توقع دارند میزان اموالی راکه از غارتگران اقتصادی گرفته اید وبه بیت المال برگردانده اید مطلهع شوند تا کی وعده سرخرمنی تا کی بی تفاوتی تمام فیشهای حقوقی راجمع کنید به اندازه یکی از مفاسد اقتصادی بغارت رفته چون 3000و 6000و 7000 میلیاردتومان نمیشود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
0
0
راستی جناب اژه ای چرا فیشهای حقوقی چندبرابر نتعارف نهادهای انتصابی را شفاف سازی وبرخورد نمیکنید چرا در خصوص دزدی های گسترده و بی سابقه روره احمدی نژاد خبررسانی نمیکنید
فرزاد سلیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
0
0
این مطرح نیست که میلغ حقوق دریافتی مقامات ، چه عددی است بلکه مهم این است که حقوقشان نباید بیش از دو برابر حقوق کارمندان و کارگران و معلمین باشد . در غیر اینصورت ، این یک رفتار ضدانقلابی و مغایر با آرمانهای انقلاب / خیانت / ظلم و دزدی آشکار / بی شرمی و بی حیایی و حرام / حرام / حرام است .
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: