کد خبر: ۶۷۳۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۷
تعداد بازدید: ۷۳۲
در مراسمی با حضورپررنگ غیرفوتبالی ها، برترین‌های فوتبال ایران در فصل پانزدهم معرفی شدند. مهدی طارمی در این مراسم با دریافت سه جایزه شبی به‌یادماندنی داشت.
به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال ایران در فصل 95-94 با حضور مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال، جمعی از مدیران و اهالی فوتبال در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شد. اولین نکته‌ای که در این مراسم به شدت به چشم آمد، حضور کم‌رنگ فوتبالی‌ها در جشن سالانه فوتبال بود که از سوی برخی چهره‌های حاضر در مراسم نیز به آن تاکید شد. در مراسم شنبه شب، برترین‌های فصل پانزدهم لیگ برتر و لیگ برتر بانوان معرفی شدند و بیشتر برگزیدگان، جایزه و تندیس خود را - که غالبا یه یک شکل بود - از دست مدیران فعلی و سابق فدراسیون فوتبال دریافت کردند.

در بین برگزیدگان، مهدی طارمی، مهاجم پرسپولیس با دریافت سه جایزه بهترین بازیکن فصل، بهترین مهاجم و آقای گل لیگ برتر، شبی به‌یادماندنی داشت. در زیر تمام آنچه در مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال ایران گذشته را می‌خوانید:

مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال ایران با حضور مسئولان فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، مربیان، داوران و جمع زیادی از اهالی خانواده فوتبال ایران از ساعت ۲۲:۵۰ در سالن همایش‌های برج میلاد آغاز شد. این مراسم با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و سپس با تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید آغاز شد. مهدی تاج در ابتدای مراسم به عنوان نخستین سخنران در جایگاه قرار گرفت و درباره برگزاری لیگ برتر و شرایط و ضوابط مربوط به آن سخن گفت.

تاج: مصوبه بسیار خوبی درباره لیگ فوتسال، لیگ بانوان و لیگ فوتبال ساحلی داشته‌ایم

مهدی تاج در مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال ایران در فصل پانزدهم با خیر مقدم به اهالی فوتبال، اعضای وزارت ورزش، مهمانان حضور یافته از ریاست جمهوری و... اظهار کرد: از همه کسانی که در برگزاری مسابقه‌های لیگ برتر با ما  همکاری داشتند تشکر می‌کنم. مسابقه‌های متعددی در استان‌ها برگزار شد و هیات‌های فوتبال کمک زیادی به ما کردند. لیگ‌های فوتبال و فوتسال بانوان هم با همکاری این عزیزان برگزار شد. از هیات مدیره تیم‌ها، مدیران، بازیکنان مربیان و هواداران همه تیم‌ها تشکر می‌کنم. از مسئولان محترم ورزشگاه‌ها تشکر می‌کنم که به صورت جدی با ما همکاری می‌کنند. بدون حضور این  عزیزان برگزاری لیگ عملی نیست.

او اضافه کرد: عوامل متعدد دیگری مانند اورژانس اتوبوس‌رانی شورای تامین استان‌ها مسئولان محترم هیات‌های سراسر کشور، صدوسیما، خبرنگاران، عکاسان، گزارشگران، عوامل فدراسیون، کمیته‌های انضباطی، صیانت، اخلاق و پزشکی و ضد دوپینگ هم کمک زیادی به ما می‌کنند و دلم نیامد که این‌ها را از قلم بیندازم. این‌ها در طول سال واقعا کمک زیادی به ما می‌کنند. فصل جدید دیگری را هم با کمک این عزیزان آغاز می‌کنیم.

رییس فدراسیون فوتبال گفت: سازمان لیگ 6 هزار و 500 مسابقه را در سراسر کشور برگزار می‌کند. لیگ‌مان هم با پویایی خوبی برگزار می‌شود و توصیه‌هایی که ما در خصوص لیگ‌مان داریم و باید کمک کنیم روند حرفه‌ای سازی لیگ است که باید به صورت مستمر آن را پیش ببریم. در تلاشیم جایی بایستیم که نقطه استاندارد کیفیت و استانداردسازی در آسیا باشد. در حال حاضر دومین لیگ آسیا هستیم اما کاستی‌هایی وجود دارد و تلاش می‌کنیم آن‌ها را رفع کنیم.

تاج با اشاره به لیگ دسته یک فوتبال ایران گفت: لیگ یک زیرمجموعه فوتبال ایران و لیگ‌های دو و سه به همین صورت هستند. هیات رییسه فدراسیون فوتبال مصوبه بسیار خوبی درباره لیگ فوتسال، لیگ بانوان و لیگ فوتبال ساحلی داشته‌اند. هیات رییسه مصوب کرد که اگر باشگاهی برای فوتسال، فوتبال بانوان و فوتبال ساحلی سرمایه‌گذاری کند، این 5 درصد مالیات را به 3 درصد کاهش می‌دهیم ولی مشروط به اینکه هزینه‌های مثبتی در کار باشد و سازمان لیگ بپذیرد. اگر هم باشگاهی فوتبال بانوانش را تشکیل نداده است، سازمان لیگ موظف است که این دو درصد را پرداخت کند. تصورم این است که فوتسال بانوان ما در آسیا اول و در دنیا ششم است. بحث بعدی که حتما ادامه می‌دهیم مبارزه با دوپینگ است. خیلی جدی این موضوع را پیش می‌بریم. کل لیگ‌های ما در بخش پزشکی معاینه می‌شوند و پرونده پز شکی منظمی تشکیل می‌شود.

رییس فدراسیون فوتبال ادامه داد: جوان‌گرایی لیگ ادامه دارد. ما میزان دوندگی در مسابقه‌های لیگ را افزایش دادیم و الان از 4 کیلومتر به 9 کیلومتر رسیده است و باید بیشتر از این هم برویم. لیگ باید ضابطه‌مند شود و خرید و فروش تیم‌ها کاهش یابد. اینکه لیگ را سهمیه‌ای کنیم و به هر استانی یک تیم بدهیم، درست نیست و تیم‌داری بر اساس توانمندی و ضابطه است. کمیته استیناف و اخلاق با جذب نیروهای توانمند به بی‌ضابطگی‌ها ورود می‌کند به صورت فوتبالی برخورد می‌کند. تمام بحث‌های فوتبالی باید در خود فوتبال و مسئولین قضایی این رشته به آن رسیدگی کنند و به صورت قانونی با آن برخورد کنیم.

او افزود: مسائل فرهنگی بسیار خوبی را باید در لیگ توسط مسئولان سازمان لیگ پیاده کنیم. اولین هفته لیگ به نام انتقال خون نام‌گذاری شده است. هر هفته‌ای به یک مناسبتی نام‌گذاری شده است. فوتبال بسیار فراگیر و گسترده است و تاثیرات بسزایی می‌گذارد و هیچ پدیده دیگری هم قابل مقایسه با آن نیست. این کارها باید انجام شود. امیدوارم افزایش حضور تماشاگران را در لیگ برتر داشته باشیم. ما با میانگین 13 هزار و 200 نفر در لیگ اخیر عملکرد بهتری نسبت به دو سال گذشته که 9 هزار نفر در ورزشگاه حاضر شده بودند داشتیم. امیدوارم امسال تماشاگران زیادی داشته باشیم. لیگ ما در مسابقه‌های داخلی و خارجی در رصد مربیان تیم ملی است. امروز مسئولان تیم ملی ما به خوبی بازیکنان را می‌بینند و انتخاب می‌کنند و سهم بازیکنان برجسته ما در تیم‌های ملی بسیار زیاد است. اکثر بازیکنان از لیگ‌مان هستند ان‌شاءالله این کار باید ادامه داشته باشد. در مجموع تشکر می‌کنم از همه عزیزانی که به ما در سازمان لیگ فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی و همه مجموعه ما که فوتبال را کمک می‌کنند. دست همه را می‌فشارم و از همه عزیزان تشکر می‌کنم.

برترین‌های فوتبال ایران در فصل 95-94

برترین بانوی فوتبالیست:

انتخاب برترین بانوی فوتبالیست ایران، نخستین بخش مراسم بود؛ شبنم بهشت، بازیکن تیم فوتبال بانوان شهرداری سیرجان به عنوان برترین بانوی فوتبالیست سال گذشته برگزیده شد.

بهترین گلزن لیگ برتر بانوان:

در ادامه سارا قمی، بانوی فوتبالیست باشگاه ملوان انزلی به روی سن آمد و جایزه بهترین گلزن لیگ برتر بانوان را دریافت کرد. قمی در فصل گذشته لیگ برتر بانوان با زدن ۲۴ گل، عنوان «خانم گل» مسابقات را از آن خود کرده بود.

بهترین بازیکن لیگ دسته اول:

نامزدهای این بخش، امین قاسمی‌نژاد از ماشین‌سازی تبریز، امیر زلیکانی از نفت آبادان و پیمان رنجبری از شهرداری اردبیل بودند. امین قاسمی‌نژاد عنوان بهترین بازیکن لیگ یک را از آن خود کرد.

بهترین گلزن لیگ دسته اول:

حمید کاظمی بازیکن تیم فوتبال نساجی مازندران با به ثمر رساندن ۱۶ گل این عنوان را کسب کرد.

بهترین داور و کمک داور فوتبال بانوان:

انسیه مافی‌نژاد به عنوان برترین کمک‌داور و سلطنت نوروزی به عنوان بهترین داور فوتبال بانوان انتخاب شدند.

بهترین کمک داور فصل پانزدهم:

محمدرضا ابوالفضلی، رضا سخندان و بابک داوری کاندیداهای این بخش بودند که از این بین، محمدرضا ابوالفضلی عنوان بهترین کمک داور فصل پانزدهم را از آن خود کرد. او به همراه دختر خردسالش به روی سن رفت و جایزه اش را دریافت کرد. وی پس از دریافت جایزه از پیشکسوتان داوری و داوران لیگ برتر، پدر، مادر و همسرش تقدیر و تشکر کرد.

بهترین داور فصل پانزدهم:

اشکان خورشیدی، بیژن حیدری و محسن ترکی نامزدهای این بخش بودند. با رأی هیات داوران، جایزه بهترین داور فصل پانزدهم به محسن ترکی رسید. ترکی پس از دریافت جایزه به «بی‌نظمی» ابتدای مراسم و ترک سالن از سوی نظری، پیشکسوت داوری به این دلیل اشاره کرد و گفت: از بابت حضور داوران جوان در لیگ برتر خوشحالم، همکاران من عملکرد خوبی در فصل پانزدهم داشتند. امیدوارم فوتبال ایران به جایی برسد که شاهد حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها باشیم و همه به یکدیگر احترام بگذاریم.

اظهار نظر ترکی درباره حضور خانواده‌ها با تشویق شدید حاضران در سالن همراه شد.

بهترین هیات فوتبال استانی:

از بین استان‌های آذربایجان شرقی، خوزستان و تهران به عنوان نامزدهای این بخش، جایزه بهترین هیات به هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی اهدا شد. جواد نجارششگلانی رئیس هیات فوتبال این استان، جایزه را دریافت کرد.

بازیکن اخلاق فصل پانزدهم:

محمد انصاری از پرسپولیس، مهدی رجب‌زاده از ذوب‌آهن و علی‌رضا عزت‌کرامت از نفت تهران نامزدهای دریافت این جایزه بودند که در این بین، محمد انصاری جایزه مرد اخلاق فصل پانزدهم لیگ را کسب کرد. انصاری پس از اعلام نامش با برانکو ایوانکوویچ دست داد و سرمربی سرخ‌پوشان این جایزه را به او تبریک گفت. او پس از دریافت جایزه از پدر و مادرش تشکر کرد که نامش را «محمد» گذاشته‌اند.

جایزه فرهنگی‌ترین هیات فوتبال:

جایزه ویژه بهترین عملکرد در حوزه فرهنگی در فصل پانزدهم، به دلیل برگزاری فینال جام حذفی در خرمشهر، برپایی موکب‌های راه‌پیمایی اربعین حسینی، همراهی ورزشکاران، قهرمانان و مربیان با خانواده‌های شهدا، تجلیل از شهدای مدافع حرم و ده‌ها برنامه فرهنگی، به هیات فوتبال استان خوزستان اهدا شد.

حاضران در سالن، در این هنگام به احترام یاد و نام شهدای مدافع حرم، شهدای چوار و شهدای جامعه ورزش ایستادند و فاتحه‌ای نثار روح پاک شهدا کردند.

محمدرضا ساکت، که برای اعلام این جایزه به روی صحنه آمده بود، از هواداران تیم‌های پرسپولیس و استقلال که در روز پایانی لیگ برتر و پس از فینال جام حذفی علی‌رغم شکست تیم‌شان، ایستادند و بازیکنان خود را تشویق کردند، تقدیر کرد.

باشگاه اخلاق:

جایزه باشگاه اخلاق فصل پانزدهم لیگ برتر فوتبال به باشگاه ذوب‌آهن اصفهان تعلق گرفت. مهدی رجب‌زاده به نمایندگی از باشگاه ذوب‌آهن این جایزه را دریافت کرد.

بهترین باشگاه فصل پانزدهم:

استقلال خوزستان، عنوان بهترین باشگاه فصل ۹۵-۹۴ را از آن خود کرد.

بهترین گزارشگر فصل پانزدهم:

در ادامه مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال ایران، برگزارکنندگان مراسم از عادل فردوسی‌پور، تهیه‌کننده و مجری پربیننده‌ترین برنامه فوتبالی تلویزیون به عنوان بهترین گزارشگر فصل پانزدهم تقدیر کردند. رضا حسنی‌خو، معاون وزیر ورزش و جوانان با حضور بر روی صحنه جایزه ویژه مراسم را به فردوسی‌پور اهدا کرد.

او پس از دریافت جایزه به شوخی گفت: از همه بابت گزارش‌های انتقادی که در برنامه «۹۰» پخش شد عذرخواهی می‌کنم؛ همه یک هفته دیگر هم راحت هستند ولی از دوشنبه هفته آینده باز هم برنامه «۹۰» کارش را از سر می‌گیرد.

بهترین دروازه‌بان فصل پانزدهم:

کاندیداهای این بخش، رشید مظاهری از ذوب‌آهن، فرناندو ده‌خسوس از استقلال خوزستان و مهدی رحمتی از استقلال تهران بودند اما جایزه بهترین دروازه‌بان فصل پانزدهم به فرناندو ده‌خسوس رسید.

بهترین مدافع فصل پانزدهم:

موسی کولیبالی از استقلال خوزستان، محمد طیبی از استقلال خوزستان و سید جلال حسینی از نفت تهران نامزدهای این بخش بودند. مارکار آقاجانیان روی صحنه حاضر شد و جایزه بهترین مدافع فصل پانزدهم را به جلال حسینی اهدا کرد.

بهترین هافبک فصل پانزدهم:

سروش رفیعی از تراکتورسازی، کمال کامیابی نیا از پرسپولیس و امید ابراهیمی از استقلال، نامزدهای این بخش بودند. وحید هاشمیان، ملی‌پوش سابق فوتبال ایران به روی صحنه آمد و جایزه بهترین بازیکن خط میانی در فصل پانزدهم را به امید ابراهیمی اهدا کرد.

بهترین مهاجم فصل پانزدهم:

محمد ابراهیمی از گسترش فولاد، مهرداد محمدی از راه‌آهن و مهدی طارمی از پرسپولیس کاندیداهای این بخش بودند. علی دایی، در میان تشویق شدید حاضران روی صحنه آمد و جایزه بهترین مهاجم را به مهدی طارمی اهدا  کرد.

بهترین گلزن فصل پانزدهم:

مهدی طارمی با به ثمر رساندن ۱۶ گل در طول فصل، عنوان آقای گلی فصل پانزدهم را از آن خود کرد. طارمی پس از دریافت جایزه اش گفت: به خانواده هادی نوروزی قول داده بودم که اگر امروز جایزه بگیرم آن را به خانواده هادی تقدیم می‌کنم. دست تک‌تک هواداران پرسپولیس را می‌بوسم.

در ادامه مراسم از علی‌اکبر ابرقویی‌نژاد رئیس هیات فوتبال استان اصفهان که مدت ۱۴ سال در این سمت فعالیت کرده است، به صورت ویژه تقدیر شد.

پدیده فصل پانزدهم لیگ برتر:

جایزه بهترین بازیکن زیر 23 سال یا به عبارتی پدیده لیگ برتر در فصل پانزدهم از بین مهدی ترابی از سایپا، دانیال ماهینی از استقلال خوزستان و مهرداد محمدی از راه‌آهن به بازیکن جوان تیم ساپا، مهدی ترابی رسید. ترابی پس از دریافت تندیس، با تشکر از خانواده‌اش و باشگاه سایپا، جایزه‌اش را به شهید مهدی عسگری، شهید مدافع حرم تقدیم کرد.

بهترین سرمربی فصل پانزدهم:

عبدالله ویسی از استقلال خوزستان، یحیی گل محمدی از ذوب‌آهن و برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس کاندیداهای این بخش بودند. جایزه بهترین سرمربی فصل پانزدهم توسط مهدی محمدنبی دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال به عبدالله ویسی رسید.

ویسی پس از دریافت تندیس خود اظهار کرد: این جایگاهی که در آن ایستاده‌ام را مدیون مردم، مجموعه هواداران و باشگاه استقلال خوزستان هستم و حضورم به عنوان مربی را مرهون سردار شهریاری و رسول کربکندی هستم. جایزه‌ام را به روستای پدری‌ام تقدیم می‌کنم.

او درباره دلیل رفتنش از استقلال خوزستان هم گفت: شرایطی پیش آمد که نتوانستم در اهواز بمانم. برای استقلال خوزستان آرزوی موفقیت دارم.

بهترین بازیکن فصل پانزدهم:

مهدی طارمی از پرسپولیس، جلال حسینی از نفت تهران و امید ابراهیمی از استقلال، نامزدهای دریافت این جایزه بودند. امیر عابدینی رئیس اسبق فدراسیون فوتبال و مهدی تاج، رئیس فعلی این فدراسیون به روی صحنه آمدند و مهمترین جایزه این مراسم را به مهدی طارمی اهدا کردند. عابدینی قبل از اهدای جایزه بهترین بازیکن فصل از تمام اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال خواست تا به روی صحنه بیایند.

در پایان مراسم تمام کسانی که به عنوان برگزیدگان مراسم تندیس دریافت کرده بودند به روی صحنه آمدند و با مسئولان فدراسیون فوتبال عکس یادگاری انداختند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: