کد خبر: ۶۷۳۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
تعداد بازدید: ۶۰۳
موضوع سقف سنی استخدام در مناصب و خدمات دولتی مورد سوال مردم است. سازمانها و وزارتخانه ها در این باره رویه یکسانی ندارند.
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین: موضوع سقف سنی استخدام در مناصب و خدمات دولتی مورد سوال مردم است. سازمانها و وزارتخانه ها در این باره رویه یکسانی ندارند.
 
برای پاسخ به این سئوال چند نکته را باید مورد توجه قرار داد. اول اینکه در ماده 42 قانون مدیریت خدمات کشوری، شرط اول عمومی استخدام در دستگاههای اجرائی، شرط سنی تعیین شده است. در بند الف این ماده آمده است: (شرط عمومی استخدام) داشتن حداقل سن بیست سال تمام و حداکثر چهل سال برای استخدام رسمی و برای متخصصین با مدرک تحصیلی دکتری چهل و پنج سال.(است).

البته در همین قانون، شرایط سنی برای برخی گروه های خاص نیز استثنا شده است. از جمله در تبصره 3 همین ماده استخدام ایثارگران و خانواده های آنان از شمول این قانون خارج و به قوانین اختصاصی آنها ارجاع شده است. طبق همین تبصره، در دفترچه آزمون فراگیر استخدامی دولتی نیز این افراد دارای حداکثر سن استخدام نیستند.

با وجود صراحت قانونی، در دفترچه آزمون متمرکز و فراگیر دستگاه های دولتی شرایط سنی متقاضیان به شکلهای مختلفی نوشته شده که به ساختار سازمانی و نیاز دستگاه ها به نیروی انسانی مربوط می شود.

جدول شرایط سنی مستخدمین دستگاه ها در سومین آزمون استخدامی
 
 سقف سنی استخدام در دولت چند سال است؟

همچنین برای تصدی مشاغل قضاوت نیز قوه قضاییه حداکثر سن داوطلبان را 40 سال اعلام کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: