کد خبر: ۶۷۳۵۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳
تعداد بازدید: ۶۶۷
وزیر کشور گفت: ما با دو تحریم بزرگ مواجه بودیم که یکی به فروش نفت و دیگری به مبادلات مالی مربوط می‌شد، اما امروز هر دوی این تحریم‌ها و نیز اکثر تحریم‌های غرب علیه کشورمان رفع شده است.
عبدالرضا رحمانی فضلی طی سخنانی در همایش فصلی خانه احزاب، با بیان این‌که «اکثر تحریم‌ها علیه کشور در حال حاضر رفع شده است»،‌ اظهار کرد: در بعد بین‌المللی آن‌چه برای کشور ما اتفاق افتاده این است که اکثر تحریم‌ها رفع شده و مخصوصاً تحریم بزرگی که یکی مربوط به فروش نفت و دیگری مربوط به مبادلات مالی بود و هر دو تحریم‌های شکننده‌ای به حساب می‌آمد، متوقف شده‌اند و در حال حاضر ما تا سقف 2 میلیون و 350 هزار بشکه نفت را نیز صادر کرده‌ایم و در ضمن هیچ مشکلی در نقل و انتقالات مالی نداریم. حال اگر عده‌ای این موضوع را کتمان می‌کنند درست نیست.

 وی با طرح این سوالات که«آیا حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور قابل کتمان است که آمده‌اند، قرارداد بسته‌اند و رفت‌وآمدهای‌شان نیز ادامه دارد؟ چطور می‌شود این‌گونه مسائل را کتمان کرد؟» و با بیان این‌که «یکی از ابزارهای غرب علیه ایران تلاش برای منزوی کردن ما بود» اظهار کرد: یکی از تبلیغات‌های روانی که غرب بر علیه ما در دوران گذشته انجام داد تلاش برای منزوی کردن بود و این‌که نه به کشور ما رفت‌وآمدی باشد و نه ما چندان به آن کشورها سفر می‌کردیم ضمن این‌که پروازها نیز محدود شده بود. اما الان از آن شرایط خارج شده‌ایم و رئیس‌جمهور ما به راحتی به سایر کشورها سفر می‌کند و مورد استقبال قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: همه اتفاقاتی که در صحنه سیاست خارجی رخ داده است بستر و فضایی است که باید از آن بهره ببریم اما این‌که نمی‌خواهیم یا نمی‌گذاریم این دیگر تقصیر دولت نیست.

وزیر کشور با بیان این‌که «جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران به راه افتاده و موجب شده که رسانه‌های جهان با محور ایران‌هراسی جنگ روانی را آغاز کنند»، اظهار کرد: امروز دیگر جنگ روانی علیه کشورمان با محور ایران‌هراسی وجود ندارد و البته من به عنوان وزیر کشور اعلام می‌کنم که توطئه‌ها و دشمنی آمریکا علیه ما کم نشده بلکه آن‌ها مجبور شدند در مقابل قدرت و اقتدار ایران کوتاه بیایند و ما نباید خودمان قدرت‌مان را کتمان کنیم.

وی با بیان این‌که «هیچ کس ادعا نکرده دولت جمهوری اسلامی یک دولت کامل و عقل کل است»، اظهار کرد: این‌که احزاب و مطبوعات و مجلس در کنار دولت قرار گرفته‌اند به این علت است که نقد کنند و نظرات‌شان را بگویند. افراد بیایند نظر بدهند و نقد کنند اما واقعیت را به شکل دیگری جلوه ندهید که دولت و نظام تضعیف شود؛ چراکه سرمایه اصلی کشور در مقاومت و مبارزه، اعتماد مردم است و  اگر با حرف‌های خلاف واقع مردم را ناراضی کنید این اعتماد خدشه‌دار خواهد شد.

وی با بیان این‌که «بیکاری مسأله مهمی است» اظهار کرد: همه باید در برطرف کردن این مشکل تلاش کنیم و البته ما مدل اقتصاد مقاومتی رهبری را پذیرفته‌ایم و تا شهریور نقدینگی واحدهای کوچک را تأمین می‌کنیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: ما در حوزه سیاست داخلی از نشاط خوبی برخوردار هستیم و ظرف سه سال گذشته هیچ منع قانونی برای فعالیت احزاب وجود نداشته و حتی شرایط را برای فعالیت آن‌ها تقویت نیز کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ماجرای حفر تونل تروریستی در شرق کشور، اظهار کرد: دو شب قبل ما در کشفیات‌مان در شرق کشور با تونلی مواجه شدیم که در زمین خانه‌ای تا عمق 20 متری حفر شده بود و 40 متر نیز به جلو رفته بود که قصد از حفر آن انفجار در آن حوالی بود و در این ماجرا 40 نفر دستگیر شدند. در غرب کشور هم کموله‌ها و دموکرات‌ها بعد از 20 سال که عملیات‌های نظامی‌شان متوقف شده بود، عملیات نظامی انجام می‌دهند و در واقع همه این‌ها تلاش دارند تا تحولات منطقه‌ای را با محوریت ایران پیش ببرند.

رحمانی فضلی ادامه داد: در همه کشورهای منطقه ناآرامی و بی‌ثباتی دیده می‌شود و به نوعی یک جنگ جهانی در ابعاد منطقه‌ای شکل گرفته است که آخرین مورد نیز کودتای نافرجام در ترکیه بود که همه تحلیلگران سیاسی و بازیگران منطقه‌ای را دچار یک شوک عظیم کرد و کشورهایی که ادعای قدرت دارند یک‌شبه با تحول غیر قابل پیش‌بینی مواجه شدند.

وی با اشاره به تحولات داخلی کشور،‌ اظهار کرد: هر تحول مثبت و منفی در کشور رخ بدهد دشمنان به دنبال آن هستند که بهره‌برداری‌های خود را داشته باشند و در نتیجه در تحولات منطقه‌ای نقش  و اثرگذاری ایران نیز نادیه گرفته نمی‌شود.

وی با بیان این‌که «نباید هوشیاری‌مان را در برابر دشمنان از دست بدهیم»، اظهار کرد: من به عنوان وزیر کشور می‌گویم که آمریکا دشمن ماست و از دشمنی‌اش کاسته نشده است اما ما نیز نباید هوشیاری‌مان را در برابر دشمن از دست بدهیم و تا آن‌جایی که می‌توانیم باید شر اشرار را از سر کشور کم کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که «در بودجه کشور و در سایر فصول مالی هیچ‌گونه حمایت مالی از احزاب نداریم» اظهار کرد: به نظر می‌رسد تا جایی که به کلیت احزاب باز می‌گردد باید کمک‌هایی را به آن‌ها داشته باشیم و احزاب باید مکان و منابعی داشته باشند و کارهای پژوهشی خود را در آن انجام دهند.

وزیر کشور ادامه داد: ما تلاش کرده‌ایم که با کمک برخی دوستان که امکان قانونی کمک به احزاب را دارند مکانی را برای آن‌ها تهیه کرده و در اختیارشان قرار دهیم؛ چرا که احزاب برای انتخابات و فعالیت سیاسی بوجود آمده‌اند و هیچ اشکالی درباره بسترسازی سیاسی و اجتماعی آن‌ها وجود ندارد اما شرایط رقابت یا ذکر کاندیداها در شرایط کنونی و قبل از موعد تخلف است و وزارت کشور با آن برخورد خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: سفرهای استانی رئیس جمهور برای انجام تبلیغات انتخاباتی نیست و هیچ نشانی از این تبلیغات در آن وجود ندارد بلکه هدف اصلی‌اش آن است که دولت حرف مردم را بشنود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: