کد خبر: ۶۷۳۴۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۶
تعداد بازدید: ۶۳۶
در حالی که بیش از دو هفته از استعفا رئیس و اعضای هیات عامل صندوق توسعه ملی می‌گذرد، شنیده‌های خبرنگار «آفتاب‌نیوز» حاکی از این است که گزینه ریاست این صندوق تقریباً قطعی شده و به‌زودی معرفی می‌شود.
پس از انتشار فیش‌های حقوقی نامتعارف برخی مدیران، اعضای هیات امنای صندوق توسعه ملی در جلسه‌ای به ریاست رئیس‌جمهور، رای به تغییر هیات عامل این صندوق دادند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، صفدرحسینی به عنوان رئیس هیات عامل این صندوق، به‌همراه قاسم حسینی – قائم مقام، مسعود مزینی، محمدرضا شجاع‌الدینی و محمد سعید نوری‌نائینی استعفا کردند. بعد از آن برخی اسامی برای جایگزینی صفدر حسینی مطرح شد.

گرچه پیش از این  از احتمال بالای معرفی محمد فروزنده، رئیس سابق بنیاد مستضعفان و عضو فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام برای ریاست صندوق توسعه ملی خبر داده بود اما براساس شنیده‌های جدید خبرنگار ما، آقای فروزنده به‌دلیل مشکلاتی که برای وی پیش آمده، حاضر به پذیرش این مسئولیت نشده است. برهمین اساس، شنیده شده که احمد دوست‌حسینی، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، گزینه تقریباً قطعی ریاست صندوق توسعه ملی است که به‌زودی معرفی خواهد شد.

احمد دوست‌حسینی در سوابق کاری خود معاون تولید وزارت صنایع و معادن، رییس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، معاون طرح و برنامه وزارت صنایع، معاون توسعه صنعتی وزارت صنایع، معاون پژوهش و فناوری وزارت صنایع را داشته است. وی همچنین مدیرکل صنایع و معادن استان یزد، مدیرکل برنامه‌ریزی صنعتی وزارت صنایع، عضو تعدادی از کمیته‌های برنامه‌ریزی (کمیته و شوراهای تخصصی یا بخشی) برنامه‌های اول، دوم، سوم و چهارم توسعه کشور بوده است. احمد دوست حسینی فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته برق از دانشگاه شیراز است و سال‌ها به عنوان دبیرکل اتاق بازرگانی صنایع و معادن تهران نیزمشغول فعالیت بوده است.

پیش از این نیز رسانه‌ها از طهماسب مظاهری، رئیس کل اسبق بانک مرکزی، مسعود نیلی مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور، محمدرضا برادران شرکا، داود دانش‌جعفری وزیر اقتصاد دولت دهم و محمدعلی نجفی نام برده بودند که احتمالاً رئیس صندوق توسعه ملی خواهند شد. اما به‌نظر می‌رسد که معرفی آقای دوست‌حسینی برای ریاست این صندوق قطعی شده است.

به گزارش آفتاب، هیات عامل صندوق توسعه ملی توسط هیات امنا انتخاب و با حکم رئیس‌جمهور منصوب می‌شوند.

گفتنی است که پیش از این نمایندگان مجلس، محمد حسینی و سیدفرید موسوی را به عنوان اعضای ناظر مجلس در هیات امنای صندوق توسعه ملی انتخاب کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
0
سابقه دوست حسینی در یزد ؟
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: