کد خبر: ۶۷۳۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
تعداد بازدید: ۳۶۴

حکیمی پور: دولت در بخش اقتصاد و صنعت نیاز به تغییر دارددبیر کل حزب اراده ملت ایران با بیان این که  کابینه دولت در سیاست داخلی، مخصوصاً در بخش اقتصاد و صنعت نیاز به تغییر دارد، اظهار کرد: اگر دولت به این نتیجه رسیده است که در بخش هایی باید تغییراتی صورت بگیرد، نباید این موضوع را به تأخیر بیاندازد.

احمد حکیمی پور در گفت و گو با جماران در خصوص مباحث مربوط به ترمیم کابینه و تغیرات صورت گرفته، گفت: تغیراتی که تا به حال در دولت انجام گرفته است، مانند تغییرات در معاونت پارلمانی و معاونین  وزارت خارجه، در سطح تغییرات در هیأت دولت نیست و این به آن معنا است که تاکنون تغییری در سطح کابینه، در هیأت دولت صورت نگرفته است. نظر شخص من در خصوص تغیرات در کابینه معطوف است به بخش سیاست داخلی و درون کشوری دولت، مخصوصاً  بخش اقتصادی و تولید.

وی ادامه داد: اگر دولت بخواهد برای ادامه کارنامه دست آوردهای ملموسی، بعد از پایان دوره اول خود داشته باشد، شاید نیاز باشد تغییراتی در تیم سیاست داخلی و حوزه اقتصاد و صنعت صورت دهد.

رئیس فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر تهران با بیان این که تصور من این است که حتماً خود دولت برای این تغییرات نظام سنجشی را در اختیار دارد و شاخص هایی برای سنجش عملکرد تیم خود در نظر گرفته است، اظهار کرد: بنابراین اگر دولت بر اساس این معیار ها به این نتیجه رسیده باشد  که باید در حوزه ای تغییری صورت گیرد، یک سال آخر دولت زمان مناسبی است برای این تغییرات است. حتی این تغییرات(در صورت نیاز دولت)در اوایل سال شکل می گرفت بهتر بود.

وی تاکید کرد: من از نگاه بیرون به این موضوع نگاه می کنم و فکر می کنم دولت طبیعتاً باید شاخص های خود را در ارزیابی کارایی کابینه داشته باشد. صحبت من این است که اگر دولت به این نتیجه رسیده است که در بخش هایی باید تغییراتی صورت بگیرد، نباید این موضوع را به تأخیر بیاندازد.

حکیمی پور اضافه کرد: از طرف دیگر تصوری در بخشی از افکار عمومی، مخصوصاً در طرفداران دولت ایجاد شده است که دولت برای این که در یک سال باقی مانده کارها را بهتر پیش ببرد، نیاز به ترمیم کابینه دارد. ولی همه این ها یک نوع پیشنهاد و یک نوع نگاه از بیرون به موضوع است. نهایتاً دولت و شخص رئیس جمهور بهتر از همه به این موضوعات اشراف دارند و می توانند تصمیم بگیرند.

وی ضمن اشاره به این که ترمیم کابینه یک نوع انتظاری است که اگر واقعاً دولت به این نتیجه رسیده است که باید این کار انجام شود، باید سریع تر این ترمیم را صورت دهد، گفت: ولی اگر دولت به این نتیجه نرسیده است و فکر می کند مجموع کابینه عملکرد خوبی داشته است، بهتر است به این بحث ها پایان دهد و اجازه ندهد این موضوع در فضای رسانه ای ادامه پیدا کند. چرا که چندین ماه است این بحث در جامعه مطرح است و این به نفع دولت نیست.

دبیر کل حزب اتحاد ملت همچنین در مورد صحبت هایی که در خصوص استیضاح برخی از وزیران در مجلس مطرح است، گفت: بنده فکر می کنم در تعامل بین دولت و مجلس به سمت استیضاح رفتن درست نیست؛ هرچند که استیضاح حق نمایندگان مجلس و یکی از اختیارات نظارتی نمایندگان مجلس است، اما بالاخره مجلس دهم مجلسی است که با شعار تعامل و  کمک به موفقیت دولت شکل گرفته است.

وی ادامه داد: در این گونه مسائل باید از قبل هماهنگی های لازم با دولت و دیگر نمایندگان صورت گیرد که موضوع  به این سمت و سو نرود. می دانید که استیضاح آخرین و شدیدترین ابزار نظارتی مجلس در برابر قوه مجریه است. به نظر من در مورد اخیر، می شد از راه های غیر از استیضاح کار را دنبال کرد. چرا که در حال حاضر رابطه دولت و مجلس به شکلی است که می توان موضوعات را  از راه های تعاملی پیش برد.

احمد حکیمی پور همچنین اظهار کرد: بنده ضرورت تغییر را رد نمی کنم ولی در مقطع فعلی بهتر است دولت و مجلس در یک حالت تعاملی در این زمینه به نقطه اشتراکی برسند و حداکثر تا پایان نیمه اول سال به این موضوعات پایان دهند، چرا که کش پیدا کردن این موضوع نه به نفع دولت است و نه به نفع مجلس.

وی در پایان در خصوص صحبت ها در مورد همکاری و رایزنی دولت با اصولگرایان معتدل مجلس در راستای ترمیم کابینه، گفت: آنچه که مسلم است مجلس جایی است که بحث لابی ها و ارتباطات فی مابین ابزار مهمی در تصمیم سازی ها است و طبیعتاً دولت از به واسطه ارتباطی که از طریق  معاونین پارلمانی با نمایندگان دارد، ممکن است رایزنی هایی در این زمینه صورت داده باشد، اما فکر نمی کنم دولت بخواهد تنها با تعداد خاصی از نمایندگان تعامل داشته باشد. معمولا دولت ها تلاششان بر این است که مسائلشان را با همه نمایندگان پیش ببرند. در نهایت این بحث ها اگر  در ابتدا بیرون از مجلس به نتیجه برسد و بعد برای تصمیم گیری نهایی به مجلس آورده شود بهتر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: