کد خبر: ۶۷۲۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
تعداد بازدید: ۲۸۶۲
در دی ماه سال 94 بانک مرکزی ، بانک پارسیان را مسئول پی‌گیری مشکلات موسسه ثامن الحجج کرده و مقرر کرد که خط اعتباری در اختیار این بانک قرار دهد تا به تسویه بدهی موسسه ثامن‌الحجج به مردم را انجام دهد.
در دی ماه  سال 94 بانک مرکزی ، بانک پارسیان را مسئول پی‌گیری مشکلات موسسه ثامن الحجج  کرده و مقرر کرد که   خط اعتباری در اختیار این بانک قرار دهد تا به تسویه بدهی موسسه ثامن‌الحجج به مردم را انجام دهد. 

 بانک پارسیان در این چند ماه بخشی از بدهی را تسویه کند که بانک مرکزی در اختیار  این بانک گذاشته است ، اما  افرادی که در این موسسه حساب داشتند و در حال حاضر به سپرده خود دسترسی پیدا نکردند به اشتباه تصور می‌کنند که این بانک پارسیان است که باید به همه مشکلات این موسسه بپردازد، در حالی که بانک پارسیان یک واسط بوده و مجری طرح های بانک مرکزی در این خصوص است.  مدیرعامل بانک پارسیان در این خصوص گفته است که  در ارتباط با پرداخت وجوه سپرده گذاران ثامن الحجج تمام تلاش خود را برای اجرای درست اوامر ابلاغی از سوی مرجع قضایی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی انجام دادیم.

 در حالی که بانک پارسیان ، خود به نحواحسن به انجام وظیفه محوله خود پرداخته و این بانک مرکزی است که باید به اعتراضات پاسخ‌گوید. به گفته نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی ساماندهی موسسات اعتباری از سوی بانک مرکزی را اقدامی ستودنی توصیف کرد و افزود: بانک پارسیان به عنوان عاملیت موسسات غیرمجاز ثامن الحجج تمام توان خود را بر رفع مشکل سپرده گذاران این موسسات به‌کار گرفته‌است. این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی پذیرفتن عاملیت موسسه ثامن الحجج از سوی بانک پارسیان را از خودگذشتگی دانست و افزود: بانک پارسیان همواره خود را نسبت به پرداخت سپرده‌های مردم همواره متعهد می‌داند و مجلس نیز به این موضوع کاملا واقف است.

در حال حاضر بانک مرکزی در حال انتقال سپرده‌های100 میلیون تومانی مشتریان ثامن‌الحجج به بانک پارسیان است و این نشان دهنده بودن  کنترل اوضاع به دست بانک مرکزی است و بانک پارسیان تنها مجری طرح بوده و اعتراضات  برخی در این خصوص به بانک پارسیان بی اساس بوده و نشان از اطلاع کافی این افراد ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
1
شرمتان باد / ننگتان باد / زندگي مردم را خراب كرديد / جنگ رواني راه انداختيد / مگر دين و ايمان نداريد ؟؟ مگر انصاف و عدل و ........ كه دائماً از آن دم ميزنيد نداريد ؟؟؟
املاك و مستقلات ثامن الحجج را بفروشيد و پول مردم را پس بدهيد.
ارزش پولهاي مردم از دست رقت !!!!!
مال باخته
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
1
ما شدیم توپ فوتبال پارسیان به بانک مرکزی بانک مرکزی به اموال ثامن همینطور ادامه دهید تا ۹۰ سال
فرهاد افشاریان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
1
چرا بانک مرکزی ازسپرده سپردهگذاران این گونه عمل کرده است اگرقراربه پرداخت به افرادسپرده گذرا ازمحل وجوه سپرده گذاران انجام گرفته به نقل ازبانک پارسیان می بایست درصد پرداخت میکردن نه تصویه باسپرده هایی تارقم اعلان شده اینگونه رفتا را میتوان با پول بانک مرکزی انجام میدادن نه پول سپردهگذرار
فرهاد افشاریان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
1
چرا بانک مرکزی ازسپرده سپردهگذاران این گونه عمل کرده است اگرقراربه پرداخت به افرادسپرده گذرا ازمحل وجوه سپرده گذاران انجام گرفته به نقل ازبانک پارسیان می بایست درصد پرداخت میکردن نه تصویه باسپرده هایی تارقم اعلان شده اینگونه رفتا را میتوان با پول بانک مرکزی انجام میدادن نه پول سپردهگذرار
بدبخت
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
1
بابا باتک پارسیان به حز ظلم وچپاول چکار کرده .حالا که به خدا .پیامبرش ودینش .اعتقاد ندارین لااقل به انساتیت اعتقاد داسته باشید بابامردم سرمایه سان رفت .دچار هزاران مریض ناخوانده شدند
حمید
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
1
باسلام زحمات بانک پارسیان قابل تقدیراست خداحق این مردم راازآقای بهمنی بگیرد
چه خوب بودبانک پارسیان از تعهد نامه ای که ازمردم میگیرد ومردم رایک سال به دنبال مابقی سپرده ها میدواند منصرف میشد
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
1
بابا از جان گذشته گربه که بخاطر رضای خدا موش نمیگیره
چرا نمیگی اگر ثامن الحجج نبود پارسیان باید با نظام بانکی خداحافطی میکرد.چقد تو جانبدارانه حرف میزنی احتمالا پارسیان به شما باج داده دوست عزیز
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
1
بابا از جان گذشته گربه که بخاطر رضای خدا موش نمیگیره
چرا نمیگی اگر ثامن الحجج نبود پارسیان باید با نظام بانکی خداحافطی میکرد.چقد تو جانبدارانه حرف میزنی احتمالا پارسیان به شما باج داده دوست عزیز
سپرده گذار بیچاره که به مملکتش اعتماد کرده
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
1
ای بابا شما به کی فحش میدین و بدو بیراه میگین .فحش باید بکسی بدید که یکم غیرت داره ..نه ای نامردای روزگار اگه مرد بودن سپرده گذاران را وارد جنگ سیاست و قدرت خودشون نمیکردن ..امید وارم داغ بچه هاتونو ببینید
سپرده گذار
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
0
0
اولا فعالیت موسسه در طول 15 سال چگونه از چشم تیزبین دستگاه های نظارتی بانک مرکزی بدور مانده است ؟!
دوما چگونه تا قبل شهریور 94 بانک مرکزی در هیچ جایی و حتی در سایت های خود مستقیم اشاره ای به غیرمجاز بودن موسسه نکرده بود ؟!و در تمامی مطالب از موسسه در شرف اخذ مجوز نامبرده شده است !!!
سوما حجم عظیم تبلیغاتی موسسه چگونه از چشم تیزبین بانک مرکزی و سایر سیستم های دخیل بدو مانده است ؟!
چهارماً به چه صورتی اجازه اسپانسری پربیننده ترین برنامه (ماه عسل ) به یک مجموعه غیرمجاز داده شده و هیچ واکنشی از طرف دستگاه معظم بانک مرکزی و سرویس های اطلاعاتی انجام نشده است ؟!
پنجماً چگونه و به چه منظور موسسه ای که غیرمجاز بوده در برابر دیدگان نظارتی بانک مرکزی بیش از 550 شعبه در سطح کشور زده و در تمامی اوراق داخلی و نما و تابلو های سر دری از عنوان تحت نظارت بانک مرکزی استفاده کرده و چگونه سرویس های اطلاعاتی و امنیتی به و نظارتی از ادامه کار موسسه به جرم جعل و استفاده از نام دولتی تحت نظارت بانک مرکزی جلوگیری نکردند ؟!
ششماً چگونه موسسه تنها از سال 1389 به بعد موفق به گرفتن 4 تقدیر نامه از بالاترین مراجع دولتی 1- معاون رییس جمهوری (دکتر رحیمی ) 2- رییس بانک مرکزی کشور ( دکتر بهمنی ) 3- قائم مقام بانک مرکزی کشور ( دکتردرویشی) 4 - اجازه و دستور همکاری بانک های دولتی در ارائه خدمات بانکی از دستگاه عالیه نظارت بر امور بانک ها و موسسات مالی و اعتباری( درویشی ) شده است ؟! و چرا در طول این مدت سخنی از غیر مجاز بودن موسسه نشد؟!!
هفتماً به چه منظوری به یکباره و بنام ساماندهی موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز تنها این موسسه علیرغم وجود بیش از 5 موسسه دیگر مورد تهاجم بانک مرکزی و .... قرار گرفت ؟!
هشتما چگونه بعد از اعلام بانک مرکزی در خصوص عدم برآورده کردن تعهدات توسط موسسه به سپرده گذاران و دستور انسداد کلیه حساب ها ی بانکی و غیربانکی که شور بختانه مجوز گشودن حسابهای بانکی قبلا توسط خود بانک مرکزی داده شده بود !! و صحبت از نبود منابع برای تسویه حساب سپرده گذاران ، همچنان بعد از گذشت بیش از 8 ماه از بحران فوق تمامی مسئولین بانک مرکزی ، قضایی ، بانک عامل ، و...... صراحتاً صحبت از پرداخت های سپرده گذاران از محل منابع خود موسسه میکنند!!!! و تابحال بانک مرکزی و بانک عامل از دادن خط اعتباری خودداری کرده اند ( نطق آقای کمیجانی و پرویزیان کاملا گواه این ادعاست ) و چرا تابحال وبا وجود منابع موجود موسسه ثامن الحجج ! اجازه تسویه حساب ها به موسسه وتحت نظارت مستقیم نمایندگان قوه قضاییه و بانک مرکزی و .... به خود موسسه داده نشد؟!! مگر نه این است که تابحال تمام پرداختی ها از منابع موسسه انجام شده است ؟!
برادران و خواهران گرامی همانطور که مشاهده نمودید گناهکار اصلی این تراژدی منحوس مردم نبوده و نیستند . بلکه غفلت بانک مرکزی و عدم نظارت صحیح وصادقانه آن سیستم در خصوص ناظر بودن در خرید املاک و اموال ونیز دولت های قبلی و فعلی می باشد که باعث ایجاد تنش در جامعه و وارد شدن ضربات روحی و روانی عمیق به مردم و بر هم خوردن نظم و امنیت کشور و چنگ اندازی مردم به هر ریسمان داخلی و خارجی (معاندان نظام )گردیده و متاسفانه این آش شور نه دست پخت موسسه ! بلکه دولت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می باشد و به نظر حقیر مردم اصلی ترین قربانی بی کفایتی دولت و دستگاه معظم بانک مرکزی در ساماندهی ناشیانه و یک شبه این دست پروژه ها شده اند.
رضا
Canada
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
0
0
آگه هیچ سودی حجج برای پارسیان نداشت دیوانه نبوده که خودش را گرفتار ثامن حجج کندپارسیانی که دربیشترشهرهاشعبه نداشتن حالا ازپشتن حجج به ارزها ی کذایی شان میرسندثامن الحجج کجابودبه کجاکشاندنش بابیش از550شعبه درسراسرکشور دشمنان گوربگورشده خواب بدی برای همه ماحججیها دیده اند مادیگرازهر چه اعتمادوبانک حال ما بهم میخورد
مرتضی از رشت
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
0
0
کل تقصیرات مربوط به بانک مرکزی است و بس .تمامی توضیحات را آقا رضا در متن بالا29/04/95 آورده و جملات و سخن وی کامل است بنابر این ، شرم باد به افرادی که با دین ، شرافت ، غیرت و اعتماد مردم عزیز ایران بازی می کنند . لعنت خداوند بر شیطان و دوستان و همکاران ش
فرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
0
آخه این درسته که پولتو به زور به مدت یکسال حبس کنند ؟؟؟؟؟
آیا درسته که به حسابهای مشترک که بین دو نفر میباشد فقط به عنوان یک نفر حساب شوند؟؟؟؟؟
مگر خود این نامردها نگفتند به هر نفر 35 میلیون و بقیه رو هم به زور با تعهد اینکه به مدت یکسال هیچ ادعایی نسبت به پول زحمت کشیده خود نداشته باشند قابل پرداخته پس این بازیها دیگر چیست؟؟؟
دزدی تو روز روشن ؟؟؟؟؟
پس این نماینده های ملت کجا هستند که هیچ فکری به حال این ملت و مردم گرفتار نمیکنند؟؟؟؟؟
پس روسای سه قوه کجایند که باید این آقای سیف که مردم را به سیخ کشیده ,, رو به سیخ بکشند ؟؟؟؟؟
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: