کد خبر: ۶۷۲۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷
تعداد بازدید: ۶۸۹
فرصت ثبت نام کاندیداهای ریاست دیوان محاسبات کشور امروز به پایان رسید؛ نکته جالب اینکه امین حسین رحیمی رئیس کنونی این دیوان، خود را برای ریاست این دیوان در چهار سال آینده کاندیدا نکرد، اما چهره های سرشناس دیگر اصولگرا و اصلاح طلب برای احراز این پست نام نویسی کردند. از وزیر و معاون رئیس جمهور دولت اصلاحات تا رئیس مرکز آمار روحانی و احمدی نژاد و نمایندگان ادوار مجلس
ظهر امروز، آخرین مهلت نام نویسی کاندیداهای ریاست دیوان محاسبات کل کشور به پایان رسید. با پایان یافتن زمان ثبت نام کاندیدا‌ها، کمیسیون برنامه و بودجه از صبح فردا وارد بررسی صلاحیت نامزدهای ریاست دیوان خواهد شد. 

بر پایه شنیده‌ها تا آخرین لحظه ثبت نام، عادل آذر رئیس مرکز آمار ایران، غلامرضا مصباحی مقدم و جعفر قادری، از نمایندگان مجلس نهم، بی‌طرف وزیر کابینه سید محمد خاتمی و برادران شرکا، رئیس اسبق سازمان مدیریت از جمله افرادی بودند که نام خود را به عنوان کاندیدای ریاست دیوان محاسبات نزد کمیسیون برنامه و بودجه ثبت کردند .

پیش از این افراد نیز غلامرضا اسداللهی، اسماعیل جلیلی، علیرضا منادی سفیدان و محمد علی عبدالله‌زاده از نمایندگان ادوار، فداحسین مالکی دبیرسابق ستاد مبارزه با مواد مخدر و موثی الرضا ثروتی، برنامه خود را برای احراز این پست به نمایندگان عضو کمیسیون برنامه و بودجه ارائه کرده بودند. نکته جالب اینکه رئیس کنونی دیوان محاسبات،خود را کاندیدای ریاست دیوان برای چهار سال آینده نکرده است.

حسن سلیمانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ارائه برنامه‌های کاندیدای ریاست دیوان محاسبات به این کمیسیون گفت: هم اکنون مشغول بررسی برنامه‌ها و سوابق اجرایی و مدیریتی کاندیداهای ریاست دیوان محاسبات هستیم و پس از بررسی های لازم، سه گزینه‌ کمیسیون را به صحن علنی مجلس معرفی می‌کنیم. 

اما ثبت نام کنندگان به ریاست دیوان محاسبات کل کشور چه کسانی هستند؟ 


عادل آذر


نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه دهلران، دره‌شهر و آبدانان در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی بوده ‌است. این نماینده سابق در زمان دولت احمدی‌نژاد به ریاست مرکز آمار ایران انتخاب شد، و تا کنون ریاست این مرکز را بر عهده دارد. 

غلامرضا مصباحی مقدم


وی نماینده اصولگرای مردم تهران در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم بوده است، این نماینده سابق مجلس، ریاست کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه را در کارنامه خود دارد. غلامرضا مصباحی مقدم، از اعضای اصلی جامعه روحانیت مبارز تهران است و یکی از تئوریسین‌های اصول گرایی به شمار می‌رود. 

جعفر قادری


وی دارای کار‌شناسی اقتصاد نظری از دانشگاه شیراز، کار‌شناسی ارشد برنامه ریزی سیستم های اقتصادی از دانشگاه شیراز و دکترای اقتصاد شهری و منطقه‌ای از دانشگاه تربیت مدرس ـ تهران است. جعفر قادری، نماینده حوزه انتخابیه شیراز در دوره هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی بوده است، این نماینده سابق شیراز، عضویت در کمیسیون اقتصادی و کمیسیون برنامه و بودجه را نیز در کارنامه خود دارد. 

حبیب‌الله بی طرف


وزیر نیرو در دولت های اول و دوم محمد خاتمی بوده است. بی طرف، از اولین اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت به شمار می‌رود. وی دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس راه و ساختمان از دانشکده فنی دانشگاه تهران است و از سوابق وی می‌توان به استانداری استان یزد و ریاست سازمان سازمان نظام مهندسی استان تهران اشاره کرد. 

حمیدرضا برادران شرکا


وی تا پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم و تشکیل دوباره سازمان مدیریت و برنامه ریزی، آخرین رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به شمار می‌آمد، برادران شرکا، پیشتر رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی بوده و هم اکنون نیز از کار‌شناسان ارشد مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام است. 

غلامرضا اسداللهی


نماینده مردم تربت جام و تایباد در دوره هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه بوده‌ است. این نماینده سابق مجلس، ریاست دادگاه انقلاب اسلامی زاهدان، مدیرکل بازرسی استان سیستان و بلوچستان، مدیرکل بازرسی استان های اصفهان و چهارمحال بختیاری و مدیرکلی بازرسی امور ویژه سازمان بازرسی کل کشور را در کارنامه خود دارد. 

اسماعیل جلیلی


نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون تولید ملی و قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، از حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در استان خوزستان بوده است. این نماینده سابق پیشتر از دوره نمایندگی مدیرکلی برنامه‌ریزی و نوسازی و تحول اداری و مدیرکلی بنیاد مستضعفان و جانبازان را در کارنامه خود دارد. 

علیرضا منادی سفیدان


نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در دوره هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی بوده است. در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی هم در ابتدا علیرضا منادی به عنوان یکی از نمایندگان تبریز معرفی شد، ولی در ‌‌نهایت با بازشماری آرا توسط شورای نگهبان محمداسماعیل سعیدی به جای وی راهی مجلس شد. این نماینده مجلس شورای اسلامی، سابقه حضور در هیأت رئیسه دوره نهم مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود دارد. 

محمدعلی عبدالله‌زاده


نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در استان خراسان جنوبی است. وی در کارنامه خود سابقه حضور در صدا و سیما به عنوان مشاور اجرایی ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را داراست. همچنین وی در دوره ریاست رحمانی فضلی بر دیوان محاسبات به عنوان رئیس مرکز آموزش و برنامه ریزی و معاونت برنامه ریزی دیوان محاسبات کشور مشغول خدمت بود.

فداحسین مالکی


وی دبیر سابق ستاد مبارزه با مواد مخدر در دولت اصلاحات بود که پس از روی کار آمدن احمدی‌نژاد، اسماعیل احمدی مقدم به جای وی منصوب شد. مالکی قبل از حضور در ستاد مبارزه با مواد مخدر، سفیر ایران در افغانستان بود. همچنین ریاست هیأت مدیره باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران نیز از سوابق مالکی به شمار می‌آید. 

موسی الرضا ثروتی

ثروتی نماینده مردم بجنورد، جاجرم، مانه، سملقان و گرمه در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی بوده است. این نماینده مجلس شورای اسلامی سابقه فرمانداری شهرستان های مشهد، بجنورد و تایباد را در سابقه خود دارد. همچنین مدیر کلی سیاسی انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان و مدیر کل اجتماعی و انتخابات استانداری خراسان از سوابق این نماینده اسبق به شمار می‌آید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: