کد خبر: ۶۷۲۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸
تعداد بازدید: ۵۰۶
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای به مناسبت یک سالگی برجام، ضمن ابراز خرسندی از اجرایی شدن آن، خاطرنشان کرد: اجرای برجام نشان داد که با اراده سیاسی، پشتکار و دیپلماسی چند جانبه می توان راه حل های عملی حتی برای سخت ترین مشکلات پیدا کرد.
فدریکا موگرینی در این بیاینه آورده است: یک سال از توافق تاریخی برنامه هسته ای ایران در وین می گذرد و اتحادیه همچنان به حمایت از اجرای موثر و کامل برجام در طول مدت توافق و همچنین قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت سازمان ادامه می دهد.
دراین بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا وکشورهای عضو، ضمن تاکید برتعهدات برجامی خود وایران وهمکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی، خواستار اجتناب تهران از اقداماتی است که مطابق با قطعنامه 2231 شورای امنیت نیست.
موگرینی دراین بیانیه اظهار کرده است: رعایت تعهدات از سوی همه طرف ها، اصلی ضروری در ایجاد اعتماد دوباره و حرکت در مسیر بهبود روابط بین اتحادیه اروپا و ایران است.
وی دراین بیانیه تصریح کرده است که اتحادیه اروپا همزمان با تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر انجام تعهدات از سوی ایران و از16 ژانویه 2016 زمان اجرای برجام به تعهدات برجامی خود عمل کرده ودستورات لازم در این زمینه به بخش کسب و کار اروپایی صادر شده است.
اتحادیه اروپا اذعان دارد که توافق هسته ای با ایران کامل و واضح است و بانک های و بخش کسب و کار اروپا می توانند در ایران فعالیت کنند.
اتحادیه اروپا متعهد به توسعه بیشتر روابط با ایران به ویژه در زمینه هایی مانند تجارت، انرژی، حقوق بشر، همکاری هسته ای غیرنظامی، مهاجرت، محیط زیست، مبارزه با تهدیدات فراملی مانند مواد مخدر، همکاری های انسان دوستانه، حمل و نقل، پژوهش، آموزش ، فرهنگ و مسائل منطقه ای است و ایجاد نمایندگی این اتحادیه در ایران در همین راستاست.
برجام به نفع کل منطقه و فرصتی برای بهبود همکاری های منطقه ای است و اتحادیه اروپا برای رفع تنش و گسترش همکاری منطقه ای کمک خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: