کد خبر: ۶۷۲۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
تعداد بازدید: ۵۹۹
دانشمندان مواد خاصی را در قهوه کشف کردند که به کاهش وزن کمک می‌کند و در جلوگیری از چاقی موثر است.
خواص ضدچاقی قهوهبه گزارش خبرداغ به نقل از شفا آنلاین، تحقیقات جدید این دانشمندان نشان می‌دهند که وجود اسید طبیعی کلروژنیک در کبد، تجمع چربی را کاهش داده که در اثر آن از اضافه‌وزن جلوگیری می‌شود.

پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد مواد خاصی در قهوه وجود دارد که به پیشگیری از ابتلا به بیمارهای مرتبط با چاقی کمک می‌کند. تیمی از پژوهشگران دانشگاه جورجیای امریکا با انجام سلسله آزمایش‌هایی که روی یک گروه از موش‌ها انجام دادند، به خواص ضدچاقی قهوه پی بردند. در این مطالعات موش‌ها تحت رژیم غذایی پرچرب قرار گرفته و مشخص شد که اسید طبیعی کلروژنیک در کبد این موش‌ها به طور قابل‌توجهی در برابر انسولین مقاومت کرده و تجمع چربی‌ها را کاهش می‌دهد.

 پژوهش‌های گذشته دانشمندان نشان می‌داده که مصرف قهوه همچنین خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت نوع 2 و بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. این پژوهش‌های جدید تکمیل کننده تحقیقات گذشته بوده و علاوه بر تایید آنها، به نتایج قابل‌توجهی دست یافته است. در این مطالعات مواد ترکیبی خاصی به مقدار بسیار زیاد در قهوه کشف شد که باعث بروز این واکنش مثبت در بدن می‌شود البته باید ذکر شود که این مواد ترکیبی در میوه ها و سبزیجاتی مانند سیب ، گلابی ، گوجه فرنگی و زغال اخته نیز وجود دارد اما مقدار آنها کم است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: