کد خبر: ۶۷۱۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶
تعداد بازدید: ۳۵۱۲۲
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره گزینه اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۹۶ گفت: قطعا گزینه ما در انتخابات آینده آقای روحانی خواهد بود. دولت روحانی با توجه به وضعیت کشور در ۴ سال گذشته، ممکن‌ترین و مطلوب‌ترین دولتی است که می‌تواند در ۴ سال بعدی، زمینه خروج از بحران و رویه‌ای که منجر به توسعه پیشرف کشور باشد را عملی کند.
 آذر منصوری فعال سیاسی اصلاح‌طلب به تفاوت دولت روحانی با دولت گذشته اشاره کرد و گفت: یکی از تفاوتهای دولت آقای روحانی با دولت گذشته شفافیت و پاسخگویی است. اقدام به‌موقع و سریع دولت درخصوص فیش‌های نامتعارف، موید این تفاوت و تمایز با دولت گذشته است.

به گزارش آفتا‌ب‌نیوز، وی افزود: قاعدتاً اگر در دولت گذشته چنین شفافیت و پاسخگویی وجود داشت و رییس دولت قبلی و کارگزاران دولت خودشان را ملزم به چنین شفافیت و پاسخگویی در مقابل مردم می‌دانستند امروزه شاهد حجم گسترده فسادهای سازمان‌یافته و رانت‌های پیچیده نبودیم.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه حقوق‌های نامتعارف میراث رویکرد و عملکرد دولت قبلی است، ادامه داد: امروز با اطلاع‌رسانی صورت‌گرفته در‌خصوص فیش‌های حقوقی، مشخص شد چه رویه‌ای بر اقتصاد کشور حاکم بوده است.

منصوری با اشاره به بیانیه رییس‌جمهور درباره حقوقهای نامتعارف، گفت: این بیانیه می‌تواند سند مفیدی باشد برای اصلاح روندها و رویکردهایی که متاسفانه باعث بحران در حوزه اقتصاد کشور شده و می‌تواند زمینه‌ای باشد برای اطلاع‌رسانی در مورد میزان حجم بودجه کشور که در طول ۸ سال گذشته  به‌غارت رفته است.

وی ادامه داد: به اعتقاد من بیانیه آقای روحانی نه تنها در خصوص دولت و بلکه همه نهادهایی که از بودجه عمومی کشور ارتزاق می‌کنند مصداق پیدا می‌کند و اگر منتهی به روندی باشد که این حقوقها با معدل حقوق‌های جامعه شکل بگیرد می‌تواند رافع بی‌عدالتی‌های صورت گرفته شود. همچنین می‌تواند یک قدم موثر و راهگشا در اقتصاد کشور باشد.

این فعال سیاسی در ادامه به بحران‌آفرینی‌ تندروها علیه دولت اشاره کرد و گفت: مخالفان دولت سعی کردند همه مشکلات در زمینه اقتصاد را به سمت دولت ببرند ولی ناکام ماندند؛ در واقع این تلاش‌ها برای فرافکنی و پاک‌کردن صورت مسئله ۸ سال گذشته صورت گرفته است و هر چقدر به انتخابات ۹۶ نزدیک شویم این فرافکنی در عرصه قدرت بیشتر خواهد شد.

 وی افزود: دلیل این هجمه صورت‌گرفته به دولت و مشکل عمده رقبای دولت عدم توانایی در پاسخگویی درخصوص عملکرد آنان بوده است؛ هرچند مشکل آنها ‌حل نشد و فرصتی ایجاد کرد تا فسادها و حقوقهای نامتعارف که در در دولت گذشته پایه‌گذاری و پرداخت‌شده شفاف به اطلاع مردم برسد. اقدام موثر دولت می‌تواند کمکی باشد تا افکار عمومی بیشتر در جریان عمق اتفاقی که در آن سالها رخ داده قرار بگیرند.

این فعال سیاسی درباره گزنیه اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۹۶ به «آفتاب‌نیوز» گفت: قطعاً گزینه ما در انتخابات آینده آقای روحانی خواهد بود و دولت روحانی با توجه به وضعیت کشور در ۴ سال گذشته ممکن‌ترین و مطلوب‌ترین دولتی است که می‌تواند در ۴ سال بعدی، زمینه خروج از بحران و رویه‌ای که منجر به توسعه کشور باشد را عملی کند. البته تا انتخابات ریاست‌جمهوری خیلی مانده ولی قاعدتا اصلاح‌طلبان حامی فعلی و آینده آقای روحانی خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
سبز سبزم
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
2
0
كانديدا بودن روحاني از سوي اصلاح طلبان، مانند كانديدا بودن ترامپ از سوي دموكراتهاي آمريكاست. جهت سياسي اعتدال و اصلاح طلب كاملاً مغاير است، اعتدالگراها كاملاً محافظه كارند كه با ذات اصلاحات در تضاد است.
کارشناس محیط زیست
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
2
0
مردم دیگه به روحانی اعتواد ندارند دولت تدبیر 4 ساله هست تمام
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
1
0
واقعا مردم چی فکر کردین این چه مزخرفاتی است که مینویسین پایه گذار فیشهای نجومی این دولته وای رگه دولت قبلی نبود چه حرفی برای گفتن داشت بسه این هنه تمجید ازاین دولت اگه راست میگه وعده هایی که داده عمل کنه وعده گلابی بسه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
0
0
چرا این مه دروغ؟!
اولا: دولت قبل با همه اشکالاتی ک داشت؛ پرداختای بی حساب و کتاب به مدیران خود نداشت بالاترین حقوقی که شما یک سال تمام آن را در هر کوی و برزنی بر سر نیزه کردید و برای دزد معرفی کردن دولت دهم هر سوء استفاده ای از آن کردید، فیش حقوقی 12 میلیونی رئیس صندوق باز نشستکی کشور بود که ازفیش حقوقی مدیران درجه دم دولت تدبیر و امید؟! هم کمتر است.
ثانیا": دزدی در روز روشن که شاخ و دم ندارد. یکی بگوید دولت جز توهین به تظام و مردم با ذخیره انقلاب خواندن صاحبان فیشهای جند صد میلیونی! و لاپوشانی های مدام، چه اقدام عملی دیکری انجام داده است. آیا دزدی و جنایت با صدور اعلامیه و بخشنامه باید حل شود یا تنبیه مجرم؟
ثالثا: این قضیه ریشه در تفکر اصلاح طلبان لیبرال مسلک دارد. امری که از بیان آن و حتی آشکار شدن آن برای آحاد جامع به شدت ترس و پرهیز دارند. یعنی هدف انسانهای غیر انقلابی با دیدگاههای التقاطی دنیا طلبانه چه چیزی جز منافع مادی و کسب قدرت که آن هم ابزار تامین منافع مادی است می تواند باشد؟. شما راست می گویید این دولت با دولت قبل خیلی تفاوت دارد. این مردم هستند که باید بدانند افراد متدین و فداکار باید برسر مقدرات آنها بنشیند یا دنیا طلبانی که دین و دینداری ابزار دنیاداری آنها است. حق انتخاب با مردم است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
0
0
نظام اداری ما سالهاست که فاسد است و ربطی به این دولت واندولت ندارد کسانی درامور کشور مشغول هستند که همه بفکر دله دزدی خودشان هستند اکثرا بیسوادند و ناکارامد اما چون خود را صاحب این مملکت میدانند و سالهست که امور کشور را بدست دارند خلاصه اینکه دله دزدان در همه جای کشورمشغول چاپیدن هستندو فرقی نمیکند از هردو جناح از این دزدان وجود داردو تا زمانی شاخشان به هم نخورد به همدیگر کاری ندارند ..
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: