کد خبر: ۶۷۱۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
تعداد بازدید: ۱۸۱۸
عدم ثبات مفصل شانه یکی از مشکلات شایع در بین ورزشکاران است. بررسی‌ها در انجمن آمریکایی ارتوپد نشان داده است که اگر ورزشکاران اولین در رفتگی شانه را با عمل جراحی درمان کنند احتمال آسیب‌دیدگی‌ دوباره کاهش می یابد.
عمل جراحی، درمانی مناسب برای در رفتگی شانه ورزشکارانبه‌ گزارش ‌خبرداغ به نقل از ایسنا، عمل جراحی بعد از اولین در رفتگی شانه می‌تواند از در رفتگی مجدد جلوگیری کند. در مطالعات انجام شده 121 نفر مورد بررسی قرار گرفتند. از بین این افراد 68 نفر اولین در رفتگی را تجربه می‌کردند و 53 نفر  دیگر نیز در رفتگی چندم خود را داشتند ، ولی بار اول بدون عمل جراحی درمان انجام داده بودند.

بررسی‌ها نشان داد در صورتی که در رفتگی اولیه با عمل جراحی درمان نشود 62 درصد احتمال در رفتگی دوباره وجود دارد.

 مدیر این تحقیقات می‌گوید: تصمیم گیری بین درمان با عمل جراحی و بدون عمل جراحی سخت است. با این حال بررسی‌های ما نشان می‌دهد که انجام عمل جراحی باعث می‌شود که احتمال دوباره در رفتن شانه کاهش یابد. ممکن است ورزشکاران و خانواده‌هایشان در انجام عمل جراحی شک داشته باشند. بررسی‌های ما نشان می‌دهد که این نوع درمان برای ورزشکاران مفیدتر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: