کد خبر: ۶۷۰۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
تعداد بازدید: ۷۱۹
اگر به درمان ریشه نیاز باشد، با درمان به موقع آن می توان دندان را برای سال های طولانی حفظ کرد.
به گزارش خبرداغ به نقل از عصر ایران: سطح آگاهی مردم در مورد محافظت از دندان ها باید افزایش یابد، چراکه بخش زیادی از مراجعات به دندانپزشکان برای ترمیم و درمان ریشه دندان است؛ بنابراین باید مردم در مورد نکاتی که می تواند ریشه دندان را حفظ کند، بیشتر آگاهی داشته باشند.

به گزارش ایرنا، متخصص جراحی و درمان ریشه دندان گفت: حدود 50 درصد افرادی که به دندانپزشکان مراجعه می‌کنند، از دردی رنج می برند که ناشی از ریشه دندان است.

دکتر بابک فرزانه اظهار کرد: سطح آگاهی مردم در مورد محافظت از دندان ها باید افزایش یابد، چراکه بخش زیادی از مراجعات به دندانپزشکان برای ترمیم و درمان ریشه دندان است؛ بنابراین باید مردم در مورد نکاتی که می تواند ریشه دندان را حفظ کند، بیشتر آگاهی داشته باشند.

وی با بیان اینکه ترمیم ریشه دندان (اندو) یک رشته فوق العاده سخت و از پایه‌های رشته دندانپزشکی است، افزود: اگر به درمان ریشه نیاز باشد، با درمان به موقع آن می توان دندان را برای سال های طولانی حفظ کرد.

متخصص جراحی و درمان ریشه دندان در مورد فواید معالجه ریشه و عصب دندان گفت: معالجه عصب دندان ضمن این که موجب حفظ دندان می شود، استخوان نگهدارنده دندان را نیز حفظ و بیمار را از ایمپلنت بی نیاز می کند.

فرزانه ادامه داد: درمان نشدن به موقع ریشه دندان عوارضی همچون آبسه، درد، عفونت شدید و در نهایت از دست دادن دندان را به دنبال دارد.

عضو هیات مدیره انجمن اندو دنتیست ها گفت: با مراجعه و معاینات منظم دندانپزشکی، رعایت اصول بهداشت دهان و دندان و ترمیم پوسیدگی ها در مراحل اولیه، مشکلی برای ریشه دندان به وجود نمی آید اما اگر پوسیدگی های دندانی درمان نشوند، بعد از تخریب مینا و عاج به پالپ رسیده و باعث التهاب و درد ریشه می شوند.

فرزانه ابراز امیدواری کرد که سطح رعایت بهداشت دهان و دندان به قدری افزایش یابد که نیازی به درمان ریشه دندان نباشد و مردم یاد بگیرند که دندان های خود را در مراحل اولیه پوسیدگی، درمان کنند.

دبیر کمیته ثبت نام هفدهمین کنگره سراسری اندودنتیست‌ها با بیان اینکه افزایش آگاهی مردم از اهداف مهم برگزاری کنگره است، گفت: به همین منظور کنگره هفدهم با محوریت حفظ دندان و حفظ سلامت برگزار می شود تا مردم به اهمیت حفظ دندان پی ببرند و بدانند که حفظ دندان بسیار مهمتر از ایمپلنت و کاشت دندان است.

فرزانه در مورد میزان استقبال دندانپزشکان برای حضور در این کنگره گفت: با توجه به استقبال زیاد دندانپزشکان احتمال دارد تا زمان برگزاری مراسم افتتاحیه تعداد شرکت کنندگان در کنگره به هزار نفر برسد.

وی در مورد نقش برگزاری کنگره های تخصصی در ترغیب دانشجویان به انتخاب رشته اندو اظهار کرد: دانشجویان با حضور در این کنگره با دیدگاه های پیشکسوتان و اساتید این رشته آشنا می شوند و متوجه می شوند که با توجه به تخصصی بودن رشته اندو و حساسیت آن این رشته را باید با علاقه انتخاب کنند تا موفق شوند.

هفدهمین کنگره سراسری اندودنتیست‌ها از ششم تا هشتم مردادماه با حضور جمعی از متخصصان این رشته در هتل المپیک تهران برگزار می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: