کد خبر: ۶۷۰۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
تعداد بازدید: ۴۱۳
مطالعات جدید ثابت می‌کند که مصرف کره تأثیر چندانی در بروز بیماری‌های قلبی عروقی ندارد. تا مدت‌ها تصور می‌شد کره، خوراکی مضری برای سلامت قلب و عروق است، اما محققان آمریکایی بتازگی این ارتباط را رد کردند. در این صورت دیگر نیازی به کنار گذاشتن کره از وعده صبحانه نیست.
به گزارش خبرداغ به نقل از قدس آنلاین: در این تحقیق ارتباط بین مصرف کره و سلامت سیستم قلبی عروقی (دیابت و نارسایی‌های قلبی) در ۶۴۰ هزار فرد ۴۴ تا ۷۱ ساله در جوامع گوناگون بررسی شد.

پس از پایان طرح ۲۸ هزار مورد فوت مشخص شد که ۹۷۸۳ مورد ناشی از بیماری‌های قلبی و ۲۳۹۵۴ مورد به دلیل دیابت است، اما محققان متوجه شدند که هیچ ارتباطی بین مصرف کره و ناراحتی‌های قلبی وجود ندارد.

نکته جالب‌تر اینکه مطالعات نشان می‌دهد این خوراکی با کاهش چهار درصد خطر ابتلا به دیابت مرتبط است. تصور سالم بودن روغن‌های گیاهی نظیر روغن زیتون یا کتان اشتباه است و کره باید در برنامه غذایی متعادل جای داشته باشد، البته به شرط اینکه به اندازه مصرف شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: