کد خبر: ۶۷۰۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
تعداد بازدید: ۵۵۵
مطالعات نشان می دهد ترمیم و بازسازی عضلات به عهده پروتئینی به نام b1-integrin است که میزان آن با افزایش سن کاهش می یابد.
شناخت تاثیر افزایش سن بر عضلات
به گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب،با افزایش سن عملکرد ماهیچه و قدرت خود ترمیمی آن کاهش می یابد؛ به همین دلیل است که آسیب عضلانی ناشی از جراحی یا مشکلات دیگر بسیار کند ترمیم می شود. 

به واقع، سلول های بنیادی عضلات، عامل اصلی بازسازی و ترمیم هستند. سلول های بنیادی در بافت ماهیچه نهفته هستند. زمانی که رشته های عضلات آسیب می بینند، این سلول ها فعال شده و تکثیر می یابند و برخی از سلول ها شروع به تولید رشته های عضلانی جدید و بازیابی عملکرد عضلات می کنند. برخی از سلول ها مجدد غیر فعال می شوند و به ماهیچه ها قابلیت خودترمیمی می دهند. فعال و غیر فعال شدن و همچنین تکثیر سلول های بنیادی در گرو فعالیت پروتئین b1-integrin است. 

در واقع ارتباط سلول ها با محیط خارج سلولی به عهده این پروتئین است و بدون آن فرآیند ترمیم و بازسازی سلول ها مختل می شود.

مطالعات نشان می دهد افزایش سن سبب کاهش عملکرد این پروتئین و به دنبال آن اختلال در عملکرد ماهیچه ها می شود و به همین دلیل است که فرآیند ترمیم در سالمندان کند است. 

کاهش توده عضلانی ناشی از افزایش سن نیز چنین توجیحی دارد.

محققان با فعال کردن این پروتئین در مدل های حیوانی موفق به احیای بسیاری از قابلیت های ماهیچه شده اند، همچنین پیشرفت قابل ملاحظه ای در عملکرد، قدرت و بازسازی عضلات موش های مبتلا به دیستروفی عضلانی حاصل شده است. 

محققان بر این باورند که این مطالعه گامی ارزشمند در جهت درمان بیماری های عضلانی ناشی از افزایش سن و افزایش توده عضلانی سالمندان محسوب می شود.

نتایج این تحقیقات در نشریه Nature Medicine منتشر شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: