کد خبر: ۶۷۰۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲
تعداد بازدید: ۵۷۲
رئیس هیات مدیره انجمن دندان پزشکان ایران با تاکید بر اینکه تبلیغات در مورد سفید کردن دندان ها با لیزر غیرواقعی است، گفت: لیزر قابلیت سفید کردن به مفهوم تغییر رنگ دندان ها را ندارد بلکه فقط می تواند دندان را تمیز و جرم هایی که باعث تیره شدن آنها شده است، از سطح دندان ها بردارد.
سفید کردن دندان با لیزر امکان دارد؟/همه چیز درباره تبلیغات جدید
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین،این روزها تبلیغات گسترده ای با عکس های زیبا و فریبنده از دندان های سفید و مرتب در مورد تغییر رنگ دندان ها با اشعه لیزر در سطح شهر دیده می شود که می تواند به ویژه افرادی را که به هر دلیل رنگ دندان هایشان باب میلشان نیست یا در اثر رژیم های بد غذایی، مصرف مواد دخانی یا هر عامل دیگری دچار تغییر رنگ شده است، برای استفاده از این روش وسوسه کند.

اما دکتر علی تاجرنیا این تبلیغات را را رد کرده و تاکید می کند که رنگ دندان ها با روش هایی که تاکنون در دنیا شناخته شده اند، قابل تغییر نیست.
وی اظهار کرد: در حال حاضر سفید کردن به مفهوم تغییر رنگ دندان ها، جز با تراش دندان و استفاده از روکش های دندانی امکان پذیر نیست.
رئیس هیات مدیره انجمن دندان پزشکان ایران گفت: چهار گروه رنگی A، B، C، D و در هر گروه رنگی چهار درجه مختلف برای دندان ها وجود دارد یعنی دندان ها 16 گروه رنگی شناخته شده دارند که در بین آنها نیز طیف های رنگی زیادی قرار دارد.
تاجرنیا توضیح داد: افرادی که دندان های آنها دارای جرم است، برای سفید کردن دندان های خود می توانند از بروساژ (جرم گیری با استفاده از بروس مخصوص و مواد پاک کننده) استفاده کنند و بعد از جرم گیری و بروساژ رنگ واقعی دندان آنها مشاهده خواهد شد.
وی افزود: مشکل افرادی که رگه های رنگی در دندان های آنها وجود دارد، با بلیچینگ (تمیز کردن دندان ها با کمک نور و موادخاص) مرتفع خواهد شد با این روش نیز رنگ دندان تغییر نمی کند بلکه قسمت هایی که متناسب با رنگ دندان نیست، متناسب سازی می شود.
تاجرنیا خاطرنشان کرد: به طور کلی این ونه نیست که بروساژ، جرم گیری یا بلیچینگ رنگ دندان را از یک گروه رنگی به گروه دیگر تغییر دهند، بلکه تنها می توانند جرم ها را از سطح دندان برداشته، دندان ها را تمیز کرده و رنگ واقعی دندان را نشان دهند.
به گفته رئیس هیات مدیره انجمن دندان پزشکان ایران، لیزر کاربردهای زیادی مانند ترمیم جراحی ها و رفع مشکلات لثه ای در حوزه دندان پزشکی دارد اما در زمینه سفید کردن دندان ها به مفهوم تغییر رنگ دندان کاربردی ندارد؛ افراد در مورد ادعاهایی که درخصوص سفید کردن رنگ دندان ها با استفاده از لیزر مطرح می شود، باید دقت بیشتری داشته باشند و پیش از هر اقدامی با مراکز علمی و متخصصان مربوطه مشورت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: