کد خبر: ۶۶۸۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۴
تعداد بازدید: ۶۷۰
مریم معترف از 20 تیرماه یک نمایش قدیمی خود را بازتولید می‌کند از وضعیت برخی سالن‌های تئاتری گله کرد.

مریم معترف: سالن‌هایی که به تئاتر لطمه می‌زنندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا،این بازیگر و کارگردان گفت: چند سال قبل نمایش «قصه‌های من و تو و رستم و شاهنامه» را در تالار هنر اجرا کردم که استقبال زیادی از آن صورت گرفت و با وجود درخواست‌های بیشتر برای تماشای کار مجبور به پایان اجرای آن شدیم، اما اخیرا پیشنهاد شد که این نمایش دوباره به صحنه رود بنابراین قصد دارم آن را در فرهنگسرای ابن سینا اجرا کنم.

معترف با اشاره به اینکه «قصه‌های من و تو و رستم و شاهنامه» نوشته‌ی حسن باستانی، داستانی برای کودکان و با محوریت شخصیت رستم است، افزود: کار را با همان گروه سابق (از جمله ناصر آویژه، محسن علی محمدی و میترا شجاعی) اجرا خواهم کرد و با عروسک‌های بازیافتی که در نمایش استفاده می‌شود اثر جالبی را برای بچه‌ها به نمایش خواهیم گذاشت.

وی همچنین گفت: به جز این نمایش روی چند متن دیگر هم کار می‌کنم تا آن‌ها را به اجرای عمومی برسانم و البته قصد دارم اگر شرایط فراهم شود یکی از آن‌ها را به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان هم برسانم.

سالن‌هایی که به تئاتر لطمه زده‌اند

معترف که اخیرا بازنشسته هم شده است،درباره‌ی اجرای نمایش خود در یک فرهنگسرا و اینکه آیا خودش تمایلی به اجرا کردن نمایش در یکی از سالن‌های تئاتری نداشته است، آن هم در شرایطی که بسیاری از سالنها با کمبود مخاطب روبه‌رو هستند،‌ اظهار کرد: بحران مخاطب همیشه وجود داشته، چون تئاتر کالایی نیست که در سبد خانواده‌های ما به شکل مستمر وجود داشته باشد. البته یک زمانی تئاتر این شرایط را داشت، اما بعد تفننی شد و الان بیشترِ کسانی که به تماشای تئاتر می‌روند خود تئاتری‌ها و نیز دانشجویان این رشته هستند.

این هنرمند ادامه داد: در کنار این‌ها سالن‌های زیادی هم که در سطح شهر راه‌اندازی شده‌اند به این موضوع لطمه زده‌اند، چون ما این تعداد  مخاطب تئاتر نداریم و همین باعث می‌شود گروه‌هایی که در این سالن‌ها نمایشی را اجرا می‌کنند برای اینکه هزینه‌های خود را تأمین کنند، دست به کارهایی بزنند که مخاطب جذب شود؛ بنابراین فکر می‌کنم این سالن‌ها که بسیاری از آن‌ها شرایط استانداردی هم ندارند در این سال‌ها، کمکی به تئاتر ایران نکرده‌اند.

مریم معترف با تاکید براینکه باید رسانه‌ها و تلویزیون در زمینه‌ی اطلاع‌رسانی تئاتر کمک کنند،‌ خاطر نشان کرد: وزارت ارشاد باید نظارت بیشتری بر این سالن‌ها داشته باشد و کمک کند تا آن‌ها شکل آبرومندی داشته باشند، ضمن اینکه باید با همکاری شهرداری مکان‌هایی در نقاط مختلف شهر ایجاد کنند چون اگر کمی از مرکز شهر دور شویم، می‌بینیم که هیچ جایی برای اجرای تئاتر فراهم نشده است.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: