کد خبر: ۶۶۷۸۳۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
تعداد بازدید: ۸۹۰
عضو هیأت نظارت و تجدید نظر تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری گفت: مخالفان دولت می‌خواهند در مدت باقیمانده تا انتخابات 96 با آلوده کردن فضای جامعه، ذهنیت مردم را نسبت به دولت خراب و آنها را به سمت دیگری منحرف کنند.
به گزارش خبرداغ به نقل از جماران نوشت:عضو هیأت نظارت و تجدید نظر تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری گفت: مخالفان دولت می‌خواهند در مدت باقیمانده تا انتخابات 96 با آلوده کردن فضای جامعه، ذهنیت مردم را نسبت به دولت خراب و آنها را به سمت دیگری منحرف کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد اشرفی اصفهانی در خصوص انتشار فیش‌های حقوقی مدیران دولتی اظهار کرد: سابقه این قضیه مربوط به دولت های قبل بوده است. ولی نمی دانم که دقیقا از چه دولتی این روند آغاز شد، اما خود آقای روحانی و معاون اول ایشان به شدت پیگیر این قضیه هستند.

وی ادامه داد: کسانی حتی بازنشسته هم شده اند ولی هنوز حقوق های بالایی می گیرند که باید این موضوع تعدیل و با آنها برخورد شود.

اصفهانی با تاکید کرد: اطلاع دارم که شخص رئیس جمهور و آقای جهانگیری به صورت جدی پیگیری می کنند که از سطح کارمند متوسط تا بالا در وزارت خانه ها و ادارات دولتی دریافتی های مدیران و حقوق بگیران را بررسی کنند و ببینند که در اساس پرداخت این حقوق ها تا چه اندازه است و آیا چنین چیزی قابل پذیرش است یا خیر؟!

عضو هیات نظارت بر تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری با بیان این که بنده یک سال پیش یک نمونه از این موارد را افشا کردم، گفت: بنده در یکی از مصاحبه هایم در سال گذشته به حقوق یکی از مدیرانی که در حال حاضر از خدمت منفصل شده است اشاره کردم و مبلغ حقوق دریافتی این فرد را که ماهیانه 60 میلیون تومان بود افشا کردم. اما بعد از آن این مسئله برای من مشکل ساز شد.

وی در پاسخ به این پرسش که این حقوق ها به چه نحو و از چه راهی به این افراد پرداخت می شود؟ اظهار کرد: این حقوق های بی حساب و کتاب به اشکال گوناگونی مانند حق مأموریت هایی که مدیران برای سفرهای داخلی و خارجی شان در نظر می‌گیرند وجود دارد. این افراد ممکن است حقوق‌هایشان آنقدر بالا نباشد اما فوق العاده ها و حق ماموریت هایی برای خودشان منظور می‌کنند که جمع همه این ها در آخر ماه رقم بالایی می‌شود؛ دور زدن قانون به این شکل خود بی قانونی است و این موارد وجاهت قانونی ندارد.

اشرفی اصفهانی در ادامه در خصوص هدف و نیت انتشار کنندگان آن فیش ها گفت: از طرف دیگر کسانی که به این شکل، فیش‌ها حقوقی مدیران را منتشر می کنند از این کارشان هدف دارند و هدفشان برخورد و تضعیف دولت است.

وی ادامه داد: اگرچه دقیقا از منشاء این فضاسازی ها خبری ندارم، اما به طور کلی پیداست که این فضا سازی ها از کجا و کدام جریان آب می خورد. بالاخره سال آخر دوره اول ریاست جمهوری آقای روحانی است و مخالفان می خواهند در این یک سالی که تا انتخابات ریاست جمهوری 96 باقی مانده است با آلوده کردن فضا، ذهنیت مردم را نسبت به دولت خراب و آنها را به سمت دیگری منحرف کنند.

وی افزود: اساسا نیازی به این صحبت ها نیست کاملا مشخص است که این تحرکات با چه هدفی و از کجا نشأت می گیرد.

رئیس سابق هیات بررسی تخلفات نهاد ریاست جمهوری همچنین در پاسخ به این سوال که چرا دولت موضع گیری صریحی در خصوص این فضاسازی ها نمی کند گفت: عملا دولت در این مسئله وارد شده است. ولی شاید مصلحت نباشد که افشا کنند. ممکن است که ابروی بعضی از افراد در گرو این مسائل باشد و دولت نتواند همه چیز را منتشر کند.

اشرفی اصفهانی همچنین در پایان در خصوص خبری که چند روز پیش از طرف وکیل یکی از مسئولین دولت سابق مبنی بر محکوم شدنشان در دادگاه منتشر شد اظهار کرد: در مورد این قضیه بنده فعلا صحبت نمی کنم اما در چند روز آینده جواب این آقایان را خواهم داد.

وی همچنین در خصوص فعالیتش درهیات برسی تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری گفت: بنده در حال حاضر در هیأت نظارت و تجدید نظر تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری مشغول به کار هستم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: