کد خبر: ۶۶۷۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸
تعداد بازدید: ۶۱۳
یک متخصص تغذیه گفت: برای سلامتی قلب و عروق از هر روغنی استفاده نکنید.
به گزارش خبرداغ به نقل از  شفا آنلاین،محمد علی انوشه متخصص تغذیه گفت: روغن های خوراکی امروز روغن های سردی هستند که بیش از اینکه فواید خوراکی داشته باشند دارای کاربرد های صنعتی هستند.

انوشه یادآور شد: روغن های خوراکی امروز اغلب از مخلوط روغن هایی نظیر روغن دانه سویا، روغن کانولا، روغن پالم و روغن آفتابگردان تشکیل شده اند.

وی با اشاره به این که مصرف این روغن ها دارای مضرات فراوان است و عوارض غیر قابل جبرانی را به همراه دارد، افزود: برای جلوگیری از ابتلا به بیمار های قلبی و عروقی رایج از مصرف این روغن ها، برای حفظ سلامتی روغن هایی پیشنهاد می شود که دارای  اسید های چرب امگا 3 و امگا 6 است و مقدار چربی های اشباع در آن اندک است.

وی در ادامه افزود: روغن هایی نظیر کره حیوانی اصل(گاوی –گوسفندی)، روغن دانه کنجد، روغن زیتون، روغن دانه ی انگور از دسته روغنهای خوراکی هستند که دارای خواص بسیار مفیدی برای بدن هستند.

وی در پایان اذعان کرد: از فواید کره های حیوانی می توان به استخوان سازی، کاهش غلظت خون، سم زدایی بدن و همچنین کاهش چربی زائد شکم اشاره کرد.

گفتنی است؛ با توجه به فوایدی که روغن طبیعی دارد، افرادی که دارای بیماری های فشار خون و قند خون هستند در مصرف این روغن ها محتاط باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: