کد خبر: ۶۶۶۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
تعداد بازدید: ۵۰۴
آدامس خروس نشانی که تحت عنوان تولید کشور چین عرضه می‌شود، مورد تأیید نیست.

سوءاستفاده از نوستالژی «آدامس خروس نشان» + عکسبه گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب، معاون اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در صحت و سلامت بهداشتی فراورده‌های غذایی تقلبی و قاچاق تشکیک جدی وجود دارد، گفت: آدامس خروس نشانی که تحت عنوان تولید کشور چین عرضه می‌شود، مورد تأیید نیست.
  سهیل اسکندری - معاون اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی سازمان غذا و دارو در خصوص  مطالب منتشر شده درباره آدامس خروس نشانی که تحت عنوان تولید کشور چین مطرح شده است گفت: این نشان تجاری قدیمی آدامس که صحبت آن در فضای مجازی وجود دارد سالهاست که دیگر در کشور تولید نمی‌شود و احتمال اینکه برخی منفعت جویان  با سوء استفاده از گرایش جامعه به حال و هوای نوستالژیک بخواهند این محصول را  بدون ضابطه‌های مورد نظر سازمان غذا و دارو  تولید و بفروش برسانند بعید نیست اما آنچه مسلم است اینکه  این آدامس به هیچ وجه به‌صورت رسمی وارد نشده است و در صحت و سلامت بهداشتی آن تشکیک جدی وجود دارد.


اسکندری با بیان اینکه تولید این محصول بدون مجوز، از دو حال خارج نیست، افزود: یا این محصول به‌صورت غیر مجاز و تقلبی ولی با عنوان ساخت چین در کشور تولید  شده است و یا اینکه به‌صورت قاچاق از کشورهای دیگر وارد کشور شده است.

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه بر تمام تولیدات و واردات فراورده‌هایی دارای مجوز کامل نظارت ویژه وجود دارد بجاست که مصرف کنندگان فرآورده مذکور و عموماً فرآورده‌های غذایی، هنگام خرید محصولات مورد نظر خود به شماره پروانه بهداشتی و نشان سازمان غذا و دارو  که بر بسته بندی‌ها درج  می‌شود توجه کنند.

  معاون اداره کل نظارت بر فراورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو در پایان، امکان وجود آدامس‌های قاچاق در بازار را غیر ممکن ندانست و با تاکید بر اینکه محصولات تایید شده از سوی سازمان غذا و دارو در صورت  وجود کوچکترین مشکلی، قابل پیگیری هستند از عموم مردم خواست در صورت مشاهده محصولاتی مغایر با ضوابط موضوع را به روابط  عمومی سازمان غذا و دارو یا معاونت‌های غذا و دارو ی سراسر کشور اطلاع دهند.

اسکندری در پایان خاطرنشان کرد: برای مقابله با فرآورده‌های قاچاق نیاز به تعامل دستگاه‌های انتظامی، بهداشت محیط و سازمان غذا و دارو است زیرا مرزهای آبی و خاکی ایران بسیار گسترده است و با توجه اختیارات محدود، ارگانها و سازمانها به تنهایی نمی‌تواند از پس این معضل برآیند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: