کد خبر: ۶۶۶۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹
تعداد بازدید: ۶۴۵
یک متخصص گوش، حلق و بینی گفت: دهان از جمله آلوده ترین قسمت های بدن است كه با رشد میکروب های هوازی و غیر هوازی دچار بوی بد می شود.
علت بوی بد دهان و راهکارهای رفع آن/ دلایل احساس طعم فلز در دهان
به گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب،  دکتر شهریار دادیار گفت: عفونت های سینوسی، عفونت بینی و آتروفی مخاط بینی باعث رشد میكروب ها شده و مقدمات بوی بد دهان را فراهم می کند.
وی افزود: به این خاطر است که گفته می شود دستگاه تنفس، با بوی بد دهان رابطه مستقیم داشته و پیگیری مشکلات آن باید جدی گرفته شود.

این متخصص گوش، حلق و بینی با اشاره به تاثیر گرسنگی در افزایش بوی بد دهان خاطرنشان کرد: گرسنگی سبب ایجاد تغییر در متابولیسم بدن می شود و به دلیل سوختن مواد قندی، فرد با بوی بد دهان مواجه می شود.

دادیار با ارائه راهکارهایی که سبب کاهش بوی بد دهان می شود تصریح کرد: مسواک زدن دائم و رعایت بهداشت می تواند تاثیر زیادی در کاهش بوی بد دهان داشته باشد و در کنار آن، افراد باید از خوردن زیاد مواد غذایی مانند سوسیس و کالباس که سبب ایجاد رفلاکس می شوند، جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: خوردن چای و قوه زیاد نیز می تواند یکی از دلایل بوی بد دهان در افراد باشد.

این متخصص گوش، حلق و بینی در خصوص دلایل احساس طعم فلز در دهان اذعان کرد: عده ای از افراد احساس می کنند دهانشان طعم فلز می دهد، این افراد باید نسبت به سلامت کلیه های خود بررسی هایی را انجام داده و هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کنند.

دادیار تاکید کرد: هنگامی که مواد زائد نتوانند از بدن دفع شوند موجب ایجاد بوی بد در دهان و تغییر طعم مواد غذایی برای فرد می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: