کد خبر: ۶۶۳۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
تعداد بازدید: ۱۹۴۳
گروهی از افراد متاهل بر این باورند كه مدتی بعد از زندگی مشترك، فضای خانه تكراری و یك‌‌نواخت می‌‌شود و دیگر خبری از شور و شوق اولیه بین زوج‌‌ها وجود ندارد.
خیانت در هر صورت تلخ است!  گروهی از افراد متاهل بر این باورند كه مدتی بعد از زندگی مشترك، فضای خانه تكراری و یك‌‌نواخت می‌‌شود و دیگر خبری از شور و شوق اولیه بین زوج‌‌ها وجود ندارد. طبق آمارها ازدواج در بین جوانان كمتر شده و آمار طلاق هم رو به افزایش است. شاید برای شما هم این سوال پیش آید كه چرا سرنوشت زندگی‌‌ها این گونه می‌شود و شاید نگران باشید كه نكند، زندگی مشترك شما هم دچار بحران شود یا ترس از شكست در زندگی زناشویی مانع آغاز زندگی مشترك شما شود.

 دكتر احمد حلت معتقد است با رعایت راهكارهایی ساده و یادگیری تكنیك‌های زندگی می‌‌توان زندگی را دوباره احیا كرد و طعم شیرین زندگی را حس كرد. اگر شما هم دوست دارید، بیشتر درباره این راهكارها بدانید تا با هوشمندی زندگی خود را اداره كنید، با ما همراه باشید و این مطلب را تا انتها بخوانید.

چطور ازدواج تان را بیمه کنید؟

خیانت در هر صورت تلخ است!

خبری از ازدواج نیست

اكثر جوان‌‌ها این روزها از ازدواج فراری‌‌اند و حاضر نیستند تن به زندگی مشترك دهند. بهتر است بگوییم از پذیرش بار مسوولیت شانه خالی می‌كنند و به عبارتی تعهدستیز شده‌‌اند. امروزه برخی از جوانان ترجیح می‌دهند، دوستی‌ای را كه در آن نیازی به پذیرش تعهد ندارند ادامه دهند؛ شاید همین دوستی، مانع پذیرش مسوولیت از جانب آنان می‌شود.  بهتر است دختران قبل از ازدواج با پسران  وارد رابطه صمیمی نشوند.

 فراموش نكنید كه هورمون‌ها و روابط جنسی بعد از شش ماه عادی می‌شوند و شروع رابطه صمیمانه مانع می‌شود تا شما بتوانید عیوب طرف مقابل را تشخیص دهید. از طرفی بعد از گذشت زمان و یكنواخت شدن شرایط، پسران بدون دردسر رابطه جدیدی را آغاز می‌كنند. البته باید اضافه كنم كه تنوع و شیطنت بیش از اندازه در ادامه باعث بروز مشكلات روانی می‌شود و فرد را با مشكلاتی رو به رو می‌كند.

 حرف بزنید تا زندگی‌تان بیمه شود

با همسرتان سخن بگویید، اگر تنها روزی بیست دقیقه با همسرتان صحبت كنید، هیچگاه زندگی‌‌تان به بن‌‌بست نخواهد رسید. آمار نشان می‌دهد، اغلب زوجین بعد از ده دقیقه صحبت كردن با یكدیگر كارشان به جر و بحث و دعوا می‌‌كشد. زندگی شما مهم‌‌تر از سریال‌‌های تلویزیونی، تلگرام و اخبار است. شنونده درد و دل‌های همسرتان باشید و درباره ناراحتی خود با او سخن بگویید. می‌توانید با حركات ساده سر نشان تایید بر حرف‌‌های او بزنید، لبخند بزنید، به او نگاه كنید و بگذارید بفهمد كه حرف‌هایش برای شما مهم است. ویرجینیا ساتین، روانشناس می‌‌گوید:« تنها با شنیدن نحوه صحبت كردن دو زوج می‌‌توانم تشخیص دهم كه این دو زوج چگونه آینده‌‌ای در زندگی مشترك خود تجربه خواهند كرد.»
خیانت در هر صورت تلخ است!

چطور ازدواج تان را بیمه کنید؟

تفاوت‌‌های هركس را بپذیرید

با آغوش باز پذیرای ویژگی‌‌های اخلاقی همسرتان باشید. اگر بپذیرید كه همسرتان هم حق دارد متفاوت باشد، زندگی شما زیباتر می‌شود. شما نمی‌‌توانید همسرتان را تغییر دهید و از او فرد دیگری بسازید. حتی خواهرها  و برادرها كه در یك خانه و خانواده رشد پیدا می‌كنند، متفاوت هستند. پس چگونه توقع دارید كه همسر شما مانند شما فكر كند. با پذیرش این نكته درگیری‌‌های شما كمتر می‌شود.

توپ و تفنگ‌‌ها را پنهان كنید

قانون چهار دال را فراموش نكنید: « د‌اغ د‌‌‌‌عوا‌ی‌تان را به د‌ل د‌یگران بگذارید. » این نكته ضروری را فراموش نكنید كه نباید جلوی چشم دیگران خصوصا كودكان دلبندتان با یكدیگر بحث و دعوا كنید. اختلاف‌نظرها را بگذارید برای بعد از ‌مهمانی. اگر از دست همسرتان ناراحت هستید، در جمع دعوا نكنید. تنها لبخند بزنید و بعد از اینكه تنها شدید، هرچه‌‌قدر كه دل‌‌تان خواست فریاد بزنید!

خیانت در هر صورت تلخ است!

بگذارید عشق در بزند

تحقیقات نشان داده است كه تنها 12 درصد علت خیانت در بین مردان كمبودهای جنسی است و در 88 درصد مشكلات دیگر دخیل است. زنان و مردانی كه وارد رابطه فرازناشویی می‌‌شوند، در بهترین ساعات و زمان‌‌ها یكدیگر را ملاقات می‌كنند؛ زیباترین لباس‌‌های خود را می‌‌پوشند و خوشبوترین عطرها را به خودشان می‌زنند و همین رفتارها باعث می‌‌شود كه دو نفر از این رابطه لذت ببرند و با مقایسه‌ای ساده با زندگی زناشویی خود این لحظات را به همسرشان ترجیح دهند. اگر دوست ندارید همسرتان به شما خیانت كند، آراسته باشید و برای رابطه خود وقت بگذارید. خلاقیت به خرج دهید، بهترین غذاها را آماده كنید و زیباترین ضیافت را برای همسرتان آماده كنید، در ساعات خوش به او تلفن كنید و او را به ‌مهمانی دعوت كنید. با همین كارهای ساده و البته شیرین می‌‌توانید كانون زندگی خود را گرم‌‌تر و پایدار‌تر كنید.

خیانت تلخ  است

برخی از مردان بر این باورند كه با داشتن رابطه‌‌ای دیگر در كنار زندگی خود و كمی شیطنت می‌‌توانند راحت‌‌تر مشكلات زندگی را تحمل كنند و حتی رفتار بهتری با همسرشان داشته باشند. آنان معتقدند كه گذراندن وقت با شخص دیگر به آنان كمك می‌كند تا با شادابی بیشتری نزد خانواده خود بازگردند و رفتار بهتری با همسر و فرزندان خود داشته‌ باشند. واقعیت ماجرا این است كه برخی از مردان خیانتكار به علت عذاب وجدان نسبت به همسرشان بیشتر به او رسیدگی می‌كنند اما باید به این مردان گفت كه راه آنان اشتباه است؛ چیدن گل‌‌های متفاوت همیشه بی‌‌خطر نیست و گاه خار این گل‌‌های رنگارنگ به آنان آسیب می‌‌زند.

چطور ازدواج تان را بیمه کنید؟

 خارج شدن از روابط خارج زناشویی همیشه ساده نیست و گاه آقایی كه تصور می‌كرد، با زرنگی و بدون لطمه زدن به كانون خانواده خود تنها ساعات خوشی را داشته ‌است، نمی‌تواند روابط خود را كنترل كند و دچار مشكلات زیادی می‌شود. این روابط گاه چنان بدون علامت، مهم و بزرگ می‌شوند كه حتی تا ازدواج دوم هم پیش می‌روند و در نهایت هم نه‌تنها كمكی به آرامش زندگی او نمی‌كند و آرامش اولیه زندگی او را نیز نابود می‌كند. پس زندگی خود و فرزندان‌تان را به خطر نیندازید، بهتر است زندگی خود را با تكنیك‌های كاربردی بهبود ببخشید و دنبال لذت‌های آنی نباشید و با بهبود روابط خود با همسرتان از كنار هم بودن لذت ببرید.

غار تنهایی مردان را بشناسید

جان‌‌گری، روانشناس می‌‌گوید: «در گذشته مردان در ساعاتی به غار می‌‌رفتند و به آتش خیره می‌‌شدند، تا كمی آرام شوند. امروزه نیز مردان بعد از انجام كارهای روزانه نیاز دارند تا ساعاتی را به غار تنهایی خود بروند. همسرتان بعد از طی كردن روزی پردردسر به ساعاتی احتیاج دارد تا انرژی از دست رفته خود را به دست بیاورد؛ به او فرصت داده، اجازه دهید بعد از یك روز كاری ساعتی را در تنهایی خود باشد، كمی روزنامه بخواند و تلویزیون تماشا كند. فقط كافی است زمانی كه به منزل می‌آید با سینی چای یا پذیرایی ساده كمی او را به حال خودش بگذارید، در ازای این خدمت كوچك و بعد از گذشت زمانی كوتاه شما می‌‌توانید لحظات شادی را با همسرتان سپری كنید و او را با انرژی بیشتری كنار خود احساس كنید.

چطور ازدواج تان را بیمه کنید؟خیانت در هر صورت تلخ است!

نکته

یكدیگر را ببینید. توجه به همسرتان می‌‌تواند شادی را به زندگی شما بازگرداند و مانع خیانت‌‌های زناشویی شود. خصوصا آقایان باید نسبت به تغییرات ظاهری همسر خود دقیق باشند. به ظاهر همسرتان نگاه كنید و اگر كوچك‌ترین تغییری در چهره‌ یا موهای او دیدید با شوق و ذوق فراوان به او ابراز كنید.

منبع : برترین ها
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: