کد خبر: ۶۶۳۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
تعداد بازدید: ۱۸۸۷
در حدود ۴۵ میلیون نفر در سراسر جهان از بیماری زوال عقلی رنج می برند. از این رو محققین کالج لندن بازی ویدوئویی را برای این افراد تولید کرده اند که باعث تسریع در درمان این بیماری می شود.
کدام بازی به درمان زوال عقل کمک می کند؟به گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب، محققین انگلیسی بازی را طراحی کرده اند که باعث درمان در افرادی می شود که مبتلا به بیماری زوال عقل شده اند.


در حدود ۴۵ میلیون نفر در سراسر جهان از بیماری زوال عقلی رنج می برند. از این رو محققین کالج لندن بازی ویدوئویی را برای این افراد تولید کرده اند که باعث تسریع در درمان این بیماری می شود.


این بازی، داستان ماجراجویانه ای است که فردی در قایق قرار دارد و به دلیل زوال عقلی قادر به هدایت آن نیست، افرادی که دارای این بیماری هستند، باید هدایت قایق را عهده دار شوند و با استفاده از نقشه ها و مواردی را که به حافظه خود سپرده اند، قایق را به حرکت در آورند تا به مسیرهای مختلفی برسانند.


به دلیل اینکه بیماری زوال عقل، حافظه افراد را هدف قرار می دهد با این بازی خاص می توان به آن دسته از افرادی که مبتلا به این بیماری هستند، کمک قابل توجهی کرد.


قسمت های مختلفی در مغز وجود دارد که توسط یک مدار با یکدیگر در ارتباط قرار می گیرند و ما می توانیم از آنها برای سیستم ناوبری راه خود استفاده کنیم. قسمت ویژه ای در مغز هر فردی باعث بوجود آمدن «نقشه داخلی» می شود که این قسمت در افراد مبتلا به زوال مغزی نخست مورد آسیب قرار می گیرد.


تا کنون نتایج بدست آمده از این بازی نشان دهنده روند بهبود سریع برای درمان این بیماری بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: