کد خبر: ۶۶۱۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۲
تعداد بازدید: ۱۲۶۲۲
روزانه میلیون‌ها پست در گروه‌های تلگرامی انتشار می‌یابد اما تصویر یک فیش حقوقی با مبلغ ۶۰ میلیون تومان همانند بمبی خبری در فضای مجازی پیچید.

نام صاحب فیش مشخص نبود اما عنوان بیمه مرکزی ایران بر بالای فیش حک شده بود. ابتدا اکثر مخاطبان با این تصور که این فیش جعلی و با فتوشاپ است، خیلی ماجرا را جدی نگرفتند تا اینکه این موضوع به رسانه‌ها کشیده شد و مشخص شد فیش متعلق به رئیس‌کل بانک مرکزی بوده است.

تفاوت حقوق مدیران دولتی با کارمندان چقدر است؟
مبالغ مندرج درتصویر این فیش حقوقی، سوالی اساسی در ذهن جامعه ایجاد کرد که تفاوت حقوق مدیران دولتی با کارمندان چقدر است؟ مگر نه اینکه طبق قانون خدمات کشوری هیچ فردی در دولت نمی‌تواند بیشتر از هفت برابر حداقل حقوق پایه یک کارمند عادی حقوق دریافت کند؟ پس مدیران بیمه مرکزی این ارقام چند ده میلیونی را با استناد به چه قانونی برای خود برداشته‌اند؟

و سوال دوم اینکه آیا در سایر دستگا‌ه‌های دولتی و شبه ‌دولتی وضعیت حقوق مدیران به همین منوال است یا خیر؟ چرا که اگر این موضوع صحت داشته باشد درذهن کارمندان زحمتکش دولت که از اول تا آخر ماه چشم به حقوق اندک خود دوخته‌اند که آیا بتوانند حداقل‌های معیشت خانواده خود را تامین کنند یا نه و حالا می‌دیدند که حقوق حدود چند سال ایشان در فیش حقوقی یکماهه یک مدیر دیده می‌شود، بذر یاس و ناامیدی کاشته می‌شود.

تخلفاتی که در نامه کارکنان بیمه به رئیس‌جمهور افشا شد
چنانچه نامه کارکنان بیمه مرکزی به رئیس‌جمهور را که چندی پیش رسانه‌ای شد با دقت بیشتری بررسی کنیم، تخلفات بیشتری را در مدیریت بیمه مرکزی خواهیم یافت از جمله اینکه: بر اساس سنوات گذشته و در پایان هر سال، مجوز پرداخت سقفی مشخص از اضافه کار به عنوان ردیف خارج از شمول از ناحیه وزیر اقتصاد اخذ و در میان جملگی کارکنان تقسیم می‌شده است. این بار اما طیب‌نیا، با نصف سقف اعتبار درخواست شده سال ۹۴ موافقت کرده که گمان می‌رود، هیات عامل نیز در اقدامی جالب، تصمیم به اختصاص این اعتبار در دایره خودی کرده‌اند.

از قرار معلوم، علی طیب‌نیا، رئیس مجمع بیمه مرکزی پیرامون نحوه توزیع آن دستوری صادر نکرده که این فراموشی وزیر، به سود هیات عامل و دلخوری شدید سایر کارکنان تبدیل شده است.

در نامه مذکور آمده بود: از زمان ریاست محمدابراهیم امین بر بیمه مرکزی، حقوق و مزایای هیات عامل به صورت نجومی افزایش یافته و حتی بخشی از حقوق ماهیانه اعضای هیات عامل که بیش از ۲۰۰ میلیون ریال بوده، خارج از فیش به آنها پرداخت می‌شود.

در این نامه همچنین آمده بود: در کنار هیات عامل ناهمگون و ناکارآمد که هدف خاصی را دنبال می کنند، این اواخر هم یک فرد با دو سال سابقه در بیمه مرکزی به صورت تحمیلی و فرمایشی به عنوان قائم‌مقام بیمه مرکزی منصوب شده که نه تنها حضور وی مثمر‌ثمر واقع نشده بلکه حاکی از فقدان دیدگاه شایسته‌سالارانه بوده که باعث بی‌انگیزگی در بین کارکنان شده است.

رونمایی از فیش ۸۷ میلیونی برای توجیه حقوق ۶۰ میلیونی!
پس از افشاگری رسانه‌ها در خصوص فیش‌های نجومی بیمه مرکزی شنیده شد رئیس کل بیمه مرکزی، یکی از مدیران بیمه را که در انتشار فیش‌ها نقش داشته، شبانه اخراج کرده است.

این گزارش حاکی است بیمه مرکزی در واکنش به انتشار تصاویر فیش حقوقی ۶۰ میلیونی رئیس بانک مرکزی در اسفندماه، برای توجیه عملکرد رئیس خود، تصویر فیش یکی دیگر از مدیرانش با رقمی بسیار بالاتر از آن (۸۷ میلیون) را به همراه دو فیش بهمن و فروردین وی، برای خبرگزاری فارس فرستاد و مدعی شد: بخش عمده دریافتی اسفندماه مدیران بیمه مرکزی معوقات ۸۴ ماه بوده است. و طی فرایندهای قانونی به حساب آنها و بدون پنهان‌کاری و یا در قالب فیش‌های مختلف، به صورت کلی و در یک فیش تجمیع و صادر شده است.

در توضیحات بیمه مرکزی بر این مسئله تاکید شده است که این معوقات در سایر دستگاه‌ها هم وجود داشته که آنها هم در این مدت این معوقات را دریافت کرده‌اند؛ بنابراین این پرداختی تنها مشمول بیمه مرکزی نمی‌شود.

بیمه مرکزی همچنین با این ادعا که بیمه مرکزی، پولی از خزانه دریافت نمی کند و حقوق و مزایای کارکنان را از محل درآمدهای خود پرداخت می کند، پرداختی‌های مدیران خود را کاملا قانونی جلوه و موضوع اخراج یکی از مدیران خود را نیز تکذیب کرد.

همانگونه که مشاهده می‌شود بیمه در پاسخ خود با این ادعا که چون پولی از خزانه دریافت نمی کند و حقوق و مزایای کارکنان را از محل درآمدهای خود پرداخت می‌کند، این پرداخت‌ها را کاملا قانونی جلوه می‌دهد اما نمی گوید محل درآمدش کجاست؟ آیا بیمه غیر از برداشتن از جیب مردم تحت عنوان حق بیمه درآمد دیگری دارد؟ در ثانی اگر بیمه از محل درآمدهای خود این حقوق ها را پرداخته چرا این حقوق‌ها فقط مختص کادر هیات مدیره شده و کارمندان آنگونه کهخ در نامه خود به رئیس جمهور نوشته بودند از این دریافتی ها محرومند؟

حتی بر فرض مثال اگر ادعای بیمه مبنی بر اینکه بخش زیادی از دریافتی اسفند ماه مدیران بیمه مرکزی معوقات قبلی بوده را بپذیریم، اما دریافت وام ۴۰۰ میلیون تومانی با عنوان وام ضروری در این فیش‌ها چگونه قابل توجیه است؟

طیب‌نیا؛ ابتدا دستور رسیدگی و بعد توجیه!
با بالاگرفتن اعتراضات در فضای جامعه و رسانه‌ها، وزیر امور اقتصادی و دارایی، دستور رسیدگی به این موضوع را صادر کرد و خواستار ارائه یک گزارش جامع در این خصوص شد.

جالب اینکه چندی بعد، طیب نیا به جای برخورد با متخلفان در این رابطه و عذرخواهی از مردم، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: آنچه در رسانه‌ها به‌عنوان حقوق‌های «چند ده ‌میلیون تومانی» از آن یاد شده است، برداشتی نادرست بوده و در تمام سال‌های ۱۳۹۲ تاکنون متوسط پرداخت مدیران بیمه مرکزی رقمی معادل یک‌پنجم تا یک‌دهم مبلغی بوده که در فیش اسفندماه ۱۳۹۴ منظور گردیده است، لذا اطلاق عناوینی چون «حقوق ۸۰میلیون تومانی» و «چند ده‌میلیونی» برداشت‌هایی نادرست و شتاب‌زده بوده است.

دیوان محاسبان نظرات طیب نیا را رد کرد/پرده‌برداری از تخلفات بیمه
اما دیوان محاسبات بر خلاف نظر وزیر امور اقتصادی و دارایی طی اطلاعیه‌ای که صادر کرد رسما از تخلف مدیران بیمه پرده برداشت.

در اطلاعیه دیوان آمده بود: « متاسفانه برخلاف رویه موجود در اسفندماه سال ۱۳۹۴ مابه التفاوت اضافه کار برای ۶ ماه از سال ۱۳۹۴ اعضای هیات عامل و رئیس کل بیمه مرکزی به همراه حقوق و مزایای اسفند آنان در یک لیست حقوقی پرداخت شده که با تذکر دیوان محاسبات مبلغ ۲.۱۰۶.۷۱۰.۰۰۰ از وجوه غیرقانونی به حساب‌های مربوطه عودت داده شده که تخلف یادشده نیز در دست رسیدگی دیوان محاسبات است».

رئیس بیمه مجبور به استعفا شد اما صورت‌مسئله باقی ماند
فشار رسانه‌ای و اعتراضات موجود باعث شد بالاخره رئیس کل بانک مرکزی استعفای خود را تقدیم وزیر اقتصاد نماید یا اینکه با دستور وزیر یا مدیران ارشد دولت مجبوربه استعفا شد.

با برکناری امین، قائم‌مقام وی که شنیده شده از همان مدیرانی است که حقوق‌های نجومی دریافت می‌کرده وبرخی رسانه‌ها فیش حقوقی ۴۷ میلونی را متعلق به وی می‌دانستند طبق اساسنامه بیمه جانشین موقت امین شد. یعنی تمام اعتراضات نهایتا به عوض شدن یک فرد و جایگزینی فرد دیگری از همان جنس منجر شد و عملا هیچ تغییری نیفتاد.

تاج‌گردون: تخلفات مختص بیمه نیست/ بسیاری از شرکت‌های دولتی شریکند
استعفای امین از ریاست بیمه مرکزی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس را بر آن داشت با ارسال نامه‌ای به وزیر اقتصاد علاوه بر افشای برخی تخلفات بیمه مرکزی، این تخلفات را مختص بیمه مرکزی نداند و بسیاری از بانک‌ها، بیمه‌ها وشرکت‌های دولتی را از مشمولان این تخلفات بداند.

در نامه تاجگردون آمده بود: با استعفای مدبرانه رییس محترم بیمه مرکزی جناب آقای امین و پذیرش آن توسط جنابعالی پرونده این موضوع یعنی تفاوت جدی در دریافتی‌های مدیران بسته نمی‌شود. نمی‌خواهم بگویم حضرتعالی مقصرید ولی سهم شما در این موضوع کم نیست.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس اضافه کرده بود: قریب به یک سال پیش طی دو دیدار حضوری و تقدیم دو گزارش در دو مرحله به دریافتی‌های بالای برخی از شرکت‌ها و موسسات دولتی من‌جمله بیمه مرکزی و بیمه ایران و چند بانک اشاره داشتم. ماحصل مکاتبات و مذاکرات بر این شد در اسرع وقت ضوابطی تدوین و ابلاغ نمایید که پرداخت‌ها معقولانه‌تر و از ضوابط بهتری برخوردار شود.»

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه با مقصر دانستن وزیر در این تخلفات نوشته بود: سهم جنابعالی به عنوان وزیر اصلی این بخش کم نیست. بیمه مرکزی یک نمونه بود، سایر بخش‌ها را چگونه جمع می‌کنید؟ بانک‌ها، بیمه‌ها، سایر شرکت‌های دولتی را که جنابعالی متولی آن هستید و خلاف قانون و عرف عمل می‌شود را تا کی باید یله و رها و خارج از نظارت مدیریت کنید.آقای وزیر موضوع فقط در پرداخت مستقیم نیست. پرداخت‌های غیرمستقیم، داشتن مسئولیت‌های متعدد عدول از قوانین فراوان است.»

سرچشمه تخلف پرداخت حقوق‌های نجومی کجاست؟
همانگونه که در نامه این نماینده مشاهده می‌‌شود تخلفات افشا شده در بیمه مرکزی نمونه‌ای است از خروار هزاران تخلف این‌چنینی در موسسات زیرمجموعه دولت.

برخی معتقدند سرچشمه این مشکلات از آنجاست که بعد از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری، برخی دستگاه‌ها از شمول اجرای این قانون خارج شده‌اند و همین مسئله اختلاف حقوق و دستمزد دریافتی در برخی دستگاه‌ها را تغییر نداد.اما به راستی تنها استثناشدن از قانون مدیریت خدمات کشوری، مولد این تخلفات است؟

در واکنش‌هایی که نمایندگان مجلس به پرداخت این ارقام نجومی داشتند، مشخص شد سه سال است که وکلای مردم انتظار دریافت لایحه نظام هماهنگ پرداخت از سوی دولت را می‌کشند و هنوز دولت در این خصوص اقدامی نکرده است.

موضوع آنجا جالب‌تر می شود که وقتی کمیسیون اجتماعی مجلس، طرحی در این راستا تدوین می‌کند تا کم‌کاری دولتی‌ها را جبران کند با مخالفت دولت مواجه می‌شود با این بهانه که این موضوع باید از طریق لایحه دولت به مجلس بیاید و مجلسی‌ها خود نمی‌توانند طرح بدهند بنابراین دست بهارستانی‌ها در این خصوص عملا بسته است.

حقوق ۵ ساله یک کارمند در فیش ماهانه جناب مدیر
چنانچه یک حساب سرانگشتی داشته باشیم با فرض اینکه میانگین حقوق کارمندان جزء دولت را یک میلیون و پانصد هزار تومان در ماه بگیریم، این کارمندان حدود ۱۸ میلیون از دولت بابت زحمات شبانه‌روزی خود در طول یک‌سال حقوق دریافت می‌کنند. با یک تقسیم ساده مشخص می‌شود فیش حقوقی ۸۷ میلیونی جناب مدیر، معادل حقوق ۵ سال حقوق یک کارمند جرء دولت خواهد بود.

با این وصف مسلما مردم و خصوصا کارمندان دولت که مدام از رئیس‌جمهور و معاون اول دولت تدبیر و امید شنیده‌اند که فساد خط قرمز این دولت است و در برخورد با مفسدان اقتصادی در هر رتبه و درجه‌ای مماشات نخواهد کرد، در قبال این تخلفات عظیم که محدود به بیمه نیست و بسیاری از شرکت‌ها و موسسات دولتی را فاسد کرده چه برخوردی خواهد گرفت؟

قدر به یقین در صورت تکرار این تخلفات و عدم برخورد قاطع با این مفسده‌ها نه تنها مردم نسبت به دولت بدیین می‌شوند که حتی خود کارمندان دولت نیز سرخورده و بی‌انگیزه خواهند شد.
منبع: الف
*حبیب ترکاشوند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۶۳
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۱۳
رزا بداغی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
1
4
هر که در ایران مقرب تر است جاه و جلال ،پول و مقام بیشترش میدهند

وآنکه در اینجا سعادت نداشت فقر و فغان، درد و بلا جایگزین میدهند
پاسخ ها
ذوالفقار
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
در مورد حقوق های کثیف اگر نظام کلیه افراد فرق نمیکند چه کسی باشد فرزند نوح یا غیره . اگر طبق قانون اساسی محاکمه نکند تیشه به ریشه خود زده است واعتمادی در کار نخواهد بود وگرنه پول خیلی از مشکلات را حل میکند اگر مردی منم میخوام .
بهنام اقبالی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
4
اگر مسئولان میدانند چه کسانی بزرگترین تخلفات مالی واقتصادی رادرطول تاریخ دنیا داشته اند که باآنهابرخوردکنند واگرنمی دانند بنده حاضرم به عنوان اولین منتقدرسمی و داوطلب کلیه مسائلی راکه ازستل89به بعد اتفاق افتاده است را کامل توضیح دهم تاشایدمسئولان موضع جدیدی بگیرندومدیران فاسدوخون آشام راموردپیگرد قراردهندواقعاجای تاسف است که بالای80درصدمردم ایران درتامین نیازهای اولیه زندگی شان مستأصل شده اند ولی فلان مدیرچندین هزارمیلیاردتومان سرمایه مملکت راچپاول نموده واکنون هم درحاشیه امن روابط پشت پرده آسوده خاطر هم زندگی میکنندوهم مدیریت میکند. از مسئولان خواهش میکنم باهمه متخلفان اعم ازاختلاسهای بزرگ بانکی وبیمه ای وسایراختلاسهاورانت های صورت گرفته سال88به بعد وحتی قبل ازآن گرفته تافیشهای حقوقی نجومی همه راپای میزمحاکمه بیاورندومطابق آموزه های اسلام مجازات اختلاسگروغاررتگرکه کاملامشخص است مجازات شوندواگرچنین اقدامی ازطرف مسئولان مربوطه انجام نشودمملکت آسیب می بیندوممکن است افرادی ازجامعه که باسرخوردگیهاوبی اعتمادی هاروبه رومیشوندکارهایی انجام دهند که خدای ناکرده به کیان مملکت آسیب برسد. امیدوارم همه خاطیان به دادگاه معرفی و مجازات شوند به گونه‌ای که همه مردم ببینندتااطمینان حاصل شود که خاطیان موردپیگردهستندوبااین کارشایسته بدبینی هااز ببین میرودواتحادوانسجام ملی هم هیچ گاه خدشه دارنخواهدشد
بهنام اقبالی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
3
اگر مسئولان میدانند چه کسانی بزرگترین تخلفات مالی واقتصادی رادرطول تاریخ دنیا داشته اند که باآنهابرخوردکنند واگرنمی دانند بنده حاضرم به عنوان اولین منتقدرسمی و داوطلب کلیه مسائلی راکه ازستل89به بعد اتفاق افتاده است را کامل توضیح دهم تاشایدمسئولان موضع جدیدی بگیرندومدیران فاسدوخون آشام راموردپیگرد قراردهندواقعاجای تاسف است که بالای80درصدمردم ایران درتامین نیازهای اولیه زندگی شان مستأصل شده اند ولی فلان مدیرچندین هزارمیلیاردتومان سرمایه مملکت راچپاول نموده واکنون هم درحاشیه امن روابط پشت پرده آسوده خاطر هم زندگی میکنندوهم مدیریت میکند. از مسئولان خواهش میکنم باهمه متخلفان اعم ازاختلاسهای بزرگ بانکی وبیمه ای وسایراختلاسهاورانت های صورت گرفته سال88به بعد وحتی قبل ازآن گرفته تافیشهای حقوقی نجومی همه راپای میزمحاکمه بیاورندومطابق آموزه های اسلام مجازات اختلاسگروغاررتگرکه کاملامشخص است مجازات شوندواگرچنین اقدامی ازطرف مسئولان مربوطه انجام نشودمملکت آسیب می بیندوممکن است افرادی ازجامعه که باسرخوردگیهاوبی اعتمادی هاروبه رومیشوندکارهایی انجام دهند که خدای ناکرده به کیان مملکت آسیب برسد. امیدوارم همه خاطیان به دادگاه معرفی و مجازات شوند به گونه‌ای که همه مردم ببینندتااطمینان حاصل شود که خاطیان موردپیگردهستندوبااین کارشایسته بدبینی هااز ببین میرودواتحادوانسجام ملی هم هیچ گاه خدشه دارنخواهدشد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
4
ملت عزیز ایران برادر 40 ساله من که هم کار می کند و هم به امور مربوط به پدر و مادر پیرم رسیدگی می کند هنوز نتوانسته با پول کارگری ازدواج کند و در رنج و تنهائی روز را شب و شب را روز می کند افسوس از یک مسافرت زیارتی یا سیاحتی به خدای محمد قسم کفش پایش به قدری پاره می شود که من جلو همسرم خجالت می کشم آیا سزاوار است در کشوری که حاکمیت آن با نام اسلام اداره می شود اجازه دهند که سازمانهای دولتی شغلها را بین خانواده خود تقسیم کنند وامهای بانکی را به خود و اطرافیانشان اختصاص دهند ودر کنار این همه امتیاز حقوق ماهیانه آنها هم اینقدر زیاد باشد. این هرج و مرج واقعا شرم آور است
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
5
باید این مدیران به اشد مجازات برسند ودر ملا عام دستهایشان را به عنوان دزد و غارت گر بیت المال قطع کنند و مفسدین را اعدام کنند.
بابک گلزار
Singapore
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
0
7
به نظر شما دولتی که با خزانه خالی ورکود اقتصادی این حقوقهای هنگفت را میپردازد دولت موفقی نیست؟تبریک به آقای روحانی که با تدبیرشان مردم را امیدوارتر کردند.
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
0
7
همه این موارد تقصیر تلگرامه اگه اطلاع رسانی نمیکرد الان همه سرگرم زندگیشان بودند من همون اول گفتم تلگرام ضرر داره، وای الان یادم افتاد تقصیر رضا شاه ملعونه.
عضو نظام دامپزشکی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
4
از حقوق نجومی معاونان و مشاوران بی شمار در در سازمان نظام دامپزشکی خبری نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
غلامعلی کمالی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
0
3
خدا گواه است نه دولت و نه مجاس و نه قوه قضاییه هیچکدام هیچ عکسالعملی نشان نمیدهند حتی اوللتی ماتوم هم به انها نمی دهند و این زجر فقیری برای یک ملتی است که از روز اول انقلاب صادق بوده اند سر به زیر برف بردن بس است.
غلامعلی کمالی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
0
2
خدا گواه است نه دولت و نه مجاس و نه قوه قضاییه هیچکدام هیچ عکسالعملی نشان نمیدهند حتی اوللتی ماتوم هم به انها نمی دهند و این زجر فقیری برای یک ملتی است که از روز اول انقلاب صادق بوده اند سر به زیر برف بردن بس است.
غلامعلی کمالی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
0
2
خدا گواه است نه دولت و نه مجاس و نه قوه قضاییه هیچکدام هیچ عکسالعملی نشان نمیدهند حتی اوللتی ماتوم هم به انها نمی دهند و این زجر فقیری برای یک ملتی است که از روز اول انقلاب صادق بوده اند سر به زیر برف بردن بس است.
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
0
4
من و همسرم دارای مدرک فوق لیسانس با سابقه 20 سال کار در دانشگاه و آموزش و پرورش هنوز اجاره نشین هستیم . دیشب دختر 12 ساله ام به علت عدم توانایی مسافرت توی 4 سال گذشته گریه می کرد. و من تا صبح به خواب نرفتم. و تا حالا هم حالم گرفته است. بعضی از دوستان من که در همان دانشگاه بسیار معتبر بودیم وارد سیاست شدند و حالا صاحب میلیاردها پول....... آیا من اشتباه کردم.؟
حامد
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
0
4
من که باورم نمیشه . کشور اسلامی و . . .
رد مهر و ریش و یقه پیراهن رو باور کنیم یا به قول امام جمعه موقت تهران ، دزدی هارو !!!
ضمناً تا کی میخواین حرف دل مردم رو فیلتر کنید . نظر قبلی رو نوشتید غیرقابل انتشار !
جمله ای زیبا از دکتر علی شریعتی بود . از یک طرف بی عدالتی و ظلم و طرف دیگه گریستن به حال امام حسین (ع)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
0
4
چرا از حقوق مدیران عامل شرکتهای خودرو سازی و قطعه سازی چیزی نمی نویسید؟!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
3
چرا در جامعه ای زندگی میکنیم که انقدر بی عدالتی وجود دارند که عده ای یک عمر میدوند و به جایی نمیرسند چون پارتی ندارند و عدهای زحمتی نمیکشند و به همه چیز میرسند
محمد
United States
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
0
7
مگه کارمندان دولت کار میکنند که این حقوقهای نجومی را بگیرند نه فکر میکنند نه ایده دارند ونه به فکر ارتقا ادارات .
پول نفت که همه مردم باید از آن منتفع گردند به یه عده مفت خور حقوق نجومی میدند در حالیکه مملکت در تعطیلی کامله و برای یک ریال باید فیل را تکون بدی و شرکتهای خصوصی با هزار مشکل که بزرگترین اون نبود نقدینکیه روبرو هستند.مدیر دولتی چه کاری میکنه ؟ بالاترین بهره وری کارمندان دولت 18 دقیقه در روزه . چرا هنچین حقوقی باید بگیرند اونم از پول نفت که مال همه مردم ایرانه و فقط باید در پزوژه های عام المنفعه هزینه بشه.
بابک
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
1
3
واقعا فقط باید گفت مرگ بر آمریکا✊
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
1
4
آقا اینقدر بزرگش نکنین
این افراد چون احساسات کل مردم ایرانو جریحه دار کردن مفسد فی الارض نیستن!
مفسد فی الارض اونیه که از رو بدبختی میره دزدی مسلحانه و احساسات یک گروه از مردمو جریحه دار میکنه نه همه مردمو!
فقط حکم مفسد فی الارضم اعدامه که توسط دشمنش که قوه قضاییه هست اجرا میشه نه توسط دوستش!
متاسفانه فساد نهادینه شده و دست بالای دست همه فاسد شدن

ی بره از دست یک گرگ نمیتونه به یک گرگ دیگه پناه ببره
پاسخ ها
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
دو صد درود
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
0
4
دوستان، امت شهید پرور، ملت غیور ایران! سپاسگزاریم از اینکه خوب می فهمید. نهایت و آخر این وقایع و حوادث و خبرها اینه که: از قدیم گفتن بندو آب برده.
واسه همینه که هر روز چیزی برملا میشه و فسادی افشا. نکنه مقصر امریکا و انگلیسه. اگه اونها دارن این وقایع رو میسازن پس اونها دارن برای ما تصمیم میگیرن. پس وجود و حضور مسئولان به چه دردی میخوره؟ با این حقوق های نجوووووومی
این همه بخور بخور میکنن. بعدش به یارانه 45000 تومنی گیر میدن که باید قطع بشه. واقعا کیا دارن برای ملت غیور ایران تصمیم میگیرن! مملکت تو فساد و غارت غرق شده فقط مسئله اصلی شده لبنان و برجام و هسته ای و سوریه و عراق ... به این میگن فرافکنی مشکلات داخلی و پر رنگ کردن مسائلی که ربطی به زندگی و دین مردم نداره. ولی چه کنیم که ما باید زحمت بکشیم برای نسل آینده (این آقایون) نه نسل آینده خودمون. ملت ایران که زندگی نمیکنه نسل و آینده داشته باشه! ملت ایران داره میدوه تا با بهره های بالای 25 و 30 و 40 درصد به بانکها، برداشتهای این آقایون را پر کنند. یعنی من و تو وقتی از بانک وام میگیریم در واقع داریم قسط پولهای میلیاردی اینها را هم که برداشتن و میخورن را میدیم. این یعنی بانکدارررری اسلااااااامی
عباس زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
0
0
هر فرد انقلابی بویژه روحانیون نبایدسکوت کنندو فریادشان بایدجایی برسد که تمام متخلفین مالی محاکمه وبمردم معرفی و مجازات شوند و گرنه خود شریک جرمند .
عباس زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
1
0
هر فرد انقلابی بویژه روحانیون نبایدسکوت کنندو فریادشان بایدجایی برسد که تمام متخلفین مالی محاکمه وبمردم معرفی و مجازات شوند و گرنه خود شریک جرمند .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
1
0
باعرض سلام الحمدالله كشورما ثروت بيشماري دارد ودرحقيت پول زيادي هم دارد به آن جهت زيا برداشتند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
0
2
مهمتراز فیش حقوقی ،پارتی بازی دراستخدام است؛آنهایی که باروابط استخدام می شوند؛اکثرادارای بهره هوشی پایینترودرترفیعات مراحل ترقی رازودترطی کرده و آخرش همین می شه،مشکل بزرگ مملکت ما فساد دراستخدامه ،سازمان بازرسی اگه می تونه بیادتک تک استخدامی های 10سال اخیرکنترل کنه ببینه چقدر فساد بوده ،تمام این حقوقا حرام وحق بیت الماله
اخراجي دل شكسته
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
0
2
سلام من جوان ٣٥ ساله اي هستم كه مسؤل خزانه داري شركتي بودم كه زير مجموعه يكي از بإنك هاي دولتي هست.سال ٩٣ بعد از ارسال مدارك تخلف مديران آن شركت به دستگاه هاي نظارتي و پيگيري آنها از شركت توسط مديران آن شركت با داشتن همسر و فرزندي خردسال اخراج شدم.بعد از من هم همكاراني كه مثل من با بازرسان همكاري كردند با ترفندهاي مختلف شغل خود را از دست دادند.اين درد بزرگ را بايد به كجا گفت ؟آيا اگر ما حمايت مي شد و متخلفان مجازات مي شدند و در رسانه ها رسوا مي شدند ديگر امروز خبري از حقوق ها وتخلفات نجومي بود؟آيا آنان جرات مي كردند اينگونه بي شرمانه بر پيكر بيت المال تاخت و تاز كنند؟
"خدايا چنان كن سر انجام كار كه تو خشنود باشي و ما رستگار"
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
1
1
اصلا عامل اصلی آمریکاست ...مرگ بر آمریکااااا مرگ بر آمریکااا
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
0
0
دولت تدبیر و امید که علیرغم درخواست قوه قضائیه تاکنون هیچ لیست و اطلاعاتی را جهت مشخص شدن و برخورد با حقوقهای نجومی ارائه ننموده و بنظرم خود قوه قضائیه باید دست بکار شود و با همکاری وزارت اطلاعات و دستگاههای نظارتی این لیستها را پیدا و با این افراد برخورد قاطع کند و نسبت به شکایت از مسئولینی که به این موضوع کمک کرده اند اقدام کند . ضمنا مجلس شورای اسلامی می تواند طبق قانون اساسی از رئیس جمهو ر توضیح بخواهد و در صورت عدم پاسخ مناسب با ایشان هم به عنوان مقصر این موضوع برخورد قانونی شود . اگر ته قصه را در آورید همه کسانی که حقوق نجومی می گیرند با برخی از مسئولین قوه مجریه وابستگی دارند . ومن الله توفیق .
ایرانی بی خبر
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
0
0
من پارسال 10میلیون وام خرید خودرو از بانک ... ان هم با هزار منت از طرف اداره گرفتم اکنون که متوجه شدم چه کلاهی سرم گذاشتنند حدود 7500000سود وام می باشد که باید طی 60ماه بپردازم واقعا این سودها از نزول پول حرام تر است به همین علت است که توی سازمان از جمله بانک ها دزدی بیداد می کند باد اورده را باد می برد 000 زنده باد بانکداری اسلامی .................
خديجه صياد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
0
0
باسلام واقعا ميمونيم اينقدرتفاوت من وظيفه بكيرم وزارت راه فكركنيدچقدرحقوقمه دوتاخواهرماهي ٩٠٠تقسيم بردو ؟چكونه زندكي مكنيم خدانكهمون داشته حقوق مديران ميشنوم شوك وارد ميشه بهم حقوق ٥سال منوميكرفتن عدالت اينه اقاي روحاني فرمودن پلكاني افزايش حقوق امانكرد مامردكان متحركيم نون خالي ميخوريم تازنده باشيم امازندكي بسيارعالي مال مديران ماست هرماه ميتونستن توتهران ي خونه ٦٠متري بخرن مثل مالك خونه بنده ٦٠تااپارتمان داره همه رااجاره داده ي كارمندنيروي انتظامي همه رابه نام فرزندانش كرده ميكم مامرده متحركيم
خديجه صياد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
0
0
باسلام واقعا ميمونيم اينقدرتفاوت من وظيفه بكيرم وزارت راه فكركنيدچقدرحقوقمه دوتاخواهرماهي ٩٠٠تقسيم بردو ؟چكونه زندكي مكنيم خدانكهمون داشته حقوق مديران ميشنوم شوك وارد ميشه بهم حقوق ٥سال منوميكرفتن عدالت اينه اقاي روحاني فرمودن پلكاني افزايش حقوق امانكرد مامردكان متحركيم نون خالي ميخوريم تازنده باشيم امازندكي بسيارعالي مال مديران ماست هرماه ميتونستن توتهران ي خونه ٦٠متري بخرن مثل مالك خونه بنده ٦٠تااپارتمان داره همه رااجاره داده ي كارمندنيروي انتظامي همه رابه نام فرزندانش كرده ميكم مامرده متحركيم
خديجه صياد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
0
0
باسلام واقعا ميمونيم اينقدرتفاوت من وظيفه بكيرم وزارت راه فكركنيدچقدرحقوقمه دوتاخواهرماهي ٩٠٠تقسيم بردو ؟چكونه زندكي مكنيم خدانكهمون داشته حقوق مديران ميشنوم شوك وارد ميشه بهم حقوق ٥سال منوميكرفتن عدالت اينه اقاي روحاني فرمودن پلكاني افزايش حقوق امانكرد مامردكان متحركيم نون خالي ميخوريم تازنده باشيم امازندكي بسيارعالي مال مديران ماست هرماه ميتونستن توتهران ي خونه ٦٠متري بخرن مثل مالك خونه بنده ٦٠تااپارتمان داره همه رااجاره داده ي كارمندنيروي انتظامي همه رابه نام فرزندانش كرده ميكم مامرده متحركيم
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
0
0
مذافعین با غیرت واز جان گذشته حرمین شریفین اکنون جهاد اکبر در اینجاست با مفسدین حکومتی که مردم را به حد آخر فقر رساندهاند و با این کارهایشان پرچمدار اسلام ستیزی شدهاند و خون شهدا را پایمال کردهاند یک جهاد بزرگ اینجا ست خانواده مجترم شهدا خون شهدا اینجا پایمال میشود . دشمن اینجاست که از خون فرزندان این مملکت دزدی و غارت و فقر و بدبختی و بیکاری به ارمغان آورده . و چهره دین را اینگونه معرفی کرده . پیامبر رحمت و امام حسین باشد با اینها چه میکند ؟
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
0
0
مذافعین با غیرت واز جان گذشته حرمین شریفین اکنون جهاد اکبر در اینجاست با مفسدین حکومتی که مردم را به حد آخر فقر رساندهاند و با این کارهایشان پرچمدار اسلام ستیزی شدهاند و خون شهدا را پایمال کردهاند یک جهاد بزرگ اینجا ست خانواده مجترم شهدا خون شهدا اینجا پایمال میشود . دشمن اینجاست که از خون فرزندان این مملکت دزدی و غارت و فقر و بدبختی و بیکاری به ارمغان آورده . و چهره دین را اینگونه معرفی کرده . پیامبر رحمت و امام حسین باشد با اینها چه میکند ؟
مجید
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
0
0
دوستان عزیز
موضوع ، برکناری این مدیران نیست . این پولی که تو این مدت گرفتن چی می شه ؟
برکناری این مدیران توهین به شعور مردمه ؟
چه کسی به این مدیران این پول رو می داده ؟ با حکم و امضای چه کسی ؟ می گن قانونی بوده ؟ این قانون رو چه کسی تصویب کرده ؟ سر مردم رو کلاه نگذارید . دروغ نگید .
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
0
2
من جانباز بازنشسته چقدر باید منتظر یکسال تمام برای 10درصد حوقوق اظافه باشم واز طرفی این مدیرانی که دم از خدا و شهیدان و جانبازان میزنند این دکان خوبی برای مسولین نظام تبدیل شده است واز نام اسلام و ایثارگران استفاده میکنند اقای وزیر اقتصاد روزهای اول فیشهای نجومی را دسیسه میدانستید خوب بود نگفتید کار امریکاه میباشد بجای اینکه از مردم شریف ایران عذر خواهی میکردید نه دل این مردم را بدرد بیاورید برای یک وزیر جای افسوس دارد بنظر من تا زمانی مثل کشور چین در مقابل کسانی از اموال دولتی دزدی و یا اختلاس میکنند انها را اعدام واز یا از کارهای دولتی اذل کرد اما کشور ما برعکس است ان مدیر دزد و متقلب را بجای دیگری با سمت بهتری وبا حوقوق بالتری گمارده میشود این برای مردم ایران بدرستی روشن شدهاست بخدا مردم را از اسلام و حکومت اسلامی بیزار نکنید این کارها خون شهیدان و زحمات ایثارگران را پایمال میکند بهر کجا میروید حرف اول از دزدی مدیران دولتی میباشد بخدا در صف نماز جمعه هم در این مورد مردم حرف میزنند سال به سال بجای اینکه دولت اسلامی نمونه باشد برای کشورهای مسلمان متاسفانه با این دزدان کشور را بدنام میکنند اما میخواهند درمورد ایثارگران مبلقی اظافه شود تمام مسولین برای دولت بار مالی دارد این عدالت دولت اسلام میباشد مردم چه گناهی کردهاند سر تا پا پشت نظامشان هستند این بجای قدردانی مدیران به مردم است خداوند لعنت کند کسی را حق و حوقوق این ملت را پیمال میکنند به هر عنوانی
حامد
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
0
0
با توجه به آزرده خاطر شدن مقام معظم رهبری از این قضیه و نیز درد دل قشر محروم بر مسولین محترم واجب است که دریافتیهای تمام مدیران را بدقت بررسی کنند بنده در شرکت درجه سوم زیر مجموعه سایپا هستم و از نزدیک شاهد تفاوت میلیونی حقوق مدیران با کارگران هستم مدیرانی با دریافت حقوقهای نجومی و کارگرانی که به نان شب محتاجند,یا علی محتاج عدل توییم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
0
0
محرم شده و پای تلویزیونم.،هر کانالی میزنم حرف امام و سلوکشونه،باوقاهت همه مسؤلین نشستن و گوش می کنند ،با خودم می پرسم این حرف ها اگر درسته پس چرا این آقایون از رو نمی رند و با اینکه من برای شکمه بچه هام از غصه و غم دارم دغ میکنم و حال از خونه بیرون رفتن ندارم از بیکاری،چه قشنگ نشستن برا امام حسین عزا داری می کنند که انهو اونا مسلمونند و من شمر ،خدا لعنت کنه قوم ظالمین رو.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
0
1
همه مقصرند .جا نماز آب نکشید.هر کی داده ،هرکی باعث شده،هر کی تبلیغ کرده،دفاع کرده اعتراض نکرده،کتمان کرده،گرفته،خورده،همه مقصرند،بععععععع ما گوسفندیم بزرگتر داریم بععععععع.نمی فهمیم.بععععععع.ولی یه چیز رو خوب می فهمیم که ظلم عاقبت نداره.حالا هی ماست مال کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
0
0
همه مقصرند .جا نماز آب نکشید.هر کی داده ،هرکی باعث شده،هر کی تبلیغ کرده،دفاع کرده اعتراض نکرده،کتمان کرده،گرفته،خورده،همه مقصرند،بععععععع ما گوسفندیم بزرگتر داریم بععععععع.نمی فهمیم.بععععععع.ولی یه چیز رو خوب می فهمیم که ظلم عاقبت نداره.حالا هی ماست مال کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
0
0
همه مقصرند .جا نماز آب نکشید.هر کی داده ،هرکی باعث شده،هر کی تبلیغ کرده،دفاع کرده اعتراض نکرده،کتمان کرده،گرفته،خورده،همه مقصرند،بععععععع ما گوسفندیم بزرگتر داریم بععععععع.نمی فهمیم.بععععععع.ولی یه چیز رو خوب می فهمیم که ظلم عاقبت نداره.حالا هی ماست مال کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
0
0
همه مقصرند .جا نماز آب نکشید.هر کی داده ،هرکی باعث شده،هر کی تبلیغ کرده،دفاع کرده اعتراض نکرده،کتمان کرده،گرفته،خورده،همه مقصرند،بععععععع ما گوسفندیم بزرگتر داریم بععععععع.نمی فهمیم.بععععععع.ولی یه چیز رو خوب می فهمیم که ظلم عاقبت نداره.حالا هی ماست مال کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
0
0
همه مقصرند .جا نماز آب نکشید.هر کی داده ،هرکی باعث شده،هر کی تبلیغ کرده،دفاع کرده اعتراض نکرده،کتمان کرده،گرفته،خورده،همه مقصرند،بععععععع ما گوسفندیم بزرگتر داریم بععععععع.نمی فهمیم.بععععععع.ولی یه چیز رو خوب می فهمیم که ظلم عاقبت نداره.حالا هی ماست مال کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
0
0
در حکومت اسلامی لازمه ورود امت به بهشت این است که آقایان مسول حقوق نجومی بگیرند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
0
0
کاملا واضحه که قضیه حقوق های نجومی یک توطئه است از طرف لیبرالهای شیفته آمریکا برای ضربه زدن به نظام و نا کارآمد جلوه دادن حکومت اسلامی . در قرآن آمده خدا تاثیر عمل کار کافران رو ضایع میکنه . انشااله خدا در این توطئه خودشون رو به خاک سیاه بنشونه همین طور که بارها توطئه های کافران و منافقان رو بر هم زده و مکرو و مکرالله ان الله خیر الماکرین . البته اگر ترس از سو استفاده دشمنان نبود چنان 9 دیی راه می انداختیم که کسی جرات فکر کردن به بیت المال رو هم پیدا نکنه . از خشم و خروش مردم بترسید . و البته ما هم باید موقع انتخابات چشمهامون رو باز کنیم و فریب شعارهای آزادی لیبرالهای کاخ نشین و شیفته غرب رو نخوریم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
0
0
انشاالله که مرد دوم دولت تدبیروامیدباگامهای مثبت وسازنده بتواندذره ای ازآلام فهیمان جامعه راتسکین دهدویارویاورخوبی برای ناخدای کاروان تدبیروامیدباشد.
بنده نسبت به حقوقهای نجومی معترض هستم ولی گرحکم کنند که مست گیرنددرشهرهرآنچه هست گیرند.امیدوارم هیچ شخص یاگروهی خودراازپاسخگویی به قانون مستثنی نداندهمه افراداعم ازمنتسبین به مقامات عالی رتبه نظام وهم کسانی که دربدنه نظام به موقعیتهای اعلی رسیده اندبدانندچندین میلیون نفر ایرانی (چه آگاه و چه غیرآگاه)سرمایه های عظیم مملکتشان رابه دست شماسپرده اندپس امانتدارخوبی باشید.خیلی جالب بودچندوقت پیش شخصی رادیدم که قبلا(تاچهارپنج ماه پیش) دریک موضوع انحرافی فعالیت داشت جدیداتوسط یکی از رجال به یک کارمهم گمارده شده .آیا وقت این نرسیده که افرادریشه داروشایسته رادستگیری کنیم که لااقل به چهارتاخانواده نان برسانند.
انشالله که بزرگان همیشه قدم بزرگ برمی دارند وکارهای بزرگ انجام میدهند.مردان بزرگ کارهای بزرگ انجام می دهند.
مجید
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
0
0
ایا مدیری که باید 10 میلیون بگیره بیشتر بگیره مثلا 15 یا 18 بگیره تجومی حساب نمیشه چون زیر 20 میلیونه وقتی که یک جوان کارگر باحقوق 1 میلیون هم شاغل میشه هم ازدواج میکنه
کهنوج
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
0
1
الله اکبر از این عدالت و انصاف . با حقوق یک نفر از این ها مثل 300 میلیونی میشه 300 نیرو شهرداری کهنوج رو تامین کرد این 300 نیرو هر کدومشون 3 نفر تحت تکفل داشته باشن جمعش میشه 1200 نفر . یعنی 1200 نفر شب گرسنه سر به بالین میذارن . شما ماهیانه یکی از این حقوق ها رو به ما بدین ببینید اگر دیگه شب گرسنه خوابیدن تف کنید تو صورت من حتی از دولت هم دیگه کمک نمیخواهیم
کهنوج
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
0
1
الله اکبر از این عدالت و انصاف . با حقوق یک نفر از این ها مثل 300 میلیونی میشه 300 نیرو شهرداری کهنوج رو تامین کرد این 300 نیرو هر کدومشون 3 نفر تحت تکفل داشته باشن جمعش میشه 1200 نفر . یعنی 1200 نفر شب گرسنه سر به بالین میذارن . شما ماهیانه یکی از این حقوق ها رو به ما بدین ببینید اگر دیگه شب گرسنه خوابیدن تف کنید تو صورت من حتی از دولت هم دیگه کمک نمیخواهیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
0
1
یکی از همسایه های ما 6سال از هشت سال دفاع مقدس را حضور داعمی در جنگ داشته و چند بار هم مجروح شده اما بابت جانبازی هیچی که بهش ندادند الان هم با داشتن خانواده و داماد متاسفانه مستاجر از این رزمنده ها که بی منت جنگیدند کم نیستند که اینطوری زندگی میکنند . اگر صلاح دونستید منتشر کنید فقط جهت اطلاع
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
0
0
این رقمها برای من و شما نجومی و حیرت انگیزه و دقیقا بخاطر همین هم حرص میخوریم...اما این اعداد برای وزیری که داریی اش هزار میلیارد تومنه ،پول خورد هم حساب نمیشه...پس توقع برخورد با این حقوقها از طرف این دولتمردها نوعی حماقت خودخواسته است
الان هم به راحتی آب خوردن کاری کردند که من و شما حقوق بالای پنج میلیون تا بیست میلیون را قانونی و عادی بدانیم ...این را میگویند سیاست!!!
به نظر من باید همه مسولین مقطوع النسل شوند .آنوفت شاید کار برای فرزندان بدبخت ماهم پیدا شود
پاسارگادی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
0
0
با سلام و درود خدمت ملت بزرگ سرزمینم ایران
با سلام و درود فراوان
من از استان فارس شهرستان پاسارگاد یکی از بزرگترین تولید کنندگان گندم و علوفه کشوربا شما عزیزان صحبت می کنم به علت خشکسالی های پیاپی چاههای زیادی خشک و کم اب شده است چون تنها راه درامد مردم این شهرستان کشاورزی و باغداری بوده است الان از لحاظ معیشتی در وضعیت اورژانسی قرار دارندو متاسفانه وامهای بانکی برای این قشر زحمتکش در نظر گرفته نشده است و هیچ راه در امدی برای انها وجود ندارد می خواستم پیام مرا به مسئولین مقدس جمهوری اسلامی برسانید که به حال کشاورزان استان فارس (شهرستان پاسارگاد)که روزی بهترین محصولات از قبیل گندم-جو-ذرت -چغندر قند- کلزا و انگور- انار - بادام و گردو برای شما عزیزان تولید می کردند و الان در بدترین شرایط معیشتی قرار دارند فکری بکنید تا از این بحران خلاص شوند. با سپاس از هم وطن عزیزم
رحمان محمدی اصل
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
0
0
آقای روحانی مورخ 17 آذر93 در همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد در حضور رؤسای قوای دیگر و اصحاب رسانه با اشاره به اینکه امام بزرگوار ما در زمینه مبارزه با فساد و تبانی در بخش‌های مختلف سخن گفته‌اند، افزودید : مقام معظم رهبری نیز مساله فساد را در کنار فقر و تبعیض قرار دادند و خواسته‌اند جامعه ما از فقر و فساد و تبعیض مبرا باشد گفت : در سال‌های گذشته مردم از تورم بالای 40 درصد در فشار بودند و کشور رشدی نداشت و یا رشد منفی یعنی منفی 9 درصد را در دو سال تجربه کرد و همچنین بیکاری و عدم اشتغال مشکل روشن همه خانواده‌ها بود و ارتباط ما با جهان دچار اختلال بود و همچنین آسیب‌های اجتماعی نگران‌ کننده وجود داشت بنابراین مردم در حماسه سیاسی 24 خرداد شرکت کردند تا دولتی کار را آغاز کند که بتواند این معضلات را حل و فصل کند و تأکید نمود که فساد موریانه‌ای است که پایه را فاسد می‌کند وباید فساد را همزمان با تورم و رکود و بیکاری از بین برد و با آن مبارزه کرد و افزود یکی از مهم ‌ترین اهداف و موضوعات مربوط به اصل انقلاب، موضوع مبارزه با فساد است و تصریح کردهمواره در طول نهضت اسلامی از رژیم گذشته به عنوان رژیم فاسد پهلوی یاد شده است و یک عامل مبارزه و دلیل حرکت مردم برابر رژیم شاه این بود که آن را رژیمی فاسد و مفسد می‌دانستند پس مردم انقلاب کردند تا کشور از فساد پاکسازی شود و هیچ مفسدی بر صندلی حکومت و ریاست تکیه نزند ، خدا نکند ما در مبارزه با فساد ناتوان باشیم چرا که به مفهوم ضعف و ناتوانی انقلاب اسلامی و دست نیافتن به یکی از اهداف مهم انقلاب است و خاطرنشان کرد : موضوع فساد از دید مردم چنین است که یا مسئولان می‌دانند و در برابر فساد نمی‌ایستند پس خودشان آلوده‌اند و در واقع کل نظام و انقلاب زیر سوال است و یا اینکه می‌دانند ولی ناتوان در مبارزه هستند ، خدا نکند به مرزی رسیده باشیم که قبح فساد شکسته شده باشد نباید در برابر فساد عقب‌ نشینی و اعلام ناتوانی کنیم ، عقب ‌نشینی در برابر فساد به معنای زیر پا گذاشتن بالاترین وظیفه یعنی امر به معروف و نهی از منکر است و در واقع به معنای از دست دادن نظام و انقلاب خواهد بود ، گسترش و تعمیق فساد به معنای در خطر افتادن اصل نظام و انقلاب است پس باید کمربندها را محکم‌ تر ببندیم ولی متأسفانه مدیران ایشان بر خلاف تأکید آقای رئیس جمهور ، کمربندها را نه برای مبارزه فساد ، بلکه برای دریافت حقوق های نجومی و غارت بیت المال محکم بستند
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
0
0
خضرت علی قربونش برم نماد واقعی حکومت داری است ایا حکومت ما چقدر با حکومت داری حضرت علی فاصله دار
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
0
0
کسی که ده میلیون حقوق میگیره چطور از حال من کارگر با حقوق 800 هراز تومان زندگی میکنم خبر دار خند دار اینا دلشو بحال امثال من میخواد بسوزه حکومت حکومت عالی است ولی افراد فاسد به مردم میگن اقتصاد مقاومتی ولی زندگیهاشون اشرافی دارند برید ازمردم بپرسید
ایران
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
0
0
لطفا در مورد حقوق و خدمات رفاهی نجومی و منحصر بفرد کارکنان شرکت نفت ، گاز ، حفاری و سایر مجموعه های وزرات نفت ( 5 میلیون تومان تا 30 میلیون تومان + خدمات رفاهی ویژه ) که تاکنون به اطلاع مردم نرسیده و نیز فرار مالیاتی برخی از وکلا و فوتبالیستها و پزشکان با درآمد میلیاردی گزارش تهیه کنید.
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
0
0
چرا کسی از سر دفتران اسناد رسمی اسم نمی برد خیلی بی سرو صدا از قبل حق التحریر های بالا وسند خودرو که طبق ماده 46و47 قانون ثبت اختیاری است شیرین ماهی پنجاه شصت میلیون تومان حتی توی شهرهای کوچک متوسط درامد دارند چه برسد به تهران که ماهی صد صد وبیست میلیون تومان درامد دارند
عادل آتش فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
0
0
از همه این کامنت ها که بگذریم یه چیزی فراموش شده و اون هم پایین بودن حقوق و درامد بیش از 95 درصد مردم است.
متاسفانه هیچ کس نمیگه حقوق مردم پایین است و باید افزایش یابد. فقط سرگرم شدیم به حقوق بالای چند صد نفر.
حقوق عده ای اندک بالا باشه. ولی چرا حقوق میلیونها مردم 35 ساله که پایین مونده و هیچ کس از بالا تا پایین بهش توجه نمی کنند.
از قدیم گفتند: ایرانی رو گرسنه نگهدار تا بتونی بر او مسلط باسی...
حالا هی شماها درباره حقوق دیگران کامنت بذار و نظر بده. آخه بدبخت درباره حقوق خودت که پتیینه چرا نظر نمی دی؟!
عادل آتش فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
0
0
از همه این کامنت ها که بگذریم یه چیزی فراموش شده و اون هم پایین بودن حقوق و درامد بیش از 95 درصد مردم است.
متاسفانه هیچ کس نمیگه حقوق مردم پایین است و باید افزایش یابد. فقط سرگرم شدیم به حقوق بالای چند صد نفر.
حقوق عده ای اندک بالا باشه. ولی چرا حقوق میلیونها مردم 35 ساله که پایین مونده و هیچ کس از بالا تا پایین بهش توجه نمی کنند.
از قدیم گفتند: ایرانی رو گرسنه نگهدار تا بتونی بر او مسلط باسی...
حالا هی شماها درباره حقوق دیگران کامنت بذار و نظر بده. آخه بدبخت درباره حقوق خودت که پتیینه چرا نظر نمی دی؟!
رحمان محمدی اصل
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
0
0
. نامه سرگشاده شماره : 96/166/ ق.ص
بسمه تعالی تاریخ : 21 / 1 /96
جناب آقای جهانگیری معاون اول محترم ریاست جمهوری
با سلام و احترام و با عرض تبریک بمناسبت ولادت با سعادت ابر مرد حق و عدالت تاریخ ، امام علی (ع) ، با توجه به اینکه جنابعالی مورخ 19/1/96 در همایش اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی با تأسف اظهار نمودید آنها که می‌گویند افتتاح‌ها پروژه ها در آستانه انتخابات جنبۀ تبلیغاتی داشته و ... ، بدانند که خدا و قیامتی نیز هست ! لذا امید است خود جنابعالی نیز با در نظر گرفتن خدا و قیامت جهت تنویر افکار عمومی به سئوالات ذیل پاسخ دهید.
1- آقای دکتر جهانگیری همانطور که استحضار دارید حدوداً 30 درصد از عملیات ساخت و ساز پروژه مسکن مهر از دولت قبل به دولت یازدهم منتقل و با اینکه عده کثیری از خلق الله ، تمامی حاصل دسترنج خود را به امید صاحبخانه شدن به دولت پرداخت نموده بودند ولی وزیر مسکن دولت یازدهم با بی توجهی به اوضاع وخیم متقاضیان مسکن مهر مخالف تکمیل این پروژه ملی شده و تبدیل به مطالبه عمومی گردید و رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس‌جمهوری و اعضای هیئت دولت در شهریور 93 فرمودند «اگر احتمالاً با اصل طرح مسکن مهر یا نحوه‌ تزریق اعتبارهای بانکی به آن مخالفتی وجود دارد، اما این را هم بدانیم که اکنون چند میلیون نفر چشم ‌انتظار تکمیل مسکن مهر هستند و باید این کار به‌ طور جدی پیگیری شود و به اتمام برسد.» با این حال جناب وزیر نه تنها هیچ اقدامی نسبت به تکمیل این پروژه نکرد بلکه مورخ 15 بهمن 93 در بازدید از فرودگاه مهرآباد در پاسخ به سوال دبیر کمیته مطالبه حق مسکن، با اظهار نظری تاسف آور عنوان کرد : «مسکن مهر طرح مزخرفی است» وهمچنان پروژه های نیمه‌کاره مسکن مهر در زیر باد و باران مستهلک و بر هزینه های آن به همراه افزایش هزینه های دستمزد و تورم روز افزون مصالح ساختمانی به پروژه افزود شد که بی تردید بار مالی آن به متقاضیان مسکن مهر که همگی از قشر آسیب پذیر جامعه هستند منتقل گردید ، تا اینکه در 19 فروردین 96 در آستانه انتخابات آقای سعید غفوری مدیرعامل شرکت عمران پردیس اعلام داشت مشکلات منابع مالی پروژه رفع شده و تعداد کارگران و عوامل اجرایی مسکن مهر در پردیس به 10 برابر رسیده لذا سرعت تکمیل واحدها 6 برابر خواهد شد ، آیا این یک مانور انتخاباتی نیست ؟
2- آقای دکتر جهانگیری همانطور که مستحضرید یکی از شعارهای مهم انتخاباتی دولت یازدهم مهار تورم و تثبیت قیمت ها بود که پس از روی کار آمدن با تغییر دادن متغییرهای اقتصادی اندکی نرخ رشد تورّم را کُند کرد ولی کشور را دچار رکود اقتصادی توأم با تورم روبرو و نتوانست از رکود خارج سازد لذا در مذاکرات 5 + 1 به امید بر چیده شدن تحریم ها و ایجاد رونق اقتصادی ، قبل از راستی آزمایی با اعتماد به طرف مقابل به توافق برجام اقدام و بموجب آن نتیجۀ تلاش شهدای هسته ای کشور را تخریب ولی با بد عهدی آمریکا ، برجام هیچ دست آوردی بجزء امکان افزایش بیش از دو برابری صادرات نفت خام و میعانات گازی و مواد پتروشیمی نداشته و بنابر اعلام مدیرکل امور بین‌الملل بانک مرکزی (وجوه حاصل از فروش این محصولات نیز به دلیل وجود محدویت های پولی و بانکی به کشور منتقل نگردیده و بانک مرکزی با جابجایی حسابها و پرداخت اعتبارات اسنادی به وارد کننده و فعالان اقتصادی از این وجوه استفاده و صرف تامین واردات برای کشور ‌شد) و بدینوسیله کالاهای متعددی بی رویه وارد بازار ایران شده و کشور را بیش از پیش دچار بحران رکود اقتصادی نمود و بیش از 80 درصد از واحدهای تولیدی را متوقف و ملت را بیکار کرد بطوریکه 4 وزیر در نامه ای به دولت هشدار دادند که (اگر به صورت ضرب‌الاجل و براساس قواعد حاکم در شرایط بحران اتخاذ تصمیم نگردد، بیم آن می‌رود که رکود موجود تبدیل به بحران و آنگاه بی‌اعتمادی شود که برای زدودن آثار آن شاید مدت‌ها وقت لازم باشد) و دولت برای خروج کشور از رکود ، چند هزار میلیارد از منابع ملی را جهت فروش خودروهای بی کیفیت دو شرکت ایران خودرو و سایپا تزریق نمود که باید پرسید آیا تولید داخلی محدود به خودرو شده و بخش خصوصی کل کشور محدود به این دو شرکت بوده و رکود فقط در این دو شرکت بود که دولت منابع ملی و انرژی خود را صرف فروش محصولات این دو شرکت کرد؟ چه عاملی موجب گردید دولت در دوران رکود با بی توجهی به اوضاع اقتصادی کشور و با بی توجهی به وضع اسف بار ملت، فقط برای پر نمودن جیب سهامداران عزیز این دو شرکت خودرو ساز تلاش نمود ؟ و چرا دولت از اواخر سال 95 یعنی بعد از شروع بحث های انتخاباتی مبالغی از طریق سیستم بانکی به برخی از واحدهای تولیدی نیمه تعطیل پرداخت نمود؟ آیا واقعاً این رفتارها حاکی از مانور انتخاباتی نیست؟
3- آقای دکتر جهانگیری همانطور که استحضار دارید یکی از وعده های مهم انتخاباتی دولت یازدهم ریشه کن کردن فساد بود ولی همانطور که ملاحظه می کنید برخلاف وعدۀ دولت همچنان این قصۀ پرغصه در کشور ادامه داشته و گسترش مفاسد اقتصادی بیش از مبارزه با آن شده و در دوران دولت یازدهم ارقام فسادهای مالی نسبت به گذشته خیلی درشت تر گردید که در این میان فساد بانک تجارت کرمان به مبلغ 13271 میلیارد تومان بیش از بقیه حائز اهمیّت بوده و نقل آن مفید فایده است ، آقای دکتر صرفنظر از اینکه دولت یازدهم به مدیران خویش حقوق های نجومی پرداخت و ... همانطور که اطلاع دارید اشخاصی با علم به اینکه ریالی در حساب خود نزد بانک تجارت موجودی نداشته ، با این حال عالمانه و عامدانه و با سوء نیت قبلی از سال 85 تا 92 ( با صدور670 فقره چک بلامحل جمعاً به مبلغ 12700 میلیارد تومان وجه نقد را به همراه تعدادی ضمانت نامه های بانکی بدون پشتوانه به مبلغ 571 میلیارد تومان ، تنها از بانک تجارت شعبه تختی کرمان خارج نموده) و در شهریور92 کشف گردید ولی مدیران دولتی از افشاء آن جلوگیری و همچنین از تشکیل پرونده قضایی نیز خودداری نموده و بیش از 4 ماه در اداره نظارت بانک مرکزی برای حل و فصل آن تلاش نمودند و نهایتاً با گزارش سازمان بازرسی کل کشور کرمان ، موضوع به دستگاه قضایی ارسال ولی مدیران دولت دست از حمایت این گروه مفسد برنداشته و با ارسال گزارش های مفصلی به دستگاه قضایی ارقام فساد را به 70 میلیارد کاهش داده و اعلام نمودند اصل و جرائم مربوط به فساد بانک تجارت کرمان را ، بانک مرکزی با نرخ 34 درصد از این گروه مفسد دریافت نموده ، که در این خصوص به اطلاع می رساند صورتهای مالی حسابرسی شدۀ این بانک خصوصی فاسد ، خلاف اظهارات مسئولین بانک مرکزی ثابت می نماید ، ولی آنچه بیش از این فساد بزرگ مهمّ است قبل از آنکه دست این گروه مفسد از بانک تجارت کوتاه شود بانک مرکزی از منابع ملی که در اختیار مدیران آن بانک بوده بیش از 9 هزار میلیارد ، بدون سود و بدون کارمزد به این گروه مفسد پرداخت نمودند و همانطور که مستحضرید بر اساس ضوابط و مقررات جاری کشور، در صورتیکه هریک از بانکها مبلغی از منابع بانک مرکزی اضافه برداشت نمایند، ولو در راستای اجرای سیاست های دولت و... بانک مرکزی به میزان بدهی بانک مربوطه ، با نرخ 34 درصد جریمه ای به صورت روزشمار محاسبه و از بانک بدهکار دریافت می نماید و با اینکه حساب جاری این بانک غیر قانونی نزد بانک مرکزی از خرداد ماه 92 خالی بوده ، با این حال بانک مرکزی از مورخ 9/4/92 تا به امروز ، هزاران میلیارد از منابع ملی را به این بانک غیر قانونی پرداخت و تاکنون ریالی جریمه از این بابت دریافت ننموده ، که یقیناً برای جنابعالی مسلّم است برخلاف تصور مدیران دولت ، بیت المال مسلمین و منابع ملّی مختصّ مفسدان اقتصادی نبوده و ارثیه پدری مدیران نیز نمی باشد که بی حساب کتاب به مفسدان بذل بخشش کنند ، لذا با ارسال تصویر نامه شماره :94/144/ ق.ص مورخ 29 /8 /1395 تقاضا دارم همانطور که جنابعالی به منتقدان دولت یازدهم خدا و قیامت را یادآوری نموده اید خود نیز با در نظر گرفتن خدا و قیامت به سئوالات فوق پاسخ شفاف داده و راهنمایی فرمائید کدام یک از موارد فوق با فلسفه وجودی خدا و قیامت سازگاری دارد ؟ والسلام علیکم و رحمته الله و برکاته . رحمان محمدی اصل
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
0
0
سلام من برای ده ملیون باید وام بگیرم اونم بادوضامن اگه ازاین حقوقا اطلاع داشتم تقاضای واممو میبردم پیش این مدیران حقوق نجومی هرماه ده نفرووام میدن الله واکبر
کهوری نژاد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
0
0
من یک کارمند میراث فرهنگی هستم با مدرک کارشناسی ارشد و با 15 سال سلبقه کار در یکی از استانهای نزدیک پایتخت یک میلیون و سیصد هزار تومان بهم حقوق میدن میگن همینه که هست. حتی به ستاد میراث فرهنگی هم مراجعه کردم گفتند اگر از مصوبه اداره کار (حدود 900هزار تومان) بهتون کمتر دادند میتونی شکایت کنی!!! آقایان ستاد نشین با مدرک تحصیلی پاینتر و سابقه کار کمتر حداقل ماهی 4 میلیون حقوق دارند اما ما که در حد یک پزشک متخصص شناخته میشیم باید مسافرکشی کنیم و یا به انجام کارهای پست دست بزنیم و شاهد ریاضت کشی زن و فرزندانمان باشیم.
بازنشسته لشگری
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
0
0
بی عدالتی در ایران غوغا میکند
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: