کد خبر: ۶۵۹۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱
تعداد بازدید: ۲۲۷۶
در این گزارش همراه ما باشید تا به شما راههای افزایش امنیت در تلگرام را آموزش دهیم.
همه می دانیم  تلگرام  به عنوان محبوبترین شبکه اجتماعی فعال در ایران ، امنیت بسیار بالایی دارد. اما با روی کار آمدن ربات های تلگرامی ، بسیاری از افراد نگران لو رفتن اطلاعات و مشاهده گفتگوهایشان توسط افراد ناشناس هستند. در این گزارش همراه ما باشید تا به شما راههای افزایش امنیت در تلگرام را آموزش دهیم.

آموزش راههای افزایش امنیت تلگرام :

1_ روش رایجی که بسیاری از افراد برای چک کردن این موضوع پیشنهاد می دهند ، گزینه active sessions در تنظیمات تلگرام می باشد . برای این منظور به تنظیمات تلگرام رفته و سپس در قسمت privacy and security تعداد اکانت‌هایی که همزمان از شماره تلفن شما برای استفاده از تلگرام استفاده میشود را خواهید دید . شاید شما هم مثل خیلی از افراد با تعداد اکانت های زیادی روبرو شوید و این موضوع باعث شگفتی شما شود .

الزاما اینگونه نیست که هر آنچه شما در Active Session می بینید ، فعال باشد و اینگونه برداشت کنید که شما هک شده‌اید. در واقع شما در این جا تاریخچه  کلیه دیوایس‌هایی که از اکانت‌ شما استفاده کرده اند را خواهید دید . ممکن است شما در گذشته از گوشی دیگری استفاده می کرده‌اید و یا اینکه همزمان بر روی لپ‌تاپی در حال استفاده همزمان می باشید .

 مورد بعدی که از اهمیت بیشتری برخوردار است و میتوان به آن اشاره کرد ، این است که حتی اگر شما نرم‌افزار تلگرام را آپیدت کنید ، ورژن قبلی که از آن در حال استفاده بوده‌اید را نیز در اینجا نشان خواهد داد .

اگر مطمئن نیستید که این موضوع توسط چه افرادی برای اکانت شما اتفاق افتاده است ، کافی است گزینه terminate all other session را بزنید تا تمام دستگاه های دیگر که به اکانت شما دسترسی دارند غیر از گوشی فعلی تان دسترسی شان قطع شود .

2_ استفاده از چت خصوصی رمزنگاری شده ؛ چنانچه صحبت‌های خیلی خاصی دارید ، می توانید از این نوع چت اسفاده کنید . جالب است بدانید سرویس رمزنگاری شده حدود 50 میلیون کاربر در طول یک ماه در سرتاسر جهان دارد .

3_از سیستم تایید دو مرحله‌ای در تلگرام استفاده کنید ؛ در طی این نوع فعال سازی ، تلگرام تحت شرایط امنیتی بیشتری اقدام به فعال سازی اکانت دیگری با شماره شما خواهد کرد . با فعال كردن اين قابليت هنگام فعال‌سازي هر يك از دستگاه‌هاي جديد علاوه بر پين‌كد، ‌بايد رمز عبوري را نيز وارد كنيد .

آموزش فعال‌سازي تایید دو مرحله‌ای ؛

اپليكيشن تلگرام را اجرا كنيد .

به بخش تنظيمات (Settings) وارد شويد .

به بخش "Privacy and Security" وارد شويد و گزينه "Two-Step Verification" را انتخاب كنيد .

گزينه "Set Additional password" را انتخاب كنيد و رمز عبور دلخواه خود را وارد كنيد .

در آخر آدرس ايميل خود را براي بازيابي رمز فراموش شده وارد كنيد.

به ايميل خود مراجعه كنيد. ايميلي از تلگرام براي شما ارسال شده است. آن را باز كنيد و روي لينك كليك كنيد تا عمليات فعال‌سازي با موفقيت انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: