کد خبر: ۶۵۹۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
تعداد بازدید: ۱۷۰۳
وجود این ویتامین برای مراقبت بیشتر از ایمنی پوست سر و سالم نگه داشتن ریشه موها، ضروری است.
موهای خود را به‌طور طبیعی مشكی نگه داریمسفید شدن موها در سنین پايین از جمله مسائل بسیار شایع مربوط به سلامت است ‌كه در بین همه جنسیت‌ها چه مرد و چه زن اهمیت بالایی دارد و گاهی میان افراد زیر 20 سال نیز ظاهر می‌شود. البته طبيعي است كه اين مشكل بيشتر خانم‌ها را اذيت كند.

 

 بیشتر پزشكان و متخصصان بهداشت و سلامت بر این باورند افزايش روند سفيد شدن سريع موها كه حالا نگران‌كننده هم شده است در نتیجه آلودگی‌هایی است ‌كه از محیط‌زیست به طبیعت و سپس به بدن انسان نفوذ می‌‌كنند و از جمله مسائلی مانند غذاها، خورا‌كی‌های مصرفی و زندگی پراسترس روی می‌دهند.

 

 با این حال، روش‌هایی نیز وجود دارند تا موهای خود را به‌طور طبیعی مشكی نگاه داریم یا دست‌كم سفید شدن آن‌ها را به تاخیر اندازیم. با برخی از ساده‌ترین شیوه‌های مطمئن و  سالم  که به حفظ رنگ مشكی موها کمک می‌کنند آشنا شوید.

 از هندي‌ها كمك بگيريد

 

• انگور فرنگی بزنید

 

انگور فرنگی هندی یا Amla، از مفیدترین تر‌كیبات غذایی طبیعی است ‌كه می‌توان از آن استفاده ‌كرد. شما می‌توانید پودر خشك اين ميوه را با ‌كمی عسل مخلوط ‌كرده و روزی 2 مرتبه از آن استفاده ‌كنید، همچنین می‌توانید از آبنبات‌های شیرین شده آن مصرف ‌كنید. يكي ديگر از استفاده‌هاي اين ميوه، استفاده مستقیم آن روی موهاست. بد نيست موهای خود را با پودر خشك Amla بشویید و سپس با روغن غنی شده آن‌كه به‌عنوان محافظ سیاهی مو شناخته می‌شود، موهای خود را چرب ‌كنید. اگر می‌خواهید از شر شوره موي سر خلاص شوید، از مخلوط پودر اين ميوه و آب لیمو استفاده ‌كنید. این مخلوط را به‌مدت 2 ساعت قبل از شامپو زدن، به سر خود بمالید.

 نسخه مادربزرگ‌ها جواب مي‌دهد

 

 با حنا سفیدی‌ها را محو کنید

 

اگرچه بسياري از مادربزرگ‌هاي ما هنوز حنا را دوست دارند اما بسیاری از جوان‌ترها رنگ قرمزی تیره‌ای ‌كه حنا به موها می‌دهد را دوست ندارند. در صورتی ‌كه استفاده از حنا به جای رنگ مو، برای پیشگیری از سفید شدن موها توصیه شده است. برای این ‌كار باید مقداری برگ حنا را در روغن خردل حرارت دهید. پیش از این‌‌كه آن را روی سرتان ماساژ دهید، اجازه دهید این روغن تر‌كیبی دارویی چند ساعتی بماند تا خنك شود.

 

 روي سرتان آشپزي كنيد

 

 از ادویه‌ها کمک بگیرید

 

برگ‌های ‌كاری در اصل ادویه معطری هستند ‌كه برای مزه‌دار ‌كردن غذاها استفاده می‌شوند. با این وجود، این ماده محتوی مواد بیوشیمیایی‌ای است ‌كه ریشه موها را محكم ‌كرده و شادابی پوست سر را افزایش می‌دهد. سعی ‌كنید در غذاهای روزانه خود بیشتر از برگ‌های ‌كاری استفاده ‌كنید، همچنین می‌توانید مقداری برگ ‌كاری له شده را با روغن نارگیل مخلوط ‌كنید و از آن به‌عنوان تونیك ضد‌سفید شدن مو استفاده ‌كنید. ‌

 

 كره‌ای ‌كه از شیر خالص گاو گرفته می‌شود نیز ماده‌ای برای جلوگیری از آغاز سفید شدن موها شناخته شده است. این یكی از دلایلی است ‌كه پزشكان مكتب طب سنتي و گیاهان باستانی هندوستان ‌كه آیورودا نام دارد، بر خوردن حداقل مقدار ‌كمی ‌كره خالص ‌كه از شیر گاو گرفته شده باشد، به‌عنوان دارویی برای جلوگیری از سفید شدن موها تا‌كید ‌كرده‌اند.

 

 در طبيعت هم درمان وجود دارد

 

از ماسک‌های گیاهی استفاده کنید

 

1-اسپیرولینا (نوعی جلبك دریایی):به خاطر دارا بودن مواد معدنی مهم و ضروري و البته نادر و ‌كلروفیل موجود در آن، یك نوع تونیك موی مشهور است. 2-پروتئین و آمینو اسیدها: پروتئین و آمینواسیدهای بدن خود را با مصرف متعادل گوشت قرمز، ماهی، شیر، سبزی‌ها و حبوبات افزایش دهید. آمینو اسیدهایی مانند سیستین و تیروزین در بسیاری از فرآورده‌های ضد‌سفیدی مو یافت می‌شوند ‌كه بر اثربخشی آن‌ها تا‌كید شده است.

 

 3-ویتامین E: وجود این ویتامین برای مراقبت بیشتر از ایمنی پوست سر و سالم نگه داشتن ریشه موها، ضروری است. منابع توصیه شده این ویتامین عبارتند از، جوانه‌ها، اسفناج، تخم‌مرغ، شیر، ‌كره، آجیل‌ها و روغن‌های نباتی.

 

 ماساژ درمانی کنید

 

افزایش جریان خون در پوست سر

 

اغلب اوقات، پوست سر به دلایل وراثتی یا بالا بودن سطح استرس و مشكلات روحي، از ‌كمبود جریان خون رنج می‌برد. این مسئله به تامين مواد مغذی پوست آسیب وارد می‌سازد و سبب افزایش ناگهانی تعداد موهای سفید می‌شود. برای ممانعت از این رویداد، جریان خون را در پوست سرتان با ماساژهای منظم سر خود افزایش دهید.

 

 این عمل به‌عنوان یك استراتژی مفید تاثیر بسیار خوبی دارد، به این معنا ‌كه اضطراب‌ها و تنش‌ها را ‌كم ‌كرده و به شما جهت بهتر شدن جریان خون یاری می‌رساند. در صورتی ‌كه پوست سر را با روغن ‌كنجد، روغن نارگیل، روغن خردل و روغن‌هایی از این دست ماساژ دهید، نتایج بهتری حاصل می‌شود.

 

 پرشین وی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: