کد خبر: ۶۵۷۶۴۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
تعداد بازدید: ۱۰۳۶
تحقیقات جدید نشان داده خطر مرگ در زنانی که در خانه‌های احاطه‌شده با درختان و پوشش گیاهی فراوان زندگی می‌کنند، نسبت به آن‌هایی که در مناطق با گیاهان کمتر هستند، پایین‌تر است.
افزایش عمر زنان در مناطق پرگل و گیاهپژوهشگران اطلاعات بیش از ۱۰۸۰۰۰ زن را بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ در آمریکا بررسی کردند. آنان پی بردند زنانی که در محیط‌های سبزتر ساکن‌اند، ۱۲ درصد کمتر از کسانی که در نواحی با حداقل پوشش سبز زندگی می‌کنند، با خطر مرگ روبه‌رو هستند. همچنین این پژوهش نشان داد میزان مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های تنفسی در زنانی که پوشش گیاهی بیشتری در اطراف خانه‌های خود دارند، ۳۴ درصد کمتر است و ۱۳ درصد نیز نسبت به افرادی که در مناطق با حداقل پوشش سبز هستند، کمتر دچار مرگ مرتبط با سرطان می‌شوند.

پیتر جیمز از دانشگاه هاروارد گفت: «ما از چنین ارتباط مستحکمی بین افزایش قرار گرفتن در معرض پوشش گیاهی و میزان مرگ‌ومیر کمتر شگفت‌زده شدیم. حتی بیشتر از زمانی غافلگیر شدیم که شواهدی را مبنی بر اینکه بخش بزرگی از مزایای پوشش سبز زیاد در ارتباط با سلامت روان است، یافتیم.»

محققان می‌گویند سلامت روانی بهتر با کاهش میزان افسردگی خود را نشان داده‌اند.

 سایر عناصری که در فواید پوشش سبز دخیل هستند، عبارت بود از: فرصت‌های بیشتر برای ارتباط اجتماعی، فعالیت جسمانی بیشتر و قرار گرفتن کمتر در معرض آلودگی هوا.سپید

 شفا آنلاین

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: