کد خبر: ۶۵۷۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
تعداد بازدید: ۱۵۵۲
به گفته محققان دانشگاه فناوری کوئینزلند (QUT)، مصرف بیش از حد قند سطح دوپامین را در مغز کاهش می دهد که مشابه مصرف مخدر کوکائین است.
اعتیاد به شیرینی جات اعتیاد به کوکائین استدانشمندان می گویند:اعتیاد به مواد قندی و شیرینی جات مانند اعتیاد به مصرف مواد مخدر است.زیرا مصرف افراطی شکر و مواد قندی همان آسیبی را به جسم وارد می کند که در اثر سوء مصرف مواد مخدر افراد را گرفتار می کند.

یکی از مشکلاتی که ساکارز در افراد ایجاد می کند اختلال در خوردن است .مطالعات گسترده ای نشان می دهد مصرف مواد قندی بیش از حد آسیب هایی به بدن مشابه صدمات مصرف کوکائین وارد می کند.از این رو محققان بر این باورند که همان اندازه که راه درمان اعتیاد دشوار است راه درمان بیماری هایی که از این طریق به وجود می آید نیز سخت به نظر می رسد.

به گفته محققان دانشگاه فناوری کوئینزلند (QUT)، مصرف بیش از حد قند سطح دوپامین را در مغز کاهش می دهد که مشابه مصرف مخدر کوکائین است.

این مطالعه نشان داد مصرف طولانی مدت قند در نهایت باعث کاهش در سطح دوپامین خواهد شد. این بدان معناست که افراد به دلیل مواجه شدن با سطح پایین دوپامین به افسردگی خفیف مبتلا می شوند.

محققان همچنین در یک مطالعه دیگر نشان دادند که تماس مزمن با ساکارز می توانید اختلالات خوردن را ایجاد کند و باعث تغییر رفتار افراد شود.

یکی از خطرات جدی که مصرف بیش از اندازه مواد قندی ایجاد می کند افزایش وزن است که در پی آن افراد را به بیماری های جدی دچار می کند.ابتلا به افزایش وزن ناشی از مصرف مواد قندی باعث ایجاد پرخوری و عواقی عصبی و روانی در افراد می شود همچنین تاثیرات منفی بر خلق و خو و انگیزه افراد برای زندگی می گذارد.

استاد بارتلت افزود: "مطالعات اخیر اداره غذا و دارو (FDA) نشان می دهد افرادی که در مواد قندی حاوی ساکارز بیشتری مصرف می کنند سطح دوپامین در مغزشان دچار عدم تعادل می شود.

یافته ها و پژوهش های یک مطالعه در دانشگاه ادینبورگ حاکی از آن است که اعتیاد به قند وابستگی بیوشیمیایی و مشکلات روانی را ایجاد می کند.

دکتر جان منزیس، محقق در مرکز دانشگاه ادینبورگ برای فیزیولوژی یکپارچه گفت:مردم باید سعی کنند تا در خصوص اضافه وزن و چاقی خود توضیحات منطقی داشته باشند و نسبت به مصرف مواد غذایی که حاوی قند بالایی است خود را سرزنش نکنند بلکه در خصوص نوع تغذیه خود قبل از مصرف فکر کنند.زیرا اعتیاد به مواد قندی  راه هایی را شبیه به ترک مواد مخدر نیاز دارد.آستان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: