کد خبر: ۶۵۵۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴
تعداد بازدید: ۱۴۳۵
شهر سینترا (Sintra) جواهر فرهنگی و تاریخی کشور پرتغال به شمار می‌رود. سالانه تعداد بی‌‍‌‌شماری گردشگر به این شهر سفر کرده و از دیدن بناهای تاریخی آن دیدن می‌کنند.
ساختمان‌ها و نقاط تاریخی بسیاری در این شهر وجود دارند که همگی جالب توجه هستند، همانند کاخ زیبای کوئینتا دا رگالریا (Quinta da Regaleria) که در نزدیکی مرکز تاریخی این شهر قرار گرفته و با ظاهر پر شکوهش توجه همگان را به خود جلب نموده است.
این کاخ رمانتیک و کلیسای با شکوهش در فاصله سال‌های 1904 تا 1910 ساخته شده‌اند. در معماری آنها عناصر سبک گوتیک و رومانسک در هم تلفیق شده و خودنمایی می‌کنند. درهای این کاخ 5 طبقه هم اکنون به روی عموم باز است اما ساختمان کلیسای کاتولیک رومی هنوز برای بازدید چندان قابل اطمینان نبوده و به صورت کلی در دست تعمیر است. این بنا نیز از طبقات گوناگون و تزئیناتی به شکل ستاره پنج پر برخوردار می‌باشد.

برج مارپیچ و هشت وجهی این کاخ به یکی از خاص‌ترین تونل‌های زیرزمینی تبدیل شده و در نهایت به یک چاه ختم می‌گردد. این مارپیچ به سمت پایین حرکت کرده و وارد سرداب‌های پرپیچ و خم و باغ‌های مخفی می‌گردد، جایی که دو دریاچه مصنوعی و تعداد زیادی فواره قرار گرفته‌اند. همه چیز در این کاخ به گونه‌ای پیش می‌رود که گویی در قلعه پریان به سر می‌برید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: