کد خبر: ۶۵۵۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
تعداد بازدید: ۷۳۷
فدراسیون جهانی والیبال با توجه به علاقه شبکه‌های تلویزیونی برای انجام بازی والیبال در ۹۵ تا ۱۱۰ دقیقه، قصد دارد قوانین بازی‌های این رشته را عوض کند.
والیبال شبیه فوتبال می‌شود؟!پس از معرفی سیستم امتیازگیری 25 امتیازی (رالی)، پست لیبرو و سیستم ویدئو چک، فدراسیون جهانی والیبال قصد دارد قانونی جدید را در مسابقات مورد آزمایش قرار دهد. قانون جدید در سیستم امتیازگیری مورد استفاده قرار گرفته و برای نخستین بار در لیگ آلمان اجرا می‌شود.

بازی والیبال در سیستم جدید در 2 نیمه برگزار می‌شود. یک تیم در هر نیمه برای پیروز شدن باید 2 رالی 15 امتیازی را به سود خود پایان دهد. اگر تیم‌ها در پایان یک نیمه به تساوی یک بر یک در ست شماری رسیدند، یک «تای بِِرِک» 7 امتیازی، تعیین کننده تیم برنده است. نیمه‌ای که با نتیجه یک بر یک تمام شود، 10 دقیقه و نیمه‌ای که 2 بر صفر تمام شود 15 دقیقه طول خواهد کشید. اگر هر تیم یک نیمه را به سود خود تمام کند، یک تای برک 15 امتیازی، تیم برنده را مشخص خواهد کرد. دو تیم در پایان هر نیمه و در امتیاز 8 تای برک نهایی، زمین‌ها را عوض می‌کنند.

دلیل اصلی فدراسیون جهانی والیبال برای وضع و آزمایش چنین قانونی، علاقه شبکه‌های تلویزیونی برای انجام بازی والیبال در 95 تا 110 دقیقه و چیزی شبیه فوتبال است. نخستین مسابقه‌ای که با این قانون اجرا شد،‌ دیدار 2 تیم باشگاهی «پرینس»‌ و «روتردام» بود که با نتیجه 4 بر صفر تمام شد.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: