کد خبر: ۶۵۴۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵
تعداد بازدید: ۱۷۴۷
محجوب در نطق میان‌دستور:
رییس فراکسیون کارگری مجلس گفت: انتظار می‌رفت شورای عالی کار بهتر از این و منطبق بر حل مشکلات زندگی حداقل حقوق‌بگیران، حداقل حقوق را تعیین می‌کرد.

دستمزد سال ۹۵ منطبق بر زندگی کارگران تعیین نشده استعلیرضا محجوب در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی امروز مجلس ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری فاطمیه و تشکر از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: تشکر و قدرشناسی ویژه خود را نثار مردمی می‌کنم که با وجود تمام تنگناهایی که ما برای شان پدید آورده‌ایم پای صندوق‌های رای با حضوری مثال‌زدنی حاضر شدند.

به گزارش ایلنا، او گفت: بوسه می‌زنم بر قدم‌های کشاورزان و کارگران و همه زحمت‌کشان و اقشار مختلف مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس که بار دیگر با حضور وسیع خود به این انتخابات رونق بخشیدن و با اعتماد خود به این‌جانب و دیگر خواهران و برادران منتخب منت نهاده و با انتخابشان شکوه فرمایش حضرت امام(ره) و رهبری معظم انقلاب را تجلی بخشیدند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس نهم خاطر نشان کرد: جا دارد از تمامی نمایندگان محترم مجلس نهم به ویژه اعضای فراکسیون کارگری مجلس و نمایندگان دوستدار کارگران که در جهت تصویب مصوبات کارگری و روستایی و در راستای جانبداری از روستاییان صمیمانه تلاش کردند، تشکر کنم.

او ادامه داد: متاسفم که در مجلس دهم جای خالی برخی از همکاران خبره و کارشناس و دلسوز را به‌ویژه در حوزه اقتصاد و نیروهای مبارز و مخالف فساد درمجلس نهم را نظاره کنم و جا دارد مجلس آینده ترتیب و تدبیری اتخاذ کند تا این خوبان را در کنار خود داشته باشد.

محجوب تصریح کرد: مجلس دهم باید نماد و سمبل مجلسی مستقل و دوستدار مردم و حامی اقدام‌های توسعه‌بخش و پیش‌برنده دولت باشد. مجلس دهم باید به فکر کارگران، کشاورزان، بازنشستگان، فرهنگیان و کارمندان باشد و ارتقای سطح معیشت آنان را در رأس برنامه‌های خود قرار دهد.

او ادامه داد: موضوع معیشت کارگری و اقشار حقوق‌بگیر و بحث تاخیر در پرداخت حقوق کارگران که اینک دامن حق‌التدریسی‌های آموزش و پرورش را گرفته است، یکی از مشکلات عمده ماست. حداقل حقوق تعیین شده و حتی پرداخت‌های متوسط پاسخگوی سطح معیشت حداقلی و معقول نیست و انتظار می‌رفت شورای عالی کار بهتر از این و منطبق بر حل مشکلات زندگی حداقل حقوق‌بگیران، حداقل حقوق را تعیین می‌کرد.

نماینده مردم تهران با اشاره بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی تبدیل به کوهی عظیم شده‌ است و تذکر می‌دهم که این بدهی‌ها هر روز کلان‌تر شده به شکلی که تاخیر و دیرکرد سالانه آنها اکنون معادل مستمری مستمری‌بگیران این سازمان شده‌است، بنابراین پیشنهاد می‌کنم اگر دولت قادر به پرداخت این مبلغ نیست -که نیست-، در بودجه سال 95 پیش‌بینی پرداخت مستمری مستمری‌بگیران توسط دولت از محلی دیگر بشود تا دولت هر چه زودتر در مورد پرداخت بدهی‌های خود تعجیل نماید.

محجوب در ادامه باتذکرهایی در باره چند طرح و لایحه‌ای که عقیم و ناتمام رها شده در خصوص اجرایی شدن هر چه سریعتر آن‌ها تاکید کرد و با اشاره به عناوین این طرح‌ها و لایحه‌ها یادآور شد: طرح بیمه بیکاری برای شاغلان و جویندگان کار، طرح ساماندهی قراردادهای موقت و پیمانکاری، طرح ساماندهی اتباع بیگانه به استفساریه تبصره 2 ماده 76 قانون تامین اجتماعی، پرداخت عیدی غیرعادلانه به مشمولان قانون کار در بخش دولتی، حل مشکل بازرسان وزارت صنعت، معدن و تجارت، حل مشکل اپراتورهای برخی شرکت‌ها که درباره هر کدام از آن‌ها طرحی ارائه شده است، اصلاحیه قانون شوراهای اسلامی کار و سایر مواردی که مفتوح مانده و امید دارم مجلس نهم به این اقدام‌ها و سایر درخواست‌ها و مطالبات در آستانه روز جهانی و هفته کارگر پاسخ دهد.

محجوب در پایان اعلام کرد: امیدوارم دولت محترم امکان راهپیمایی 11 اردیبهشت برای کارگران را به ترتیبی فراهم آورد که مشکلات و مسائل سنوات گذشته حل‌و‌فصل شود و از قوه محترم قضاییه انتظار اقدام‌های تکمیلی در مورد طرح تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی و به پایان بردن این پرونده را دارم و امیدوارم قضات محترم جلوی تهمت‌زنی به همکاران دلسوز این جانب درهیات تحقیق و تفحص را بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: