کد خبر: ۶۵۳۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
تعداد بازدید: ۱۸۷۵

موسسه J.D پاور هر ساله نتایج مطالعات خود در مورد قابلیت اعتماد برند‌های خودروسازی را منتشر می‌کند. این مطالعات برپایه تجزیه و تحلیل پاسخ‌های صاحبان خودروها پس از گذشت سه سال از خرید خودرو صورت می‌گیرد و در پرسشنامه‌ها از مشکلاتی که آن‌ها در طول ۱۲ ماه گذشته تجربه کرده‌اند سوال می‌شود. مطالعات امسال از اکتبر تا دسامبر ۲۰۱۵ انجام شده و نتایج آن براساس پاسخ ۳۳۵۶۰ نفر از صاحبان اصلی وسایل نقلیه مدل ۲۰۱۳ به دست آمده است.

lexus-badge
در بررسی قابلیت اعتماد برند‌ها مشکلات در ۱۰۰ وسیله نقلیه هر برند در نتایج منعکس شده و نمره پایین‌تر نمایانگر مشکلات کمتر و در نتیجه کیفیت بالاتر هر برند است. متوسط ​​صنعت در سال جاری به ۱۵۲ رسیده، که از متوسط ​​صنعت در سال گذشته که ۱۴۷ بود کمی بدتر شده است.

2016_vds_rank_1

2016_vds_top3_cars
در زیر ۱۰ خودروساز که بیشترین قابلیت اعتماد‌ را داشته‌اند به عنوان خودرو‌سازان مطمئن سال ۲۰۱۶ مشاهده می‌کنید:

۱۰. لینکلن
در سال گذشته، لینکلن در رده هفتم این لیست قرار داشت، اما درحال حاضر این خودروساز آمریکایی افت کمی را برای سال ۲۰۱۶ تحربه کرده است. امسال مشکلات بیشتری در هر ۱۰۰ خودرو گزارش شده است و  با وجود این که در سال گذشته ۱۱۸ مشکل مشترک در هر ۱۰۰ خودرو این شرکت وجود داشت، در نتایج امسال تعداد این مشکلات به ۱۳۲ رسیده است.

lincoln-wheel
۹. رام
در سال ۲۰۱۶، رام یکی از خودروسازان بهبود یافته این لیست شده است و توانسته از رتبه ۱۴ به رتبه ۹ برسد. امسال، در هر ۱۰۰ خودرو این خودروساز آمریکایی ۱۲۹ مشکل گزارش شده است، در حالی که در سال گذشته تعداد این مشکلات ۱۳۴ بود.

ram-wheel
۸. آکورا
آکورا نام تجاری دیگری هست که رتبه آن نسبت به رتبه بندی سال گذشته‌اش بهبود داشته است و با وجود این که در سال جاری مشکلات بیشتری در هر ۱۰۰ خودرو این شرکت وجود داشته، توانسته رتبه ۱۲ خود را در سال ۲۰۱۵ با رتبه ۸ در سال ۲۰۱۶ جایگزین کند. تعداد مشکلات این برند ۱۲۹ رسیده است که این رقم در سال گذشته ۱۲۴ بود.

acura-wheel
۷. هوندا
هوندا جایگاه ثابت خود در J.D Power را بعد از ۵ سال از دست داد ولی خوشبختانه همچنان حضور خود را در بین ۱۰ برند قابل اعتماد حفظ کرده است. در مطالعات امسال J.D. Power مشکلات بیشتری برای خودرو‌های این برند به وجود آمده و در مجموع ۱۲۶ مشکل در هر ۱۰۰ خودرو گزارش شده که در مقایسه با سال گذشته ۱۰ مشکل بیشتر گزارش شده است.

honda-wheel
۶. شورولت
شورولت امسال رتبه خود در لیست خودرو‌های قابل اعتماد سال بهبود بخشیده و به رتبه ۱۰ خود در سال ۲۰۱۵ پایان داده است. با این حال مشکلات بیشتری در هر ۱۰۰ خودرو گزارش شده و خریداران ۱۲۵ مشکل را اعلام کرده‌اند که در مقایسه با سال گذشته که این مقدار ۱۲۳ بود افزایش داشته است.

chevrolet-wheel
۵. GMC
GMC امسال توانسته به لیست ۱۰ خودرو قابل اعتماد ۲۰۱۶ راه یابد و این یک بهبود بزرگ است زیرا سال گذشته این برند در رتبه ۱۱ قرار داشت. خریداران ۱۲۰ مشکل مشترک در ۱۰۰ مدل از محصولات این خودروساز آمریکایی گزارش کرده‌اند، که در واقع سال گذشته نیز ۱۲۰ مشکل گزارش شده بود.

gmc-wheel
۴. تویوتا
تویوتا با یک رتبه سقوط به جایگاه چهارم تنزل پیدا کرده اما هنوز هم نسبت به متوسط صنعت مشکلات کمتری دارد. امسال تعداد ۱۱۳ مشکل در هر ۱۰۰ خودرو گزارش شده، که به جایگاه سوم این خودروساز ژاپنی در سال گذشته، با ۱۱۱ مشکل پایان داده است.

toyota-wheel
۳. بیوک
بیوک نیز با یک پله سقوط به مقام سوم دست یافته است، سال گذشته خریداران این برند ۱۱۰ مشکل را گزارش کرده بودند و حتی باوجود این‌که در سال جاری ۱۰۶ مشکل در خودرو‌های این شرکت گزارش شده اما رتبه این شرکت تنزل یافته است.

buick-wheel
۲. پورشه
پورشه امسال توانسته رقبای زیادی را پشت سر بگذارد و از رتبه ششم در سال گذشته به رتبه دوم دست پیدا کند. امسال خریداران ۹۷ مشکل در هر ۱۰۰ محصول این خودروساز آلمانی گزارش داده اند که در مقایسه با ۱۱۶ مشکل در سال گذشته یک بهبود خوب محسوب می‌شود.

porsche-wheel
۱. لکسس
لکسس برای پنجمین سال متوالی در صدر فهرست خودروسازان قابل اعتماد قرار گرفته است. با این حال، این برند به عنوان بازوی لوکس تویوتا با ۹۵ مشکل در هر ۱۰۰ خودرو مواجه شده است که فقط کمی کمتر از پورشه است. در سال گذشته، لکسس این مقام را با ۸۹ مشکل در هر ۱۰۰ خودرو به دست آورده بود که اگر شرایط به همین صورت ادامه یابد سال آینده پورشه این مقام را از لکسس سلب می‌کند.

lexus-wheel
منبع: autoguide

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: