کد خبر: ۶۵۳۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
تعداد بازدید: ۱۰۶۷۲
چه احساسی دارید وقتی که صادقانه می‌گویید، «من کار می‌کنم تا پولدار بشم. من کار نمی‌کنم تا فقط قبض هام رو بدم.»
با این فرمول ساده ثروتمند شویدیک سوال! چرا بخشی از وقت خود را به مدیریت مالی و کسب درآمد جانبی اختصاص نمی‌دهید؟ به گزارش برترین ها، چه احساسی دارید وقتی که صادقانه می‌گویید، «من کار می‌کنم تا پولدار بشم. من کار نمی‌کنم تا فقط قبض هام رو بدم.»


وقتی که یک طرح مالی برای افزایش ثروت داشته باشید، آنقدر باانگیزه می‌شوید که حتی دوست ندارید شب بیاید و بخوابید. پس اگر با من مخالف نیستید، یک فرمول ساده برای خلق ثروت را با شما در میان می‌گذارم. فرمول من درباره تقسیم‌بندی پول‌تان به شکل زیر است.


قانون 70/30

بعد از اینکه مالیات و بقیه کسورات قانونی را کنار گذاشتید، یاد بگیرید که با 70% از درآمد خالص خود زندگی کنید که شامل هم هزینه‌های ضروری و هم هزینه‌های تجملاتی می‌شود. حالا می‌ماند 30% باقیمانده از درآمدتان که به این صورت تقسیم‌بندی می‌شود:

امور خیریه

یک سوم از این 30% می‌بایست برای امور خیریه هزینه شود. امور خیریه یعنی بخشش به نیازمندان و برآوردن احتیاجات آنها در حد توان. به عقیده من این مبلغ یعنی یک سوم از باقیمانده یا 10% از کل درآمدتان برای این کار کافیست. بخشیدن را در همان ابتدا که مبالغ اندک است باید یاد بگیریم. بخشیدنِ یک سکه 10 سنتی از یک دلار خیلی راحت است. ولی خیلی سخت است که صد هزار دلار از یک میلیون دلار را ببخشیم. شاید بگویید، «اگر یک میلیون دلار داشته باشم، بدون هیچ مشکلی صد هزار دلار از آن را می‌بخشم.» من که مطمئن نیستم. صد هزار دلار هم پول کمی نیست. پس این عادت را از همان ابتدا که مبالغ اندک است در خود نهادینه کنید.

سرمایه‌گذاری

یک سوم دیگر یعنی 10% از باقیمانده درآمد خالص‌تان را باید استفاده کرده و ثروت خلق کنید. این پولی‌ست که باید با آن کار تجاری یعنی خرید، فروش، تولید، شراکت و غیره انجام دهید. کلید موفقیت در این است که خود را درگیر تجارت بکنید، حتی اگر یک کار نیمه‌وقت باشد.

با این فرمول ساده ثروتمند شوید

خوب حالا چطور قصد دارید با این پول ثروت خلق کنید؟ راههای زیادی وجود دارد. بگذارید تصورات شما بال و پر بگیرد و همه جا پرسه بزند. نگاه دقیق‌تری به مهارت‌ها یا علاقه‌مندیهای خود بیاندازید؛ شاید بتوانید آنها را به یک تشکیلات اقتصادی سودآور تبدیل کنید. هیچ چیز غیرممکن نیست. بعلاوه، می‌توانید یاد بگیرید که کلّی بخرید و خرده بفروشید حالا هر چیزی که باشد. با این 10% تجهیزات و مواد اولیه بخرید و شروع به تولید کنید. لازم به یادآوری نیست که بگویم چه نبوغ ذاتی در درون شماست که منتظر یک جرقه و فرصت است تا بیدار شود.

پس‌انداز

آخرین 10% می‌بایست برای پس‌انداز کنار گذاشته شود. این مورد یکی از مهیج‌ترین بخش از طرح مالی شماست چون با آماده‌سازی شما برای زمستانهای سخت مالی، آرامش درونی به شما می‌دهد. اجازه بدهید تعریفی از «ثروتمند» و «فقیر» به شما ارائه کنم: مردم فقیر پول خود را خرج می‌کنند و آنچه باقی می‌ماند را پس‌انداز می‌کنند.

مردم ثروتمند پول خود را پس‌انداز می‌کنند و آنچه باقی می‌ماند را خرج می‌کنند. بیست سال پیش، دو نفر هر کدام 1000$ در ماه درآمد داشتند و هرکدام هم به یک اندازه افزایش درآمد در سالهای بعد داشتند. یکی از آنها این دیدگاه را داشت که پولش را خرج کرده و باقیمانده را پس‌انداز کند. دیگری این دیدگاه را داشت که اول پولش را پس‌انداز کرده و سپس باقیمانده را خرج کند. امروز اگر هر دو را بشناسید، یکی را فقیر و دیگری را ثروتمند می‌نامید.

پس بخاطر بسپرید که بخشیدن، سرمایه‌گذاری و پس‌انداز، مثل هر کار دیگری اگر با انضباط انجام شود، تاثیر بسزایی در آینده مالی شما خواهد داشت. در پایان یک روز، یا یک هفته، یا یک ماه، نتایج این روش به سختی قابل تصور است. اما بگذارید 5 سال بگذرد تفاوتها خود را بخوبی نشان می‌دهند. اگر هم 10 سال صبر کنید که تفاوتها شگفت‌انگیز است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: