کد خبر: ۶۵۲۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴
تعداد بازدید: ۴۶۷۸
«ریش» یکی از موضوعاتی بود که از روز اول دولت حسن روحانی جای بحث داشته. روزهایی که او کابینه را معرفی کرده بود، «ریش های پروفسوری» اعضای کابینه سوژه بود.
ریش «حسن روحانی» رنگ عوض می کند؟مدل ریش های جواد ظریف، اسحاق جهانگیری، محمد علی نجفی و ... باعث شده بود حتی بعضی آنها را مناسب وزارت ندانند. 

نجفی که از کابینه بیرون رفت، پروفسوری معاون اول کمرنگ شد و ظریف هم به کل از خیرش گذشت. حالا مدتی است که ریش های خود حسن روحانی موضوع بحث است. روزهای اول تصور این بود که به خاطر روشن بودن رنگ مو و سفید شدن ریش ها، در نورهای مختلف ریش های او هم به رنگ آبی و زرد به نظر می آید اما تکرار این اتفاق، بحث را به این سمت برد که روحانی ریش هایش را رنگ می کند، رنگی که به نظر می رسد خیلی مرغوب نیست.حمید جاوید، یکی از معروف ترین آرایشگران ایرانی است. بیشتر فوتبالیست ها، هنرمندان و حتی سیاستمداران پیش او می روند. جاوید با توجه به چهره، جایگاه اجتماعی و موقعیت شغلی هر فرد، مدل مو، ریش و ... را طراحی می کند. جاوید با طرحی مدل های موی فوتبالیست ها معروف شد. از علی کریمی و جواد نکونام گرفته تا علی سامره، حامد کاویانپور، مهدی رحمتی و وحید طالب لو، موهای شان را به دست او می سپرند.

روزهایی که کریمی و نکونام ایران نبودند، حاضر نبودند در آلمان و اسپانیا پیش آرایشگر بروند و صبر می کردند تا جاوید موهای شان را کوتاه کند. بعد از فوتبالیست ها، هنرمندان مشتری اش شدند، محمدرضا گلزار، بهرام رادان، مصطفی زمانی و ...

جاوید حالا مشتری هایی هم بین دولتمردان و چهره های سیاسی دارد و او تعیین می کند که شخصیت ها چطور ظاهرشان را طراحی کنند که در خور جایگاه شان باشد. او از چهره های روحانی و احمدی نژاد ایراد می گیرد: «روحانی چهره خوبی دارد و مردم هم او را دوست دارد اما اگر جامعه چیزی را گوشزد می کند، باید بشنویم. الان صورت آقای روحانی در جامعه مورد بحث است. کسانی که به من مراجعه می کنند، اول با احتیاط می پرسند که من آرایشگر رییس جمهور هستم یا نه بعد هم می گویند چرا صورتش اینجوری است؟ چرا صورتش رنگ عوض می کند. پررنگ می شود، کمرنگ می شود. پشت این تعجب و سوال منظوری هست و ما باید این فیدبک ها را بگیریم. این تعجب ها از صورت آقای روحانی نشان می دهد که ظاهرشان خوب نیست. اگر خوب بود، از کاری که روی صورتش انجام شده بود، تعریف می کردند. مردم خیلی خوب تشخیص می دهند. ما کسی مثل آقای خاتمی را داشته ایم که همه ظاهرش را می پسندیدند.»

ریش آقای رییس جمهور رنگ عوض می کند؟

مشکل اصلی صورت روحانی از نظر جاوید رنگ ریش است: «من آرایشگر آقای روحانی را نمی شناسم اما اگر به تجربه من احتیاج داشته باشند، حتما کمک می کنم. مشکل اصلی این است که رنگ ریش ایشان بعضی وقت ها تم آبی دارد. تا حالا کسی را ندیده ام از این رنگ استفاده کند. این مشتقات رنگ غیرعادی است. بعضی وقت ها هم رنگ ریش شان زرد می شود. اکسیده کردن ممکن است این تاثیر را روی رنگ ریشش بگذارد. تلفیق رنگ با شوینده ها یا مواد دیگر هم ممکن است یک واکنش رنگی دیگری بدهد. با این حال اگر بخواهیم دقیق صحبت کنیم، لازم است چند نفر کنار هم کارشناسی کنیم و به نتیجه خوبی برسیم.. با توجه به وجاهت رییس جمهوری بهتر است چند نفر با هم نظر بدهند.»

جاوید معتقد است که از راه دور نمی شود برای تغییرات در چهره فردی نظر قطعی داد: «من برای افرادی که کار می کنم، یک جلسه وقت می گذارم، آناتومی صورتش را از نزدیک می بینم و همه شرایط را بررسی می کنم. این درست نیست که از دور کسی را دیزاین کنم. در ظاهر آقای روحانی هم یک رفتار منحصر به فردی است که من دوستش دارم. رفتارش متمدنانه، مدبرانه و همراه با آرامش است. اگر من بخواهم کاری روی ظاهر رییس جمهور انجام بدهم، این رفتارها، مناسبت هایی که در آنها حضور دارد و مجامع بین المللی که می رود را در نظر می گیرم.»

ریش آقای رییس جمهور رنگ عوض می کند؟

اسم مشتری های سیاسی را نمی گویم

«من از بین افراد سیاسی مشتری های زیادی دارم اما اسم آنها را به کسانی که پیش من می آیند، نمی گویم. اگر این کار را بکنم، احساس امنیت را از آنها می گیرم. من مشتری عادی ندارم و باید به افرادی برسم که در جامعه بیشتر دیده می شوند. سعی می کنم وقت هایی که برای مشتریانم می گذارم، طوری باشد که امنیت شان تامین باشد.»

احمدی نژاد به پیرایش نیاز داشت نه جراحی

روی چهره محمود احمدی نژاد می شد تغییرات بهتری صورت بگیرد ولی نشد. تغییرات باید هوشمندانه تر از این انجام می شد. با توجه به کاراکتری که از احمدی نژاد شکل گرفته بود، او به آناتومی و فرم دیگری احتیاج داشت. تغییراتی که روی صورت او ایجاد شد، خیلی ساده انگارانه بود. 

ریش آقای رییس جمهور رنگ عوض می کند؟

کسانی که روی صورت احمدی نژاد کار کردند یا جسارت این کار را نداشتند یا خیلی به آناتومی چهره اش توجه نکرده بودند. منظور از تغییر آناتومی و فرم، اعمال جراحی نیست. از نظر من او بیشتر از جراحی به پیرایش بهتری نیاز داشت. با تغییر مدل مو یا چند تغییر پیرایشی می شد جواب بهتری گرفت.

دردسر مشایی

«مشایی مشتری من نبود. آن موقع که سر کار بود، این شایعه را ساخته بودند. این موضوع برای من هم دردسر شد. کسانی که مخالف او بودند، شنیده بودند که به دفتر من می آید به همین دلیل یک روز به دفترم هجوم آوردند. راه صحیحی برای مخالفت انتخاب نکرده بودند و باعث شدند دفتری را که برایش زحمت کشیده بودم از دست بدهم.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: