کد خبر: ۶۵۱۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
تعداد بازدید: ۲۱۱۳
در 9 دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی هیچ نامزد زنی از خوزستان موفق نشده است وارد مجلس شورای اسلامی شود.
سهم نداشتن زنان خوزستانی در انتخابات مجلس شورای اسلامی استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی دارای 18 کرسی نمایندگی مجلس است که در 9 دوره گذشته مجلس شورای اسلامی هیچ نامزد زنی موفق به کسب آراء مردم برای ورود به مجلس نشده است.
به گزارش ایرنا، در دوره نهم انتخابات مجلس شورای اسلامی 9 نامزد زن در استان تایید صلاحیت شدند و در انتخابات دوره دهم مجلس نیز 24 نامزد زن تایید صلاحیت شدند تا در این رقابت حضور یابند.
در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی 314 نفر در خوزستان نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند که ازاین تعداد نامزد 24 نفر زن هستند.
تبلیغاتی از سوی نامزدهای زن در سطح شهر دیده نمی شود و بیشترین تبلیغات ازسوی نامزدهای مرد است که این کم کاری از سوی نامزدهای زن جای سوال دارد.
مشاور استاندار خوزستان در امور بانوان بیان کرد: انتخابات یکی از مهم ترین عرصه های حضور اقتدارمردمی است که برای نظام بسیار با ارزش است و یک تکلیف برای هر فردی است.
الهه موالی زاده اضافه کرد: زنان همیشه در پای صندوق های رای حضور فعال داشته اند اما متاسفانه زنان دراستان خوزستان هیچگاه در بحث انتخابات و آوردن رای موفق نبوده اند.
وی عنوان کرد: با وجود اینکه مسئولان کشوری برای حضور زنان در انتخابات حمایت کردند اما از تمام گروه های سیاسی گله مند هستم که در لیست خود از زنان استفاده نکردند و گروه های سیاسی در استان از حضور زنان حمایت نمی کنند.
مشاور امور بانوان استاندار خوزستان اظهار کرد: اگر از زنان در انتخابات به عنوان نامزد حمایت شود حتی در صورتی که موفق به کسب رای نشوند باعث تشویق قشر زنان برای حضور در جامعه و فعالیت اجتماعی می شود.
موالی زاده عنوان کرد: انتظار می رود که زنان را برای حضور هر چه بیشتر در انتخابات و داشتن فعالیت های اجتماعی آموزش داده و تشویق کرد.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از امتیازهایی که وجود دارد برای زنان قابل استفاده نیست افزود: از جمله ظرفیت هایی که زنان نمی توانند از آن استفاده کنند بهره مندی از وام و تسهیلات است،.
وی گفت: زنان توان و قدرت استفاده از تسهیلاتی که در بانک ها ارائه می شود را ندارند این در حالی است که می توان برای این مشکل راه حلی اندیشید.
وی اضافه کرد: روال انتخابات در استان بر اساس شایسته سالاری نیست.
موالی زاده اظهار کرد: در استان های دیگر زنان در انتخابات رای می آورند اما در خوزستان به دلایل مختلف که از آن جمله می توان به نوع دیدگاه و فرهنگی که در استان وجود دارد زنان در عرصه سیاسی و اجتماعی چندان زمینه فعالیت را ندارند.
وی گفت: نخبگان استان نیز در کم رنگ جلوه دادن نقش زنان خوزستان در عرصه سیاسی و انتخابات مقصر هستند چرا که نخبگان می توانند ساختار غلط قوم گرایی را در استان کم رنگ کنند اما متاسفانه سال هاست که این ساختار ادامه دارد.
مشاور امور بانوان استانداری خوزستان بیان کرد: بی سازمانی احزاب و انجمن ها در استان از دیگر علت هایی است که نقش زنان خوزستانی را در انتخابات مجلس کم رنگ کرده است.
خوزستان دارای 18 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.
تبلیغات نامزد های انتخاباتی مجلس خبرگان رهبری از 22 بهمن و نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی از پنجشنبه هفته گذشته 29 بهمن آغاز شده است و تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: