کد خبر: ۶۵۱۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲
تعداد بازدید: ۱۳۰۵
سارا خادم‌الشریعه بانوی شطرنج بازی ایرانی عنوان نایب قهرمانی رقابت‌های گرندپری به دست آورد.
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، در دور پایانی رقابت‌های شطرنج گرند پری بانوان جهان سارا سادات خادم‌الشریعه نماینده ایران در این رقابت‌ها به مصاف ناتالیا ژوکووا قهرمان حال حاضر زنان اروپا رفت و با وجود شکست نایب قهرمان شد. با توجه به اینکه جوونجون مقابل هاریکا به تساوی رسید قهرمان شد و نماینده ایران در جایگاه دوم ایستاد.

این نتیجه تاریخ ساز در حالی رقم خورد که خادم الشریعه در 11 دور مرحله دوم مسابقه‌های گرندپری که به میزبانی ایران برگزار شد با تنها یک باخت نایب قهرمان شد.

خادم الشریعه در دورهای اول تا پنجم به پنج تساوی رسید. در دور ششم مقابل باتسیاشویلی پیروز شد. در دور هفتم مقابل ولنتینا گونینا به برتری دست یافت و در دور هشتم مقابل هومپی کونرو نفر دوم رنکینگ جهانی به تساوی دست یافت. در دور نهم نیز برابر استفانوا قهرمان سابق جهان پیروز شد. در دور دهم ژایو از چین که تا دیروز (دوشنبه) صدرنشین بود مقابل نماینده ایران متحمل شکست شد.

سارا خادم‌الشریعه با 7 امتیاز به جایگاه دوم جدول تکیه کرد. نماینده ایران در ابتدای رقابت ها با ریتینگ 2403 کمترین درجه را نسبت به دیگر شرکت کنندگان گرند پری دارد. وی کم سن ترین شرکت کننده رقابت ها بود.

مرحله دوم رقابت های گرند پری با حضور 12 شطرنجباز برتر جهان از 22 بهمن ماه به میزبانی ایران آغاز شده و امروز با برگزاری دور پایانی به پایان رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: