کد خبر: ۶۵۱۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
تعداد بازدید: ۱۶۲۹
فضاپیمای سیگنوس با انبوهی از زباله‌های فضایی، ایستگاه فضایی بین‌المللی را ترک کرد و در مسیر وارد شدن به جو زمین قرار گرفت.
خبرگزاری ایسنا: فضاپیمای سیگنوس با انبوهی از زباله‌های فضایی، ایستگاه فضایی بین‌المللی را ترک کرد و در مسیر وارد شدن به جو زمین قرار گرفت.

مأموریت 4Orbital Sciences/ATK Cygnus CRS به پایان رسید. اسکات کلی و تیم کوپرا فضانوردان ناسا در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) از بازوهای رباتیک کانادارم2 برای جداسازی این فضاپیما از پورت اتصال آن استفاده کردند. این کشتی باری بدون سرنشین پر از زباله، ایستگاه را روز شنبه ترک کرده و در مسیر بازگشت به زمین قرار گرفت.

فضاپیمای باری سیگنوس متعلق به شرکت اوربیتال ساینسز پس از وقفه‌ای یکساله، روز یکشنبه 15 آذر 94 به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال شد.این فضاپیما حاوی آب و غذا و تجهیزات مورد نیاز فضانوردان بود.

این فضاپیما در ساعت 21:44 به وقت گرینویچ از سکوی پرتاب کیپ کارناوال در فلوریدا بر روی یک موشک اطلس پنج پس از سه روز تاخیر ناشی از بد بودن آب و هوا به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی به پرواز درآمد.

این فضاپیما حاوی 3300 کیلوگرم بار از جمله تجربیات علمی، غذا، یک جت‌پک برای پیاده‌روی فضایی و حتی یک ماهواره ساخته شده توسط دانش‌آموزان دوره راهنمایی توسط فضاپیمای سیگنوس ‌ به ایستگاه فضایی بین‌المللی منتقل شد.

این فضاپیما که پیشتر در ایستگاه فضایی بین‌المللی پهلو گرفته بود، هم اکنون در مسیر وارد شدن به جو زمین قرار گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: