کد خبر: ۸۲۳۶۷۳
تاریخ انتشار:۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
هشدار می‌دهیم که کشورها به سمت ائتلاف‌‌های پرتنش در خلیج فارس نروند/ برای سفر ظریف به فرانسه هنوز زود است
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: بعد از اتفاقاتی که افتاد کشورها و مقام‌های مختلف از جمله مکرون تلاش کردند که کاهش تنش را در دستور کار خود داشته باشند و تلاش کردند در چارچوب برجام مذاکراتی انجام شود و با چندین مورد تلاش بتوانند جمهوری اسلامی ایران را با اقدامات خودشان قانع بکنند و گام‌‌های موثری بردارند اما برای سفر آقای ظریف به فرانسه هنوز زود است.
هشدار می‌دهیم که کشورها به سمت ائتلاف‌‌های پرتنش در خلیج فارس نروند/ برای سفر ظریف به فرانسه هنوز زود است

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز با تبریک عید غدیر و تبریک سالروز آزادی اسرای جنگ و یادآوری کودتای ۲۸ مرداد با بیان اینکه اقدامات خصمانه آمریکا از همان زمان ادامه داشته اما هرگز موفق نشده‌اند و تنها چیزی که نشناختند مردم ایران بوده گفت: تشکر می‌کنم از همه مقام‌های ایرانی و رسانه‌ها و موج حمایت‌هایی که پس از تحریم آقای طریف که اقدامی غیرعرف بود داشتند.

وی با بیان اینکه تحرکات دیپلماتیکی طی روزهای گذشته اتفاق افتاده است، افزود: آقای ظریف به حوزه اسکاندیناوی سفر کرده و بعد از آن در حوزه آسیای میانه تحرکات دیپلماتیکی خواهیم داشت و این تحرکات بر اساس دیپلماسی فعال و منطقی ایران خواهد بود.

موسوی درباره سفر ظریف به فنلاند و ارائه طرحی به عنوان طرح فنلاند، گفت: بعد از اینکه اتفاقاتی در‌ منطقه افتاد ضمن اینکه در منطقه و خلیج فارس به دنبال تنش نیستیم کارهایی را شروع کردیم که البته کشورهای دیگر هم اقداماتی داشتند.

وی درباره سفر ظریف برای دیدار با مکرون گفت: کشورهای مختلفی با اهداف مختلفی برای تنش‌زدایی از منطقه و خلیج فارس تلاش کردند که جمهوری اسلامی هم چون هیچ‌گاه خواهان تنش نبوده سعی کرده این سخنان را بشنود و همیشه از این تحرکات استقبال می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به ائتلاف برای امنیت کشتی‌ها در خلیج فارس تاکید کرد: هشدار می‌دهیم که کشورها به سمت ائتلاف‌هایی اینچنین  نروند چراکه باعث تنش بیشتر در منطقه حساس خلیج فارس خواهد شد.

وی افزود: بعد از اتفاقاتی که افتاد کشورها و مقام‌های مختلف از جمله مکرون تلاش کردند که کاهش تنش را در دستور کار خود داشته باشند و تلاش کردند در چارچوب برجام مذاکراتی انجام شود و با چندین مورد تلاش بتوانند جمهوری اسلامی ایران را با اقدامات خودشان قانع بکنند و گام‌‌های موثری بردارند اما برای سفر آقای ظریف به فرانسه هنوز زود است.